Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Naam kaeng

De fem farligaste i Thailand

Recommended Posts

Franco

Oh fy fan... jag misstänkte att den kunde va lite smågiftig, eller åtminstone klåde-framkallande, så jag undvek att röra den.

Sista biran jag tog innan jag åkte hem i maj.

DSC00058.jpg

Den andra varianten på nedre bilden, centipede-sorten, har jag bara sett på youtube, och är rejält äcklad av den.

Förra veckan ringde gumman och var rejält upprörd, blivit biten i foten och är fortfarande svullen. Har vart hos läkare två ggr för lite meds.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Franco

Jag har för mig att de skorpioner som finns i Thailand inte är speciellt farliga;

Också vad jag hört...

Enligt orientexpat / Thailand:

Scorpions are found throughout Thailand. While they enjoy a fearsome reputation in the movies, most varieties are relatively harmless to humans, including those in Thailand. Scorpion stings are usually no more painful than a nasty bee sting, very painful but generally harmless.

stjp8729

De två första är gingkuu och är en obehaglig jävel

medan den på nedersta bilden är livsfarlig enligt damerna här.

De kaller den "takarb"

Visade tanten bilderna, hon säger att dom inte är farliga.. Varför säger hon så?? :unsure:

Edit.. "Takarb" bränns tydligen ordentligt, och det säger hon när jag redan tryckt på "send"..

Ha en bra dag!

:wai:

Naam kaeng

Hade en gång en "humla liknande" insekt i min bungalow. Den lät som en svensk humla, men när man slog på den gick den upp i falsett med sitt läte, superspooky.

Jag lyckades få ner den på golvet, lade en bok över den, ställde mig på boken och det sade "kras". Jag lyfte på boken och insektsdjävulen flög obehindrat iväg.

Djuren verkar onekligen vara större och starkare hemma i LOS.

Baa

Det finns nåt som kallas "killerbee", som vad jag hört skall orsaka ett o annat dödsfall, senast var det en elarbetare som skulle fixa en gatlampa som inte såg att det var ett bo i kupan eller intill som fick ett antal stick och avled på väg till sjukan, kanske allergisk, ingen aning, men läskigt i alla fall.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

khun-petch

Det finns läskiga djur men efter vad jag har hört så kan tusenfotingen döda en gris men knappast en

människa.Skorpionerna är väl heller inte livsfarliga,men inte så trevliga heller.Är det inte så att

det som orsakar mest dödsfall på klotet är mygg och moskiter.

khun-petch

Det finns nåt som kallas "killerbee", som vad jag hört skall orsaka ett o annat dödsfall, senast var det en elarbetare som skulle fixa en gatlampa som inte såg att det var ett bo i kupan eller intill som fick ett antal stick och avled på väg till sjukan, kanske allergisk, ingen aning, men läskigt i alla fall.

Ja jag har bara sett thailändarna rädda för en insekt som dock är tjock som en humla,men en tum lång

Vet dock inget namn.

Stoneys

Världens farligaste däggdjur - Kvinnan (den Thailändska varianten är den farligaste) :whistle:

Precis specielt med en askopp eller en kniv i närheten, :ironi:

post-6102-066649800 1279119163_thumb.jpg

post-6102-036823600 1279119180_thumb.jpg

post-6102-066649800 1279119163_thumb.jpg

post-6102-036823600 1279119180_thumb.jpg

nissefisk1

Har även läst att arten Katoyer (Maleus Katoyus) ska vara mycket farliga, kan orsaka hjärtattack om dom tas med till hotellrummet. :ironi:

Hehe tur man gillar tjejer då :)

Surin P3

Vi hade en sån här på tomten för nån månad sen... Otrevligt.

post-3076-022299400 1279173617_thumb.jpg

http://www.siam-info.de/english/snakes_bungarus.html#Bungarus%20fasciatus

Danger:

With regard to toxicity, the poison of bungarus fasciatus is said to be less effective than the other kraits. This consideration is relative, because reports exist that after the bite of a banded krait death can occur after just 30 minutes. In another documented case, without administration of serum, the bite victim died after only 15 hours.

post-3076-022299400 1279173617_thumb.jpg

Naam kaeng

Roligt med bild Surin! Fast, har den stackarn råkat ut för något, han har ju en rodnad på halsen..

:rabbi:

måne

Blev biten(stungen)av en skorpinion för några år sedan,de sa(thaiarna)att det är ingen fara du är så stor.Blev rejält sjuk med feber i några dagar men sen blev jag changklar igen.Det blev en rejäl svullnad och ömhet som satt i en vecka,sved som f-n oxå.Mvh Måne

Surin P3

Roligt med bild Surin! Fast, har den stackarn råkat ut för något, han har ju en rodnad på halsen..

:rabbi:

Ja, efter lite bråk med frun så tog den stackars ormen livet av sig genom att hoppa på käppen som frun höll i.

Naam kaeng

May the poor soul rest in peace!

Splasch!

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy