Jump to content
IGNORERAD

Hur ofta dricker frugan sprit?


broder tuk tuk

  

154 röster

  1. 1. Hur ofta dricker din fru eller flickvän starkare drycker?

    • En gång eller fler om året
      44
    • En gång eller fler per månad
      28
    • En gång eller fler per vecka
      13
    • En gång eller fler per dag
      2
    • Aldrig
      55
    • Det ska du skita i
      12


Recommended Posts

Generellt sett dricks det val mer och oftare ibland bartjejer och fd bartjejer an bland thaitjejer med normala jobb. Egentligen inget konstigt. Aven om tjejerna i borjan av sin barkarriar i manga fall dricker sparsamt sa brukar de som haller sig kvar en lite langre tid i yrket borja dricka en hel del. Tacka fan for det. Man kan ju tanka sig hur jobbigt och trakigt det maste vara att sitta i baren varje kvall och prata med fulla faranger som beter sig helt obegripligt. De stackars toserna maste bli torstiga nar de oavbrutet maste stalla och svara pa fragorna whats u name?, how are u?, where u come from? How long time u work here? osv. Hade jag varit i deras situation hade jag snart borjat dricka som en svamp var eviga dag.

Jag hade dessutom haft svart att dricka cola kvallarna langa sa jag hade foredragit ol som ladydrink :drinks:

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    4

  • conservator

    4

  • måne

    3

  • Neil

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Birger LKPG

Här dricks det när och om man så känner för det. Och varken Mr eller Mrs McTwist har några invändningar mot den andres dryckesvanor. Är det fest, fotboll eller ut med grabbarna som står på schemat så blir det inte sällan åka av och det har det aldrig varit något gnäll över. Jag har samma inställning till frugans alkoholkonsumtion som hon har till min. Varför ska man hålla på och begränsa sin partner om alkoholen inte innebär större problem än en bakisdag, som lätt kureras med sängläge, mycket läsk, hämtpizza och en dvd-box?

Finns bara två krav: 1, Tala om vart du ska & 2, Vakna på hemmaplan.

Party on! :drinks:

Låter som hur jag och min sambo lever :drinks:

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Birger LKPG

Nu vet ju inte jag hur många som har svarat i denna tråd som ska på V-träffen, men det värkar som det kan bli ett jäv...

gnäll och pip på många fru/flickvänner :na:

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit på karaoke med damen och hennes arbetskamrater. En del dricker mycket, andra mindre och några ingenting alls. Ingen skillnad mot svenska tjejer där alltså. Finns dock två skillnader:

1) I början är de väldigt mycket mer blyga än svenska tjejer. Vågar nästan inte titta på den vita, långa farangen och absolut inte prata. Sen börjar de dricka och blir mer och mer avslappnade. Slutar med att de ska prata och dansa, som om vi varit bekanta lång tid. Riktigt kul!

2) De tål väldig mycket mindre sprit än en svensk tjej (mycket generaliserat, jag vet). Blir berusade på bara några små glas Whiskey och soda.

Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Dom få gånger jag festar så dricker frugan 1-2 cider mest för att det är gott och för att vara social.

En gång har jag sett henne full och det var första gången hon var i Sverige.

Hon vågade inte säga nej när mina vänner bjöd henne på cider utan hon tog emot för att inte göra dom ledsna.

Efter den gången är hon vääääldigt försiktigt med mängden alkohol.

Inte har hon något emot när jag festar men det är väl bara för att jag blir så kärvänlig mot henne på fyllan :friends::drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har varit på karaoke med damen och hennes arbetskamrater. En del dricker mycket, andra mindre och några ingenting alls. Ingen skillnad mot svenska tjejer där alltså. Finns dock två skillnader:

1) I början är de väldigt mycket mer blyga än svenska tjejer. Vågar nästan inte titta på den vita, långa farangen och absolut inte prata. Sen börjar de dricka och blir mer och mer avslappnade. Slutar med att de ska prata och dansa, som om vi varit bekanta lång tid. Riktigt kul!

2) De tål väldig mycket mindre sprit än en svensk tjej (mycket generaliserat, jag vet). Blir berusade på bara några små glas Whiskey och soda.

Marlon

Jo berusade thaitjejer kan bli väldigt snacksaliga.

Därför är det ju egentligen skönt att många av dem är tillbakahållna vad gäller supandet.

Minns en tjej som jag raggade upp i en bar tvärs över Big C i Pattaya.

Hon söp som en borstbindare. Nästan så jag fick gömma sangsomflaskan och sen när vi skulle till loom så tog vi en taxi och hon tjatade och skällde på chauffören under hela resan.

Fattade ingenting av det hela.

Men i alla fall så hamnade vi i sängen ju och hånglade lite och plötsligt så rusar damen ut och spyr och kommer tillbaka med ganska dålig lukt ur munnen, så broder börjar backa ur så smått, då tjatar hon om att "me boom boom you och försöker få pillesnoppen att resa sig utan framgång.

Så plötsligt står chauffören mitt i sovrummet och vill ha 300 baht för resan.

Vette fan hur han lyckades komma in i condon.

Misstänker att hon kände grabben ganska väl :crazy:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Frun har varit full en gång under våra 8 år tillsammans, så var det forumvärden Kim som söp ner henne under ett nyår i Pattis.

Själv ser jag till att vara full ett par gånger i veckan till frugans förtret.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarade "En till några gånger i månaden" men det handlar om att vi delar på ett par cider eller provar en mycket litet glas av något likörliknande. Så mycket alkohol att hon inte bör köra bil har hon väl druckit 2-3 gånger under våra två år tillsammans (varav en gång var i Bangkok och hon faktiskt körde hem...) Ett tillfälle då hon blev lite berusad var den första kräftskivan här i Sverige men "full" skulle jag inte kalla det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet ju inte jag hur många som har svarat i denna tråd som ska på V-träffen, men det värkar som det kan bli ett jäv...

gnäll och pip på många fru/flickvänner :na:

Nix Birger LKPG, jag tvivlar på att det blir något gnäll. Efter många forumträffar vill jag påstå att det är ganska sällsynt att thaidamen ställer till någon scen om alkoholkonsumtionen. Möjligen efteråt öga mot öga...

Fast säker kan man förstås aldrig vara.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Frun har varit full en gång under våra 8 år tillsammans, så var det forumvärden Kim som söp ner henne under ett nyår i Pattis.

Själv ser jag till att vara full ett par gånger i veckan till frugans förtret.

Puss

Erkki

Jaså var det jag som söp ner henne... he he... nja men jag var i alla fall med och kommer mycket väl ihåg hur hon efter ett par, tre Bacardi breezer (högst) kanske tyckte att det snurrade lite väl mycket i huvudet och ställde sig frågan om och om igen - For what? Dricka alkhol, for what?

Ett bestående minne faktiskt av en tjej som undrade av vilken jäkla tokig anledning människor dricker bara för att må sämre. Och det kan man ju fråga sig?

Vad gäller min egen fru så ser hon lika liten anledning att dricka som Erkkis tjej och är att räkna som absolutist. Finns väl både fördelar och nackdelar med det. En nackdel är väl att det inte enbart krävs servering av ett glas rödvin på lördagkvällarna för att få henne het, en fördel är att den dag körkortet finns så har man en given chaufför hem från alla släkt- och vänmiddagar etc. Och då behöver man aldrig tacka nej till snapsen före, ölen/vinet till och whiskyn/konjaken efter.

Ungefär samma förhållande till alkohol har dom flesta thaitjejer vi känner i både Sverige och Thailand, med ett fåtal undantag,

BTTs undersökning var ju lite knepigt formulerad men av den kan man ju i alla fall konstatera att ca 70% av alla svarandes flickvänner dricker väldigt måttligt eller inte alls. Svaret stämmer nog ganska bra med den verklighet jag upplever.

Men hos dom gamla gummorna i hembyn dricks det minsann "peck" (=en sup lao kao) i princip varje dag. Dom flesta nöjer sig väl med en eller två men t ex den lilla späda gamla grannkäringen är det häftigaste jag sett i den vägen. Hon sväljer ofta ett helt dricksglas lao kao i ett svep precis som vore det vatten. Men så blir hon ofta stupfull också och somnar ute på sin gårdsplan då och då. Vid sådana tillfällen får mina svärföräldrar ljuga att spriten är slut när hon kommer för att handla mer i deras affär. Nog är nog.

Unga tjejer (upp till ca 30-40) i byn dricker dock absolut ingenting i princip. Men efter 40-50 verkar det inte vara lika noga att hålla på etiketten längre och i dom åldrarna dricker nog kvinnorna lika mycket som karlarna... om inte mer.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ofta dricker DU starkare drycker?

Är kanske nästa fråga. Sen jämför med första fråga.

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ofta dricker DU starkare drycker?

Är kanske nästa fråga. Sen jämför med första fråga.

Du får väl starta en tråd men liknande frågor... fast för oss. Tänkte först läga till egna dryckesvanor i mitt svar men sen kom jag på att det nog var överkurs eftersom det inte var on topic.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte till lite:-)

Varför inte blanda lite chili i redbull när man långkör bil.

Lite off topic men hade behövt något sådant för ett par veckor sedan.

En rejält stark dryck :whistle::crazy::ironi:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl starta en tråd men liknande frågor... fast för oss. Tänkte först läga till egna dryckesvanor i mitt svar men sen kom jag på att det nog var överkurs eftersom det inte var on topic.

Vet inte hur man starta ett poll, och eftersom tjejen kom för två dagar sen har ej tid att lära mig.smile.gif Så om det är någon som vet hur och har tid och lust .

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä sprit finns inte på meny´n om inte det kommer hem en flaska med "Detta Rödfärgade Hemmakokade" då smakar det! :crazy:

Annars är det vin som gäller.

En annan drar ju i sig det mesta :drinks::crazy:

Mvh Svampen :wai:

post-4567-021687400 1279735079_thumb.gif

post-4567-021687400 1279735079_thumb.gif

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ett riktigt JÄRN då och då har aldrig skadat.

Chon dricker inte sprit normalt men när det drar ihop sig till festligheter så spottar hon inte i glaset...

Minns en julafton i Pattaya...vi satt hemma och åt sedvanilg julmat och jag tog ett par snapsar till sillen och hon, dagen till ära hängde med...vi kom i god form och körde sedan ner till NID Bar...vi tog med Absolut flaskan och ett rejält party på NID drog igång...

När vodkan var slut så tog Chon en motorcykel taxi till Seven och köpte en ny pava.unfortunatly var det inte Absolut.men vem brydde sig i denna stund.

Jädrans vilket drag vi hade...och så småningom så suddades minnesbilderna ut.det jag minns var att Pod på NID bar hade kört oss hem och vi var vid ingången på huset. Chon var stupfull och jag måste ta hand om henne. När vi kom in i huset ramlade jag över soffbordet...det gick i tusen glasbitar!! Jag hade en jädrans tur att jag inte blev skadad! Vid det ögonblicket vaknade jag till liv ordentligt och då låg C€hon på golvet i sovrummet...Jag blev med ens spik nykter och tog hand om henne så att hon kom i säng och jag samlade upp glasbitarna från soffbordet. Efteråt tog jag mig en funderare.och lovade mig själv att detta inte skulle hända igen... :whistle:

Dagen efter blev det te och vatten på ordensedeln från NID.och personalens glada skratt...

Tja..kanske lite off topic...men i stort drickert Chon inte någon sprit, framför allt inte regelbundet.

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...