Jump to content
IGNORERAD

De fem farligaste i Thailand


Oregistrerad

Recommended Posts

Vi hade en sån här på tomten för nån månad sen... Otrevligt.

post-3076-022299400 1279173617_thumb.jpg

http://www.siam-info.de/english/snakes_bungarus.html#Bungarus%20fasciatus

Danger:

With regard to toxicity, the poison of bungarus fasciatus is said to be less effective than the other kraits. This consideration is relative, because reports exist that after the bite of a banded krait death can occur after just 30 minutes. In another documented case, without administration of serum, the bite victim died after only 15 hours.

post-3076-022299400 1279173617_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    5

  • Surin P3

    4

  • GammalDansken

    4

  • Franco

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Roligt med bild Surin! Fast, har den stackarn råkat ut för något, han har ju en rodnad på halsen..

:rabbi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev biten(stungen)av en skorpinion för några år sedan,de sa(thaiarna)att det är ingen fara du är så stor.Blev rejält sjuk med feber i några dagar men sen blev jag changklar igen.Det blev en rejäl svullnad och ömhet som satt i en vecka,sved som f-n oxå.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt med bild Surin! Fast, har den stackarn råkat ut för något, han har ju en rodnad på halsen..

:rabbi:

Ja, efter lite bråk med frun så tog den stackars ormen livet av sig genom att hoppa på käppen som frun höll i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den uttalas "Ginku" och kan bli rejält stor och bränns något fruktansvärt

Fritt överrsatt till svenska blir det "tvåtusenfoting" enligt tjejen

Millipede på Engelska

Det gör nått djävulskt ont, blev biten av en liten sådan för ca 2 veckor sedan.den var ca4-5 cm lång och tjock som en vanlig daggmask, tydligen tur det.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

när frugan blev biten Ginkun för ex anntal år sen.så sa läkaren på hospitalet att om du kommit 5 minuter senare så hade vi inte kunnat rädda dig. :heat::hi::wub:

ja ska visa henne bilden på den nu få se var hon säger :whistle: .Darling komm lite

oiiiii så sprang hon :o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

när frugan blev biten Ginkun för ex anntal år sen.så sa läkaren på hospitalet att om du kommit 5 minuter senare så hade vi inte kunnat rädda dig. :heat::hi::wub:

ja ska visa henne bilden på den nu få se var hon säger :whistle: .Darling komm lite

oiiiii så sprang hon :o

De stora är inte alls bra.

Den som jag blev biten av kändes ungefär som ett bålgetingbett fast kanske 5 gr värre, det satt i 3-4 dagar.

Fortfarande en röd svullnad.

Var ute på en roadtrip och fick för oss att vi skulle sova i huset nedan som släktingar hade tillgång till, efter som att jag var aningen glad och oförstående pga en dags bildrickande av Chang så protesterade jag inte...DUMMT NOG

post-3210-033343100 1279223027_thumb.jpg

Efter att jag blev biten lyfte vi på mattan och där visade det sig att det fanns flera fulingar..så det blev att hoppa in i bilen och leta reda på närmaste resort.

post-3210-068502100 1279223116_thumb.jpg

Kan fan inte fatta hur jag lät mig övertalas att sova i detta "gräsliga" hus :suicide: . men gissar som sagt att det hade med Chang att göra.

post-3210-033343100 1279223027_thumb.jpg

post-3210-068502100 1279223116_thumb.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tydligen satt den i hennes sarong och efter duchen så skakade hon inte på sarongen.och då bet den henne i bröstet

tydligen är det värre om den biter nära hjärtat :whistle:

detta hände väll för 17år sen

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Durian kommer inte in i huset. Stinker avlopp och smakar härsken vanilj, men den är perfekt att lägga en klyfta på tomtmuren, håller flugorna borta från matbordet.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på alkoholkonsumtionen bland medlemmarna här så bör nog varning utfärdas för denna också :whistle:

post-5548-020629900 1279225944_thumb.jpg

http://www.alltommat.se/nyheter/stinkande-frukt-kan-vara-dodlig-1.27698

Hehe,

Första och enda gången jag var i Tokyo skulle jag och Siamkap bo i en dams lägenhet. Jag undrade vad det var som luktade soptipp, och snabbt plockas en durian fram!

Jag erbjuds provsmaka, första tuggan vänder i halsen...

Men det var ju snällt att låta mig provsmaka!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hehe,

Första och enda gången jag var i Tokyo skulle jag och Siamkap bo i en dams lägenhet. Jag undrade vad det var som luktade soptipp, och snabbt plockas en durian fram!

Jag erbjuds provsmaka, första tuggan vänder i halsen...

Men det var ju snällt att låta mig provsmaka!

Herr Chang har talat.

Modigt av dig att i alla fall våga smaka.. För egen del är denna frukt bannlyst från mitt boende och skulle jag vara gäst någonstans där denna serveras så går jag till närmaste ölhak och hänger tills lukten har försvunnit.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... jag tycker Durian är helt ok.

Fast har lite svårt att vräka i mig som vissa kan.

Men jag måste fan i mig återkomma till centipede'n... det är nog det äckligaste djur jag nånsin sett. Och jag har inte sett dem på riktigt (än).

Jag är inte rädd för några andra djur, jag brukade jaga ormar och skit med luftpistol när jag var mindre, och är generellt väldigt orädd för djur och småkryp.

Men jag behöver bara se en bild på de där jävlarna så får jag rysningar i kroppen.

985525_f260.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hmmm... jag tycker Durian är helt ok.

Fast har lite svårt att vräka i mig som vissa kan.

Men jag behöver bara se en bild på de där jävlarna så får jag rysningar i kroppen.

Denna tub är framtaget speciellt för dig .

eller denna...

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Gula febern

Sjukdomsinformation om gula febern

Gula febern är en chock/glädje sjukdomstillstånd som kan ge uppstånd till leversjukdomar, depressioner samt veneriska sjukdomar i dom fallen skall läkare uppsökas omedelbart.

Gula feberna kan även i värsta fall bestå i en livslång glädjesjukdom som endast botas genom återkommande resor.

Man har hört att i vissa specifika fall har även sjukdomen gett bestående ekonomiska bortfall för den enskilda, men dom undviker man genom sunt förnyft och om man ej har sådant skall man undvika vissa områden.

Exempel på områden man bör undvika är beerhängställen samt så kallade gogo områden, men dom absoluta farligaste ställerna bör nog vara sjukhus, bank, samt lampaaffärsområden.

Spridningsinformation om gula febern.

Tyvär så finns det överallt i er närhet.

Men den sprids via människor och dom vanligaste spridningsättet är jobbarkompisar,kamrater, resobyråer samt olika forum.

Dock skall det påpekas att den ej sprids från djur tiil människa.

Symtom, komplikationer, behandling och diagnostik.

leversjukdomar, depressioner samt veneriska sjukdomar i dom fallen skall läkare uppsökas omedelbart.

Glädjesjukdom som endast botas genom återkommande resor.

Och tyvär ekonomisk bortfall kan botas genom att jobba hårt när man kommer hem, men skulle ekonomiska bortfallet återkomma vid nästa resa åk hem och tänk på hur du kan ändra på dig skulle det inte hjälpa åk hem och jobba mer för du verkar trivas med det enda nackdelen är att man har en viss depression mellan dom olika faserna av sjukdomen

Allmänt förebyggande åtgärder.

Lyssna ej på människor i din närhet, gå ej in på olika forum samt undvik resobyråer.

Men för att vara 100 % att ej åka ut för denna obehagliga sjukdom som kommer ändra ditt liv, är att ej åka till Thailand.

Mvh

Nerike

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tub är framtaget speciellt för dig .

eller denna...

Fytihelvete vilka as.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ormen på bilden är inte Banded Krait (borde har bredare ränder) !

Om det är en bebis så har den så täta ränder. Det är en av de få ormar som har en triangelformad kropp.

Det var en Banded Krait. Vi vet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tub är framtaget speciellt för dig .

Tack, men jag har sett dem (redan lagt in den på andrasidan på denna tråd).

Och som sagt, hoppas jag slipper se dem, men tjejen ringde och meddelade att hon blitt biten för nån vecka sen... hemma... där jag var... för nån månad sen.

Nej! Aldrig mer Thailand! :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun låg och vilade, för ca 7 år sen, på golvet i svärföräldrarnas hus.

Hon hade pojken, då ca 1 år och dottern, 8 år vilandes på varsin sida.

Vem bet "tusenfotingen"? Jo, frun som tur var.

Att få sin ettåriga son biten av ett sådant djur är inte att föredra.

Märkena efter bettet hade hon kvar i ett par veckor. Och jag fick tycka synd om henne extra länge :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Banded sea snake har jag för mig är rätt giftig.

Får kollas upp när man är lite piggare..

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Banded sea snake har jag för mig är rätt giftig.

Får kollas upp när man är lite piggare..

Tydligen ruskigt giftiga, hade en sådan runt fötterna i vattnet utanför en liten strand i Indonesien en gång. Fast jag har läst att deras mun är för liten för att kunna bita en människa.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ginku" anses enligt uppgifterna i byarna jag varit i, i Buriram och Surin, inte som så farliga eftersom de så sällan biter.

Anledningen till att de inte biter är att de har svårt för att bita.

Om de däremot biter, t.ex för att man råkar trampa på den, så kan den eventuellt vara dödlig.

"Takkarb" däremot, den plattare och hårigare varianten, är det lite värre med. Den biter så fort den får chansen. :)

Och blir man biten kan man, enligt uppgift, ligga och skrika i vanvettig smärta och delirium i en vecka.

Speciellt om den kissar i bitsåret direkt efter vilket de tydligen gör ibland.

Och även dess gift kan vara dödligt om man är t.ex svag.

Här en "Ginku" från förra veckan i byn.

ginku1.jpg

Om man petar på den så rullar den ihop sig den lilla fegisen. :)

ginku2.jpg

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...