Jump to content
IGNORERAD

Uppkoppling och bredband Chiang Mai


Chilli

Recommended Posts

Hej alla glada!

Jag är en tjej som till våren 2011 börjar läsa högskola online via Sverige! Under tiden ska jag bosätta mig i Chiang Mai

eftersom jag tycker de är en UNDERBAR stad :great:

Alla motgångar såsom visa, boende, inkomst m.m. är lösta men ett problem för mig är bredbandsinformationen! Mina utbildningar kommer att kräva en snabb uppkoppling, jämlik den vi har i Sverige, med träffar online...

Är det någon som har gjort liknande eller som vet hur man skaffar ett bredband som vi har här hemma, eventuellt har information om vart man vänder sig för konkreta svar???

Finns det några s.k. lärocentra där nere med tillräckligt snabb uppkoppling för detta, och hur ser det ut med internetcaféerna??

Tack så jätte mycket på förhand

Ha de bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Lika snabbt som i sverige är nog svårt å få men vänta tills chiang maiexperten hakoncnx

svarar så får du nog reda på mer

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Chilli. Trevligt att du ska vara i Chiang-Mai nästa år. Vi kanske ses...

Jo, det här med bredband. För ett år sedan gällde något som levereras av TT&T. Det kostar ca 1.100 Baht per månad. Då har du ca 3 Mbt ner i hastighet. Lär funka.

För drygt ett år sedan fanns det en ”Chiang-Mai Computer Club” som träffades på Tuskers Bar varje Tisdag kl 13.00. Där kan man få tipps om det mesta.

Bifogar en bild på herrarna när jag var där.

post-3139-066026400 1279656206_thumb.jpg

Om du vill se mina bilder från CNX så finns de här.

Du får gärna PM:a om du vill veta mer.

post-3139-066026400 1279656206_thumb.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...