Jump to content
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

24h
IGNORERAD

Min och tjejens Thailandsresa april-08

Vikingen73

Recommended Posts

Jag tänkte berätta lite och visa lite bilder från våran senaste resa 2008-04-02-2008-05-01, det blir lite av varje med bylivet, djungellivet, barlivet osv.

Det började den 1 april hemma i Sundsvall, tåget skulle rulla från stationen kl. 08.15 och vi var laddade som tusan, precis som vanligt när vi ska åka, min polare Niclas var nog extra laddad, på alla sätt och vis kan man väl säga :D:D för han hade inte fått se sin tjej sen 1 januari då hon återvänt till Thailand från sitt turistbesök här i Sundsvall. Biran var inhandlad så vi startade direkt med en skål när vi klev på tåget, kortärmat & solbrillor och med ett leende som slår det mesta, dom andra i vagnen kollade lite och viskade lite men vem bryr sig..vi skulle på en kanonresa och dom skulle förmodligen till sina jobb, uppklädda som dom var :D:D

Första bilden är när vi satt oss ner på våra platser och skålen är ett faktum.här är det min tjej och min polare Niclas, jag får ju sällan vara med på bild eftersom det är jag som är mästerfotografen...hmmm :D

NoinaNiclasminkompis.jpg

När vi väl kommit till flyplatsen i BKK så tog vi första bästa taxi( med vettigt pris) till Pattaya där vi tänkte tillbringa dom första 3 dagarna, när vi fått vårat rum så vart det direkt bad i poolen som ligger på 10 våningen

Bild421.jpg

och sen åkte vi till Big C för shopping...schampo,tandkräm,solkräm,hudkräm och lite annat skulle införskaffas, det hela gick på 180kr

shoppingfrstadagen.jpg

Mat och bira på kvällen

Matochpartytime.jpg

innan vi drog vidare till våran favvobar Somjit Bar så gjorde vi ett hembesök hos ägarna som tog emot oss med öppna armar (som alltid) och vad ser jag när jag kommer in i deras sovrum...jooo dom har på sig Sundsvall Hockey tröjor, det visade sig att min granne hade skickat ner dom så jag skulle bli lite överraskad.och nog vart jag det.skoj.

SomjetochLeo.jpg

Och när vi väl kom till baren vart det full fart..skål till publiken...och klockan fick sig en omgång :D:thumbsup: bjudning till brudarna

sklfrtusan.jpg

SomjetBar.jpg

etttvtre.jpg

Naturligtvis skulle vi även inviga biljardbordet, både jag och tjejen älskar att lira biljard när vi är i Thailand.

Biljardrskoj.jpg

Dag 2 gick vi till en guldbutik för att shoppa lite, 46000 bath tror jag det gick lös på, ett snyggt armband till tjejen och ett litet halsband till hennes lillebror. Sen rullade det på med middag och party samt ett besök på Walking Street det sista vi gjorde.

Guldshopping.jpg

S6000474.jpg

S6000478.jpg

Dag 3 åkte vi vidare till Noinas hemby. taxi från Pattaya till BKK 2 timmar, sen buss från BKK till Loei city 10 timmar, sen kom någon granne och Noinas mamma och hämtade oss med pickup, ja det var flaket som gällde i 1 timme till

S6000486.jpg

S6000483.jpg

färden gick genom massor av odlingar, mycket fint att se, bland den finaste natur jag sett faktiskt i hela Thailand, vi stannade även till på en marknad för att handla lite mat med oss.

S6000485.jpg

Väl framme i byn så vart det att kolla runt lite i byn och har man aldrig känt sig som en rockkärna så fick man göra det nu, alla tittade och fnittrade åt den vita falangen som var på besök.Här är Noinas föräldrahus, där bor nu hennes mor och nya man och ibland så är brodern hemma.

S6000489.jpg

S6000488.jpg

S6000487.jpg

Första kvällen vart det party och jag stod för den grymma notan på 200 kronor, det räckte till dryck för 20 pers ungefär...skoj hade dom i alla fall.Här är några bilder innan fokstormningen kom, här är brodern och hans polare

S6000501.jpg

S6000503.jpg

S6000504.jpg

S6000508.jpg

S6000510.jpg

Här en bild på tjejen och hennes bror, måste säga att tjejen min ser helt slut ut efter den långa resan och hon åkte på feber dessutom.och vem ser man i bakgrunden går och filmar..

S6000497.jpg

Fortsättning följer, måste bara ta en paus..se längre ner i tråden för mera bilder osv.

Dela på andra sajter

• Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Vikingen73

27

• Bengt-Erik

6

• svarten

2

• andersbangkok

2

Mest aktiva i denna tråd

riktigt bra väntar på forts..

Vad hette hotellet i Pattaya det med poolen på 10 våningen? och var ligger det?

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Dela på andra sajter

Vi tar väl några partybilder till från första kvällen i byn medans vi är på gång

S6000509.jpg

S6000517.jpg

S6000519.jpg

S6000522.jpg

Tjejen och hennes faster.

S6000524.jpg

Jamen jag måste väl också få vara med på bild :D:D

S6000521.jpg

Dagen efter vart det åktur med pickup för att se en massa sevärdheter runt Loei, åkte även till Laos gränsen och tittade.våra vänner Micke och Champ från Sundsvall kom till Noinas by andra dagen så dom var också med på utflykten.Fanns väldigt mycket vackert att se, lägger in några bilder från den dagsturen ...

S6000525.jpg

S6000533.jpg

S6000534.jpg

S6000537.jpg

S6000548.jpg

S6000547.jpg

S6000546.jpg

Vi var upp på något berg som jag ej kommer ihåg namnet på, men det var en stor staty där och en helt fantastisk utsikt.

S6000543.jpg

S6000539.jpg

När man kom tillbaka efter 8 timmar guppande på ett pickupflak var man rätt mör, vart en lugn kväll hemma...dagen därpå besökte vi Noinas farfar och farmor, det tycker jag var lite känsloladdat, Noinas far är borta sen en tid tillbaka och hennes farfar hade väldigt svårt att gå efter en moppe olycka.det kändes skönt att få träffa dom, det var dom som hade gett modern klartecken så det var ok för mig att komma till byn, kan vara känsligt med en farang ibland, men nu vet alla och det är helt ok.

S6000493.jpg

På kvällen kom en liten kille in till huset och knackade på mig, jag hade aldrig sett honom förut, men av någon anledning så ville han att jag skulle följa med..visst, självklart hakade jag på för att se vad den lilla killen ville visa.jo han hade gjort en fångst och jädrans vad stolt han och hans kamrater var  :D ..snabbt efter kameran för att ta ett kort, det var nog därför dom hämtade just mig, dom hade väl sett att jag hade en kamera...

S6000515.jpg

S6000514.jpg

Sista dagen i byn innan vi skulle fara vidare så tog vi detta kortet på Noina och hennes mor samt en släktings lilla kille

S6000574.jpg

Sen bar det av till farmor och farfar igen för att ta farväl, dom ville lyckoönska oss på deras sätt, det vart en sed där man får snören runt armarna och hennes farfar satt och pratade en massa, vad jag förstått så bringade det lycka för oss i framtiden...även våra vänner var med...

S6000573.jpg

Sen innan avresa så skickade vi upp lillebror och hans kompis i trädet på gården för att plocka lite frukt...eller vad man nu ska kalla det, surt som tusan var det då :D

S6000572.jpg

Efter 3 dagar i byn så for vi vidare med buss till Chang Mai, 10 timmar i buss igen.man blir härdad.Väl framme i Chang Mai så tog vi in på hotellet vi skulle bo, beställde en djungeltracking till dagen efter och sen gick vi ut och kikade lite på nåt tempel och bara vandrade omkring längs vattnet som går runt stan

S6000577.jpg

S6000578.jpg

S6000579.jpg

S6000581.jpg

Men vad händer sen :ahh::ahh::ahh:   det vart lite kalabalik när vi kom till en marknad, det hade just varit ett bankrån och efter sig lämnade dom en väska med en bomb i..nyfiken som man är så stannade jag och fotade och filmade det hela...poliser i massor och till slut sprängde dom väskan med en robot och det small bra..folk sprang lite då men annars var det lugnt..nu fick man ju även leka reporter.. :D:D:kort::kort:

S6000585.jpg

S6000586.jpg

S6000590.jpg

S6000596.jpg

S6000598.jpg

Gissa om det var skönt att få gå och äta och ta sig en kall bira efter detta, tjejen delade även med sig lite cocos till en liten tjej som försökte sälja nåt till oss.var väl tuggummi eller nåt annat skräp, hon vart överlycklig när hon fick äta med tjejen min...

S6000610.jpg

S6000614.jpg

Fortsättning följer...maten är klar så det blir en paus...

Dela på andra sajter

Nice pix!  :wai:

Mvh

Kimmo :wai:

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Efter att vi fått sova i en riktig säng med mjuk madrass så kände jag mig rätt utvilad, men upp och hoppa.08.00 skulle vi vidare mot djungeln.minibussen kom och hämtade oss och sen bar det av, det var ett trevligt gäng med oss 4 , 2 från England, och 3 stycken från australien, vi åkte väl ca 1½ timme innan vi stannade.Vi började med en elefanttur på ca. 1 timme ..

S6000616.jpg

S6000619.jpg

.innan vi skulle börja våran vandring på ca 4-5 timmar, vi vandrade genom en fantastisk natur, vattenfall att stanna och svalka oss och bada i .det var grymt jobbigt så mina vader värkte som aldrig förr, det är upp och ner för berg hela tiden

S6000629.jpg

S6000631.jpg

S6000632.jpg

S6000638.jpg

Även lite vattenbufflar fanns efter vägen uppe i bergen.

S6000646.jpg

Det här vattenfallet var nog höjdpunkten på hela vandringen, var både vackert och kom alldeles lägligt att svalka sig i.här fanns även en liten hydda att köpa lite svalkande läsk i.

S6000650.jpg

S6000654.jpg

S6000662.jpg

S6000670.jpg

S6000652.jpg

Såhär såg läskförsäljerskan ut.

S6000672.jpg

och sådana här vidriga spindlar hängde på samma hydda som man handlade läsk i..hua.

S6000673.jpg

...till slut kommer vi till en by där vi ska bo för en natt, det är hos ett folk som kallas Karenfolket, dom lever i bergen inne i djungeln, dom pratar inte thai utan har ett eget språk.väldigt intressant att se och få höra om deras kultur, Noina tyckte det kändes som att komma till ett annat land nästan.här lever man på det man odlar och dom har mycket tunga jobb uppe i bergen med sina risodlingar osv.en djungeltripp jag inte skulle vilja ha ogjort. Här ser ni bilder på hur vi bodde ..

S6000681.jpg

S6000696.jpg

S6000698.jpg

S6000699.jpg

Vi hade även turen med oss att få se en flicka bli gift med en kille i byn..det egengjorda risbrännvinet flödade och rökte banan som tusan gjorde dom.jag var för feg för att prova det men jag köpte med mig lite till en polare som är i Pattaya, tänkte han skulle få prova   :D

S6000705.jpg

S6000706.jpg

S6000707.jpg

S6000709.jpg

S6000716-1.jpg

S6000722-1.jpg

S6000723-1.jpg

Efter en natt så var det dax att bege sig vidare, vandring i ca 3 till 4 timmar igen

S6000726.jpg

S6000680.jpg

S6000728.jpg

S6000738.jpg

S6000741.jpg

S6000733.jpg

S6000744.jpg

Ojdå...här kom visst en falangtjej med på bild :D:D:lol::party:

S6000747.jpg

Såhär såg det ut när dom brände upp skogen uppe i bergen för att göra plats för mera risfält.

S6000677.jpg

innan vi kom till en flod där vi skulle åka bambuflotte ca. 30 minuter,tyvärr ingen kamera med då för det är ju songkran så det var folk överallt längs floden som festade och kastade vatten.efter detta så var denna vandring klar och det var dax för resa in mot Chang Mai och hotellet.

S6000752.jpg

Bybarn kom och ville sälja armband till oss...hela 5 bath styck så självklart köpte vi av alla barnen så ingen skulle behöva bli utan sin slant, 5 bath är alltså 1 krona.

S6000750.jpg

Väl inne i Chang Mai hade Songkran startat.

S6000769.jpg

S6000772.jpg

På kvällen var det någon dansuppvisning för barn, skoj att se och jädrans vad duktiga dom var...

S6000759.jpg

S6000767.jpg

Även i Chang Mai kan man dra ledningar  :D:D:D

S6000754.jpg

Nä nu bär det av mot Pattaya igen för mig och Noina, Micke och Champ dom far till Champs by och ska stanna där över songkran..

Återkommer med mera bilder inom kort.hoppas ni tycker det är skoj.

Dela på andra sajter

Många sa att vi inte skulle få tag på biljetter från Chang Mai till Pattaya pga att det var songkran, men vi for till busstationen i Chang Mai och kollade och det fanns biljetter på varje buss som skulle gå så 2 timmar senare var vi på väg från ett songkran till ett annat...åkte denna gången V.I.P och det var en grym skillnad mot dom tidigare bussresorna, då har man fått suttit på golvet i 4 timmar fast man köpt biljett för att sitta..ingen ide att bråka för det blir aldrig bättre i alla fall, så är det här och det är bara att gilla läget.

Nu var det service som på ett flygplan,mat,dryck,godis mm.åk det om ni har chansen, skiljer inte mycket i pengar alls...

Väl i Pattaya så tog vi in på samma hotell Intown Holiday där vi trivs alldeles utmärkt.

Nu åkte vi för att träffa Bosse och Ae från Sundsvall, dom var nere på stranden.dom skulle dagen efter åka till Buriram några dagar för att åter möta oss i Pattaya senare

S6000776.jpg

Vi passade även på att hälsa på vänner innan det riktiga songkran kriget skulle bryta ut :lol: vi beställde BBQ, vi betalade 600 bath för att få mat, samt sådana där grillar man använder utkört till oss.mat för 6 personer, allt kom på en mope...otroligt att han inte tippade, det var tunga grejer han kom med.

S6000786.jpg

S6000789.jpg

Sen var det dags för kriget.13:e till 19:e var det full fart.det blev en jädrans fest.

S6000799.jpg

S6000840.jpg

S6000861.jpg

S6000863.jpg

S6000879.jpg

Några tjejer som ville bli fotade...ja varför inte :lol:

S6000864.jpg

Vad vill dom med min tjej egentligen  :great:

S6000844-1.jpg

Här några tatueringar jag fotade.

S6000801-1.jpg

S6000811-1.jpg

Här är ett par jag träffade från Piteå.trevliga ena

S6000885.jpg

Den här tjejen gillade party hon.lilla polisdottern

S6000843-1.jpg

Efter songkran så kände jag och tjejen att det vore lägligt med en tripp till Koh Samet för att vila upp sig ett par dagar.så vi for dit i 4 dagar och bara myste på.god mat, mysigt boende, kanonvatten att bada i..ja det mesta är perfekt där.

S6000911.jpg

S6000913.jpg

S6000934.jpg

Här är hamnen på ön.

S6000937.jpg

Här bodde vi...mysigt som tusan...

S6000921.jpg

Den underbara stranden.

S6000918.jpg

Ja så fort gick fyra dagar  :lol: båten tillbaka till fastlandet...

S6000940.jpg

Nu ska jag pausa lite igen...kommer snart med det sista...hoppas detta inte tråkar ut er.

Dela på andra sajter

Viikinki73

Mycket sköna bilder.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Ja då var vi åter tillbaka i Pattaya och nu ska våra vänner komma tillbaka, Bosse och Ae samt Niclas och Ann, samtliga har varit hos sina tjejer uppe i Buriram några dagar.dom var rätt laddade när dom kom så det vart full gas resten av tiden...ca. 1½ vecka...

Bosse tog med oss på Xsite, ett trevligt ställe som det är bra drag på, liveshow och disco...prova det om ni har chansen, ger er lite bilder därifrån.

Här är det tjejen min och Bosses tjej som dansar. :great:

S6000962.jpg

Ja naturligvis skulle tjejen upp och dansa på podiet också.men inte mig emot. :party::lol::great:

S6000959.jpg

Men även Niclas och Bosses tjejer skulle upp innan det var klart... :great:

S6000958.jpg

Tjejerna vid bordet bredvid..vart bara tvungen. :lol:

S6000963.jpg

Jag och tjejen var även iväg på karaoke en kväll med några kompisar till tjejen, då tog hon den här otroligt vackra bilden   :D:D:D man vart avslöjad när blixten slog till... :D:D

S6000832.jpg

Sen var det mycket Somjit Leo bar...lägger in ett gäng bilder därifrån också.

S6001015.jpg

S6000830.jpg

Men vafan.är det inte en Sundsvall Hockey hållare   :D   :D   :D ..Vikingen han kan han :lol: och vad är det som hänger på skylten.halsduk och vimpel.men nu jäklar,   :great::great::lol:

S6000823.jpg

S6000991.jpg

Massage är skönt..eller hur?

S6000996.jpg

Niclas gör alltid sånt här skit..jag håller mig gärna lite på avstånd

S6001004.jpg

Men vad nu.ska tjejen min ta över Niclas tjej Ann!! :great:

S6001007.jpg

Äta groda är gott tyckte Staffan från Piteå och Bosse från Sundsvall

S6000949.jpg

S6000950.jpg

Dagarna tillbringades på Jomtien Beach.

S6000971.jpg

S6000968.jpg

Bröderna Staffan och Mattias från Piteå hade skoj.

S6001013.jpg

S6000824.jpg

S6001005.jpg

S6001009.jpg

Tjejen min var ju tvungen att visa hur det ska dansas.

S6000818.jpg

Jag ser glad ut trots att man fått en klack i pannan :D:D:D

S6001016.jpg

Ja man han med att fylla 35 i slutet på resan också..

S6000966.jpg

Även grannen i Sundsvall var där då.tror han hade skoj :D:D

S6000981.jpg

Lite blandat här då.

Först min älskling

S6000955.jpg

S6000951.jpg

Sen några tjejer från baren...

S6000954.jpg

S6000953.jpg

S6000998.jpg

S6001010.jpg

Såja...nu får det nog vara slut...har tagit mig 6 timmar det här..får vila upp mig till nästa sväng   :D:D

Hoppas ni gillar det jag lagt upp.. :lol:

Dela på andra sajter

Bra jobbat Vikingen! Ja, det kan ta sin tid att välja ut bilder och lägga upp dom.

Härligt med lite bilder från Chiang Mai också, gillade speciellt desarmeringen av bomben. Lyckades nästan få vara med om något liknande, men när jag kom dit var det hela över.

För övrigt var det nästan kusligt hur lik inredningen i moderns hus var jämfört med den i svärfar Changs hus... plus mayomträdet utanför! Dessa gula frukter är förvissa sura, men smakar fint med yadong ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Tjejen kallar karenfolket för "people from mountain" Gillar de äldre damernas munnar efter de tuggat på något. Ser ut som de käkat rött läppstift.

Så här såg tjejens hus ut första gången jag hälsade på feb-mars-07

Tyckte det var helt ok att bo i.

Hade träningsvärk efter den resan i låren :D

gamla huset.jpg

Kopia (2) av IMG_0312.JPG

Kopia av IMG_0314.JPG

Kopia av IMG_0318.JPG

Kopia av IMG_0320.JPG

gamla huset.jpg

Kopia (2) av IMG_0312.JPG

Kopia av IMG_0314.JPG

Kopia av IMG_0318.JPG

Kopia av IMG_0320.JPG

"10 4 bend over and out "

Dela på andra sajter

Tackar tackar för alla pluskarma jag fått angående reportaget..

Några bilder måste jag återskapa så jag hoppas Kim eller någon annna admin kan öppna upp så jag kan gå in och ändra i tråden.

Dela på andra sajter

Rikigt bra bilder! Och bra bereättelse!

Synd att vissa bilder är borttagna från sidan  :cry: Men annars var det svinbra!  :great:

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Dela på andra sajter

bob_builder: tackar för berömet och nu är det fixat med bilderna :lol:

Tack Surin för din snabba hjälp med bilderna

Dela på andra sajter

Herr Chang: Det var inte så mycket bilder från Chang Mai men skoj att du gillade dom, jag hade även bombdramat på film´som några tidningar ville köpa, men tyvärr vid överförseln till nån ftp fil från en internetcafè så lyckades min polare radera istället för att skicka, där såg jag många bath flyga iväg från mig...

Dela på andra sajter

ojoj va kul att delta i eran resa.jag och min Thaifru va där samma tid,songkran i Chaingmai är bara så cool.och blöt 555.Jäkligt hotta phuyinger (girls) på bild med.Vi reser somma 2009 längtar redan.Vill bara säga att vi fick lilla dottern,nu är resorna inte lika smidiga om man uttrycker sig milt 555 :yipi:

hej alla glada.Thai är bäst

Dela på andra sajter

Gargamel: Skoj att du tycker det.ska försöka fortsätta ge med mig av bilder.

kawasaki: Ok, synd vi inte visste det då för då hade vi kunnat träffas för en bira . :great: songkran i Changmai var väl ok, men långt ifrån lika skoj som i Pattaya tycker jag själv, kan kanske bero på att man inte känner till Changmai lika väl som Pattis. Vi far också till Thailand samma tid, 1 april till 1 maj är det tänkt.kanske blir en bira då istället om vi hamnar på samma plats så att säga...ChangMai blir det inte då för oss.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...