Jump to content
IGNORERAD

Ville bara presentera mig själv


Isan Rider

Recommended Posts

Hej.

Tänkte presentera mig själv,dels för att få 3 inlägg så jag kan lägga upp en avatar.(Fuskar lite,får se om det fungerar?)

Har rest runt i Los i drygt 25 år.

Började i Phuket,men sedan rest runt i hela landet.

För tillfället blir det mest Isan i Ubon.

Vart trött på landet för ca: 3 år sedan,men nu börjar det dra igen.

Anledningen är en ny flickvän.

Har varit med på lite forum tidigare,så många av er känner jag igen.(Tidigare forum T.T. S.S. T.V.)

Tidigare nick Bus.

Detta kanske vore något för forumet att ta efter.En tråd där vi presenterar oss själva(Vi som törs).:clapping:

mvh I.R.

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen!

Kul med presentation.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen åter Bus/Isan Rider och kul att du fått en nytändning på landet. Och bra ide med en presentationstråd

Själv gjorde jag min första resa till land of smiles vintern -96/97 och sedan dess har det blivit ett snitt på ca 4 mån per år där fram till idag. Men hädanefter kommer det att bli mindre tid i los eftersom vinterresor blir omöjliga för familjen några år framöver och vi helst inte offrar hela den korta svenska sommaren på utlandsresor. Ska bli riktigt skönt att spendera en vit jul här hemma till vintern efter 14 jular på rad i tropikerna.

Träffade min thailändska fru år 2001 och hon har vid det här laget gått hela den långa vägen med besöksvisa, UT och PUT till svenskt medborgarskap och idag har vi två barn på 4 och 1 år som båda är dubbelmedborgare.

Hemmaprovins i Thailand är Surin som vi brukar använda som bas för våra många och långa utflykter över hela landet. I Sverige är vår "hemmaprovins" Norrbotten där vi trivs förträffligt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Jodå, gå på en forumträff med alla dårar här och du är med på (nick)namn och bild oavsett du vill eller inte... :crazy: Men kul har vi :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Isan Rider, här är Anders bosatt sedan två år i Buriram, frugan & jag har en kåk 9km utanför Buriram C.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Isan Rider

Välkommen själv kallar jag mig Isan Lover eftersom jag verkligen älskar (och känner mig älskad där) livet på den Thailändska landsbygden, jag gillar folket, maten, livsstilen och saknar den när jag inte är där.

Jag har besökt Thailand varje år en eller flera gånger om året sedan 1985.

Frugan träffade jag första gången 1998 då hon fortfarande gick på universitetet i udon Thani

Och i Thailand är vi 3 månader om året i frugans by som ligger i Nong Khai provins där vi har två hus och jordbruksmark.

Frugan ville egentligen att vi skulle bygga vid havet men jag stortrivs på den Thailändska landsbygden och övertalade henne att bygga i byn.

Och jag tror att även hon börjar inse fördelarna med detta eftersom vi då kan umgås med släkt och vänner, och har någon som ser till våra grejor när vi inte är där.

I Sverige bor vi på västkusten och vi arbetar båda två, men hinner med en del fiske t.ex hummer, krabba, havsöring och makrill.

Lillpojken är bara 2.5 år men är redan med på sjön i 5-6 timmar och gillar det, även om han blir lite trött ibland och tar en liten tupplur.

Vi plockar dessutom svamp och bär för eget bruk, och både frugan och pojken gillar att vara ute i naturen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej Isan Rider

Välkommen själv kallar jag mig Isan Lover eftersom jag verkligen älskar (och känner mig älskad där) livet på den Thailändska landsbygden, jag gillar folket, maten, livsstilen och saknar den när jag inte är där.

Jag har besökt Thailand varje år en eller flera gånger om året sedan 1985.

Frugan träffade jag första gången 1998 då hon fortfarande gick på universitetet i udon Thani

Och i Thailand är vi 3 månader om året i frugans by som ligger i Nong Khai provins där vi har två hus och jordbruksmark.

Frugan ville egentligen att vi skulle bygga vid havet men jag stortrivs på den Thailändska landsbygden och övertalade henne att bygga i byn.

Och jag tror att även hon börjar inse fördelarna med detta eftersom vi då kan umgås med släkt och vänner, och har någon som ser till våra grejor när vi inte är där.

I Sverige bor vi på västkusten och vi arbetar båda två, men hinner med en del fiske t.ex hummer, krabba, havsöring och makrill.

Lillpojken är bara 2.5 år men är redan med på sjön i 5-6 timmar och gillar det, även om han blir lite trött ibland och tar en liten tupplur.

Vi plockar dessutom svamp och bär för eget bruk, och både frugan och pojken gillar att vara ute i naturen.

Mvh Isan Lover

Då va det det jag mistänkte (Grebbestad) eller men då kan ni väll komma på v träffen ;)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Hej, kallar mig som sagt harvester på detta forum. Besökte Thailand första gången 2005 efter att ha träffat

min blivande fru i Sverige 2004. Vi gifte oss i Stockholm 2005, och sedan i hennes hemby utanför Sisaket 2007

vilket är en egen historia. (Ska berätta senare med bilder !) Vi jobbar och sliter för en ev. framtid i SOL !

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

.startar lite blygt med en bild på min underbara dotter, men alldeles egna Thaiprinsessa...

post-6637-036069400 1279777380_thumb.jpg

post-6637-036069400 1279777380_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...