Jump to content
IGNORERAD

Hur ofta dricker frugan sprit?


broder tuk tuk

  

154 röster

  1. 1. Hur ofta dricker din fru eller flickvän starkare drycker?

    • En gång eller fler om året
      44
    • En gång eller fler per månad
      28
    • En gång eller fler per vecka
      13
    • En gång eller fler per dag
      2
    • Aldrig
      55
    • Det ska du skita i
      12


Recommended Posts

Sek Losos uncle

jag tror att Thaidamerna inte dricker pga deras religion, det har nog inte så mycket vad omgivningen säger eller tycker tror jag,

Tror ni inte att det beror på att de är kloka? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    4

  • conservator

    4

  • måne

    3

  • Neil

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Knasen

Tjejen dricker i princip ingenting. En enda gang har jag sett henne dricka och da drack hon den helt otroliga mangden av en 3/4 dels barcardi breezer. Sedan havdade hon att hon var kalasfull gick under min ledning som en somngangare tillbaka till hotellet.

Ett satans gnall over mitt drickande ar det ocksa men med ut skall hon. Sedan sitter hon och gnaller om att jag inte skall dricka sa mycket, att snart maste vi ga hem, usch vad trakigt det ar, usch Neil vad du tjatar nar du ar full osv.

Tycker dock att det ar ganska bra att hon inte dricker men mitt drickande vill jag minsann ha i fred.

ha det

Neil

Känner igen det där och håller med.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hustrun dricker inte lika mycket som jag, heller inte lika ofta.

Har aldrig sett henne dricka något starkare än vin. Lite tråkigt att hon inte delar min entusiasm att ta ett glas vin eller liknande när man står och lagar mat tillsammans på fredagskvällen,

men jag är åtminstone tacksam över att ofta ha bilskjuts hem från tillställningar. Raka motsatsen vore ju inte att föredra. Hur som helst, det väsentliga är väl att alkoholkonsumtionen inte är överdriven och leder till sjukdom, elände och social misär. Får åtminstone ha godsakerna i fred när man sitter med gin tonic och chilinötter till Clintans gamla spaghettiwestern...

Chok dee!

:54:

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen det där och håller med.. :crazy:

Visst ar det hemskt. Ju roligare och ju mer pratglad jag blir desto mer tilltar hennes tjat. Varst ar det nar vi ar i Thailand. Att da ge forslaget att jag kan eskortera henne till hotellet for att sedan sjalv ga ut igen for mer party ar att utmana odet. :(

Kan undra vad hon tror skall handa? :whistle:

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Visst ar det hemskt. Ju roligare och ju mer pratglad jag blir desto mer tilltar hennes tjat. Varst ar det nar vi ar i Thailand. Att da ge forslaget att jag kan eskortera henne till hotellet for att sedan sjalv ga ut igen for mer party ar att utmana odet. :(

Kan undra vad hon tror skall handa? :whistle:

Neil

5555, ja och så säger dom att "alla" blir så less på en för att man pratar för mycket när man är full.. Då gör det väl inget om man går ut själv då om ändå ingen orkar lyssna på en, men onej det går icke av någon konstig anledning, då blir det svarta ögon.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Då min fru festar till så kan det bli en alkoläsk ev någon chokladliqör, brukar hända en till två gånger per år :drinks:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Följde med en 5-6 bartjejer ut och festade om när en av dom hade födelsedag och där var väl mängderna varierande på damerna från kanonfull till mera måttliga.

Inte helt olik den på ett gäng svenska damer på stan

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Följde med en 5-6 bartjejer ut och festade om när en av dom hade födelsedag och där var väl mängderna varierande på damerna från kanonfull till mera måttliga.

Inte helt olik den på ett gäng svenska damer på stan

Oj! Det var konstigt.. Trodde att thaidamer och i synnerhet isaandamer som jobbar i bar var en "etnisk" grupp som var lätt att malplacera och därmed skulle ha uppfört sig på ett speciellt sett..

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast jag som har helt andra erfarenheter? Thaitjejerna dricker minst lika mycket alt. lika lite som svenskarna. edit-tillagd: Känner många som inte alls spottar i glaset och många som är mer försiktig med alkohol. Har väl med uppfostran och livserfarenhet att göra.:drinks:

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Endast jag som har helt andra erfarenheter? Thaitjejerna dricker minst lika mycket alt. lika lite som svenskarna. edit-tillagd: Känner många som inte alls spottar i glaset och många som är mer försiktig med alkohol. Har väl med uppfostran och livserfarenhet att göra.:drinks:

Nä då, jag känner också igen detta, men bäst att inte yttra sig om saker och ting, då vissa här vill hävda att allt har med "etnicitet" att göra och Thaitjejer är då en "etnisk" grupp som beter sig annorlunda än övriga kvinnor runtom i världen.. För Thaitjejer är en "etnicitet" du inte kan lita på.. Enligt vissa på detta forum kan du lita på de flesta kvinnor förutom thaitjejer som är av en annan "etnicitet"

Men när tjejen av en annan "etnicitet" gift sig med dig, avlat dina barn och satt ditt liv i rutiner igen.. Ja då kan du ge dig fan på att hon är som vilken "svensk etnisk häxa" som helst.. För jag tror inte det har med "etnicitet" att göra när gräset börjar bli högt och ska klippas och mannen ligger i hängmattan och pimplar öl.. Reaktionen är nog den samma, även om ordergivande kan skilja sig något så är budskapet detsamma..

Klipp gräset!!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Endast jag som har helt andra erfarenheter? Thaitjejerna dricker minst lika mycket alt. lika lite som svenskarna. edit-tillagd: Känner många som inte alls spottar i glaset och många som är mer försiktig med alkohol. Har väl med uppfostran och livserfarenhet att göra.:drinks:

Det är klart att en hardcore bartjej i Pattaya super mer än vad Noi på banken gör.

På samma sätt som en svensk servitris i allmänhet super mer än vad en diakonissa i svenska kyrkan gör.

Det mesta av våra handlingar formas utifrån den miljö vi lever i.

Men min erfarenhet av thaitjejer är att de super betydligt mindre än vad svenska tjejer gör.

Undersökningen här på forumet visar ju ochså att frugorna är väldigt måttliga med starkare drycker.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos oss dricker vi när det är fest. Ordentligt. :crazy:

Hon går ut med sina kompisar och jag med mina. Senare på kvällen/natten samlas alla och käkar mat på nåt trevligt gatuhak med riktig Isaansk karaktär och dofter som hör till tidig morgonkvist efter dans och andra bravader... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Missclick :(

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Frugan dricker förståndigt nog aldrig sprit, men lite vitt vin eller cider till skaldjur och liknande inträffar, och även ett glas öl ibland.

mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

jag svarade aldrig o det går jag i god för, har aldrig sett eller hört från hennes väninnor i Thailand att hon skulle ta en drink eller ett glas vin, jag tror att Thaidamerna inte dricker pga deras religion, det har nog inte så mycket vad omgivningen säger eller tycker tror jag, själv kan jag ta en grogg eller någon öl men det är inte så ofta.

Där får vi nog hålla med Joints. Det finns absolut inget religiöst (såvida de inte är muslimer) som förbjuder alkohol.

Var och varannan byakärring både börjar och avslutar dagen med ett glas lao kao eller två.

Tycker det är ganska ofta man ser normala människor sitta på kvällarna med en whiskeyflaska med tillhörande attiraljer som is och soda egentligen på vilken lokal restaurang som helst. Det är egentligen inte så dramatiskt det där med alkohol.

Omgivningen reagerar ju såklart om någon dricker allt för mycket, speciellt om kvinnor gör det. Då pratas det nog en del bakom ryggen, men det gör det å andra sidan alltid om allt.

Svårt att sätta en stämpel på då alla är olika, precis som här hemma. Största skillnaden är väl att tjejerna här hemma blir mycket fullare utan att skämmas för det.

Frugan dricker ett par öl då och då. Inte så mycket hemma utan mest i Thailand egentligen när hon hamnar tillsammans med några gamla kompisar. Då går tillomed Sangsom ner för henne även om det inte blir så mycket åt gången. Men det är väl också ganska naturligt beteende. När jag själv reser ner till mina gamla hemtrakter och barndomskamrater är det ju nästan obligatoriskt att brännvinet kommer fram så det fungerar nog likadant som här hemma.

Fast jag blir ju såklart alltid mycket fullare av någon konstig anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här dricks det när och om man så känner för det. Och varken Mr eller Mrs McTwist har några invändningar mot den andres dryckesvanor. Är det fest, fotboll eller ut med grabbarna som står på schemat så blir det inte sällan åka av och det har det aldrig varit något gnäll över. Jag har samma inställning till frugans alkoholkonsumtion som hon har till min. Varför ska man hålla på och begränsa sin partner om alkoholen inte innebär större problem än en bakisdag, som lätt kureras med sängläge, mycket läsk, hämtpizza och en dvd-box?

Finns bara två krav: 1, Tala om vart du ska & 2, Vakna på hemmaplan.

Party on! :drinks:

Ändrades av McTwist

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos oss dricker vi när det är fest. Ordentligt. :crazy:

Hon går ut med sina kompisar och jag med mina. Senare på kvällen/natten samlas alla och käkar mat på nåt trevligt gatuhak med riktig Isaansk karaktär och dofter som hör till tidig morgonkvist efter dans och andra bravader... :)

Nu snackar vi poesi på hög nivå :)

Big up för det inlägget Surin :great:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

I princip aldrig. Har endast sett henne berusad en gång och det var för c:a tio år sedan, satt med en thai sherry och en havanna när hon ville smaka ett glas och hon fick väl i sig c:a 15-20cl sen plötsligt var hon minst sagt dyngrak och efter mådde hon som en våt katt i två dar. Thaigänget brukar träffas en gång i månaden och det händer ibland att hon sitter och smuttar på ett snapsglas med rödvin annars är det bara vatten med lite is och några citronskivor i som gäller.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan dricker när tillfälle ges(numera så dricker hon allt)Mvh Måne som bara dricker "ibland" B)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans alkoholkonto är inte alls betungande. De pengar som sparas där går istället till kläd-, skönhets- och guld- kontot som inte alls är en oväsentlig del av vår ekonomi.

Det man spara in på gungorna... :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans alkoholkonto är inte alls betungande. De pengar som sparas där går istället till kläd-, skönhets- och guld- kontot som inte alls är en oväsentlig del av vår ekonomi.

Det man spara in på gungorna... :dance1:

Det kontot tillhör mig enl.frugan.Hennes konto är hennes :whistle: Mvh Måne som borde fatta detta,jag är ju man :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kontot tillhör mig enl.frugan.Hennes konto är hennes :whistle: Mvh Måne som borde fatta detta,jag är ju man :crazy:

Guldkontot här är också mitt (liksom en hel del andra utgifter), det är väl den självklaraste saken i världen, så måste det väl fungera i hela Thailand. :ironi::dance1:

Frugan har dock haft bra inkomster sista tiden, så det har blivit mycket jag sluppit betala. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Det är klart att en hardcore bartjej i Pattaya super mer än vad Noi på banken gör.

På samma sätt som en svensk servitris i allmänhet super mer än vad en diakonissa i svenska kyrkan gör.

Det mesta av våra handlingar formas utifrån den miljö vi lever i.

Men min erfarenhet av thaitjejer är att de super betydligt mindre än vad svenska tjejer gör.

Undersökningen här på forumet visar ju ochså att frugorna är väldigt måttliga med starkare drycker.

BTT

Din jämförelse med "Noi på banken och diakonissan i svenska kyrkan" förstår jag inte riktigt, såvida du inte menar att de är jämställda då guden över Budda i Thailand är Mammon??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...