bob Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Jag fattar det inte, för 1½ timme sedan gick frugan till frissan för att tvätta håret. Dvs hon skulle inte klippa sig, permanenta sig eller rakpermanenta sig (det gjorde hon i fredags, det tog ”bara” 5 timmar). Utan bara tvätta håret, vad är det som kan ta så lång tid? Trodde aldrig att jag skulle säga det, men ”prisa gud för att man är skallig…” //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Har ni inte vatten hemma?Eller har du lyckats få en lyxhustru Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Juli 12, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2010 Har ni inte vatten hemma?Eller har du lyckats få en lyxhustru Frugan säger "this is the way women enjoy life" //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Jag fattar det inte, för 1½ timme sedan gick frugan till frissan för att tvätta håret. Dvs hon skulle inte klippa sig, permanenta sig eller rakpermanenta sig (det gjorde hon i fredags, det tog ”bara” 5 timmar). Utan bara tvätta håret, vad är det som kan ta så lång tid? Trodde aldrig att jag skulle säga det, men ”prisa gud för att man är skallig…” //bob Själv klipper man sig i Thailand,klippning,rakning+ axe/nacke massage = 100Beht inkl. tipp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Tjejer och tvätta håret verkar vara en väldigt utdragen process, när min fru gör det och hon gör det hemma så är hon i duschen i upp till en timma och sköljer och tvättar i många omgångar innan det kan anses klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Har ni inte vatten hemma?Eller har du lyckats få en lyxhustru Det brukar frugan säga när jag köper öl. Men eftersom jag är en lyxmake så slår jag dövörat till då. /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Själv klipper man sig i Thailand,klippning,rakning+ axe/nacke massage = 100Beht inkl. tipp Samma här, men efter 7 veckor i Sverige börjar man mer påminna om en orensad sommarrabatt...de är ju 5 veckor kvar, huvva... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Juli 12, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2010 Förra veckan gick hon och ”tvättade” öronen, det tog 45 min. Efter det så kunde hon höra om man la en fjärt på en mils avstånd, tur att det inte var näsan hon tvättade… Konstigt nog så är det tvärstopp om jag vill gå och tvätta mig på någon ”inrättning”… Nog allt bra tur att vi åker hem i morgon, vet inte vad nästa tvagning kan bli... //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Var Är du Bob?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Juli 12, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2010 Är i Jakarta nu… //bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Förra veckan gick hon och ”tvättade” öronen, det tog 45 min. Efter det så kunde hon höra om man la en fjärt på en mils avstånd, tur att det inte var näsan hon tvättade… Konstigt nog så är det tvärstopp om jag vill gå och tvätta mig på någon ”inrättning”… Nog allt bra tur att vi åker hem i morgon, vet inte vad nästa tvagning kan bli... //bob Tack för dagens fniss När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Samma här, men efter 7 veckor i Sverige börjar man mer påminna om en orensad sommarrabatt...de är ju 5 veckor kvar, huvva... Själv har man bara 11 veckor till frissan Men man snaggar sig kort innan avfärd till Sverige så klarar man sig i "dyra" Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Bob,då förstår jag lite bättre(i sverige hade det varit svindyrt)och var oxå glad att hon inte går iväg och tvättar mun för då du Mvh Måne som gör det like men do Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Själv klipper man sig i Thailand,klippning,rakning+ axe/nacke massage = 100Beht inkl. tipp Det var dyrt klippning, rakning med kniv, ansning av ögonbryn, öron- och näshår..kostar 25 bath hos min frisör "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Det var dyrt klippning, rakning med kniv, ansning av ögonbryn, öron- och näshår..kostar 25 bath hos min frisör Min thaifru klipper mig gratis, dock vågar jag inte svara för resultatet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 (ändrad) Jag brukar ta betalt för att klippas, ansas och låta mig masseras Ändrades Juli 12, 2010 av GammalDansken Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Jag fattar det inte, för 1½ timme sedan gick frugan till frissan för att tvätta håret. Dvs hon skulle inte klippa sig, permanenta sig eller rakpermanenta sig Det kanske är långt till frisörssalongen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Juli 12, 2010 Dela Inlagd Juli 12, 2010 Har du en av Hollywood fruarna? Om min fru var borta 1 och en halv timma för att tvätta håret så skulle jag skicka privat detektiven på henne. Eller förresten, jag hade nog dumpat henne direkt då hon kom med förslaget att hon skulle gå till frisören för att tvätta håret... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jlh66 Inlagd Juli 13, 2010 Dela Inlagd Juli 13, 2010 jag har absolut inget emot att tjejen går till frisör och tvättar håret ibland. vattentryck och mängden på vatten skiftar ofta ute i byn,då förstår jag att hon ibland när man åker in till stan vill passa på och få håret tvättat ordentligt,brukar kosta runt 80b och kan ta över 1h men då kan man ju passa på och göra egna ärenden,oftast=ta en kall En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Juli 13, 2010 Dela Inlagd Juli 13, 2010 Frugan är utbildad frisör så jag har inte betalat (direkt) för klippning de senaste 17 åren. Indirekt så har det nog kostat en hel del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juli 13, 2010 Dela Inlagd Juli 13, 2010 Man kanske ska tillägga (till dom uppenbarligen ovetande) att när en kvinna i Thailand går och "tvättar håret" på frisersalong så ingår inte bara shamponering utan också en tidskrävande föning/borstning gjord av frisören. Med en liten kö/väntetid, plus en promenadsträcka till salongen så springer 1,5 tim snabbt iväg. Kallas "daj pom" (svensk direktstavning av uttalet) och kostar i provinserna runt 60 baht. Ingen anledning till skilsmässa alltså. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 13, 2010 Dela Inlagd Juli 13, 2010 ...Lite hår...lite bekymmer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Juli 13, 2010 Dela Inlagd Juli 13, 2010 sedan får ju nästan alla tjejer jorden runt panik när de gråa hårstråna framträder. detta världsproblem måste fixas till. ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 13, 2010 Dela Inlagd Juli 13, 2010 Det var dyrt klippning, rakning med kniv, ansning av ögonbryn, öron- och näshår..kostar 25 bath hos min frisör Klippning 20 bath, rakning 20 bath då ingår det andra, men då har de AC det kanske är skillnaden. Det var länge sedan jag gjorde det utan AC. Med risk för livet tog jag med mig en flaska whisky och delade med frisörerna och kunderna på den tiden, nu har man blivit förståndigare och tråkigare kanske. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 13, 2010 Dela Inlagd Juli 13, 2010 Klippning 20 bath, rakning 20 bath då ingår det andra, men då har de AC det kanske är skillnaden. Det var länge sedan jag gjorde det utan AC. Med risk för livet tog jag med mig en flaska whisky och delade med frisörerna och kunderna på den tiden, nu har man blivit förståndigare och tråkigare kanske. ...You were lucky. We lived for three months in a paper bag in a septic tank. We used to have to get up at six in the morning, clean the paper bag, eat a crust of stale bread, go to work down t' mill, fourteen hours a day, week-in week-out, for sixpence a week, and when we got home our Dad would thrash us to sleep wi' his belt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu