Jump to content
IGNORERAD

Turistvisum double entry


FemmeDeFatale

Recommended Posts

FemmeDeFatale

Måste fråga er kunniga ang turistvisum med double entry.

När man söker det, behöver man kunna bevisa för ambassaden att man ska ut ur landet efter 3 månader, för att sedan komma tillbaka?

Tacksam för svar :wai:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste fråga er kunniga ang turistvisum med double entry.

När man söker det, behöver man kunna bevisa för ambassaden att man ska ut ur landet efter 3 månader, för att sedan komma tillbaka?

Tacksam för svar :wai:

Nej, det behöver man inte.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Aha...tack för ditt svar Kim!

Ps. jag älskar dina bilder och jag måste säga att efter du köpte din nya kamera, så har bilderna blivit bara bättre :dance1:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Kimpa mycket riktigt skriver behöver du inte visa upp att du ska lämna landet, men double entry är 60 + 60 dagar altså 2 + 2 månader ser att du har skrivit 3 mån i din fråga, passupp så du inte åker på ett rejält over stay.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Som Kimpa mycket riktigt skriver behöver du inte visa upp att du ska lämna landet, men double entry är 60 + 60 dagar altså 2 + 2 månader ser att du har skrivit 3 mån i din fråga, passupp så du inte åker på ett rejält over stay.

Men det är väl först efter 90 dagar du behöver lämna landet? Efter 60 dagar går man väl till immigration och får ytterligare 30 dagar.. Var så förut i alla fall..

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Men det är väl först efter 90 dagar du behöver lämna landet? Efter 60 dagar går man väl till immigration och får ytterligare 30 dagar.. Var så förut i alla fall..

Ja det var exakt så jag tänkte oxå hmmmm...sist var jag där 3 månader och fick stämpla in hos immigration efter 2 månader och fick en månad på det...ska det inte vara samma sak med double entry-visumet?

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer nog, det var nog så att jag fick lite för brott när jag läste din text " behöver man kunna bevisa för ambassaden att man ska ut ur landet efter 3 månader " som jag reagerade och ville varna för ett misstag som kan bli jäkligt dyrt.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Det stämmer nog, det var nog så att jag fick lite för brott när jag läste din text " behöver man kunna bevisa för ambassaden att man ska ut ur landet efter 3 månader " som jag reagerade och ville varna för ett misstag som kan bli jäkligt dyrt.

Jo jag förstog nästan det... :dance1:

Skulle vara jätteinressant att få veta om man ska till immigration efter 2 månader för att få 30 extra dagar, sen att man lämnar landet efter de dagarna och gör samma procedur igen?

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Se http://www.thaiembassy.se/documents/TR10eng.pdf

Enligt detta dokument, som finns på thailändska ambassaden i Stockholms hemsida, står det att man skall ha färdbevis även till andra inresan! Det verkar ju helt barrockt och jag har aldrig hört att de verkligen krävt det men det står faktiskt som krav...

Du måste ju ändå ut och visatripper till gränsen fram o tillbaka är föööör tråkiga så en inplanerad liten minisemester till t ex Kula Lumpur skulle kanske vara trevligt ändå? t/r med Air Asia 5000 baht kan lätt bokas och betalas över nätet. Jämför med att en visatripp till Kambodjagränsen från Pattaya kostar 2500 baht.

Dubble entrey funkar så här;

60 dagar vid inresa1.

30 dagar kan köpas på immigration för 1900 baht.

Första Entreyt förbrukat efter max 90 dagar och du måste ut ur landet.

60 dagar vid inresa 2.

30 dagar kan köpas på immigration för 1900 baht.

Visumet är förbrukat efter max 180 dagar.

Observera att OM du till äventyrs inte skulle kunna bärga dig och vill åka till Kuala Lumpur redan efter 15 dagar efter din första inresa så förbrukas ditt första entrey och du går direkt in på entrey 2. Detta kan avhjälpas med att du köper ett "utresetillstånd" på immigration för ca 2500 baht som liksom bortser från denna utresa.

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

OBS! En annan liten luring att tänka på vid andra entreyt är att det måste utnyttjas innan visumet går ut. Man kan alltå inte bara titta på stämpeln i passet. Går visat ut en dag före stämpeln så är du rökt och andra entreyt kan inte utnyttjas. Visum utfärdade i Europa brukar inte vara så tighta men här brukar jag bara få 90 dagar på mig att utnytja det andra entreyt!

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Ahhh ok, tackar så hemskt mycket för ditt utförliga svar :wai:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...