Jump to content
IGNORERAD

Koh Larn!


FarangLao

Recommended Posts

Tänkte passa på att unna mig lite sol och bad nu när jag åker ner och inte bara barhänga ;)

Koh Larn ligger ju inom passande avstånd från Pattaya där jag kommer att ha min "bas".

Vet dock ganska lite om ön f.u. det jag läst här.

Är det värt att offra några dagar eller är det bättre med dagturer?

Boende, beacher, nöjesliv etc.

Tacksam för tips och recensioner om stället.

Mvh

vurre

:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i Koh Larn hyr en slow boat (ombyggd fiskebåt) istället och åk till öarna som ligger utanför eller bredvid Koh Larn, så slipper du dom dryga ryssarna och övrigt pack som samlas på ön.

En dags (10tim.) hyra av en sådan båt kostade för ett år sedan 2500 bath, å då kan du fiska å bada från båten om du vill.

Det får plats säkert 10-15 pers på båten så de e bara att bjussa med dej polare och tjejer

Efter fisket så grillade kaptenens fru fisken och vi käkade upp den på båten, jäkligt gott och trevligt

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i Koh Larn hyr en slow boat (ombyggd fiskebåt) istället och åk till öarna som ligger utanför eller bredvid Koh Larn, så slipper du dom dryga ryssarna och övrigt pack som samlas på ön.

En dags (10tim.) hyra av en sådan båt kostade för ett år sedan 2500 bath, å då kan du fiska å bada från båten om du vill.

Det får plats säkert 10-15 pers på båten så de e bara att bjussa med dej polare och tjejer

Efter fisket så grillade kaptenens fru fisken och vi käkade upp den på båten, jäkligt gott och trevligt

Tack för tipset Odin :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog glest med folk på Koh Lahrn nu under lågsäsong så man kan säkert hitta solstolar med betryggande avstånd till närmsta granne.

Ska man dit så är det för en dagstripp med sol och bad, fina stränder jämfört med Pattaya och Jomtien.

Bästa stranden med största urvalet resturanger heter Same' eller nåt sånt.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte passa på att unna mig lite sol och bad nu när jag åker ner och inte bara barhänga ;)

Koh Larn ligger ju inom passande avstånd från Pattaya där jag kommer att ha min "bas".

Vet dock ganska lite om ön f.u. det jag läst här.

Är det värt att offra några dagar eller är det bättre med dagturer?

Boende, beacher, nöjesliv etc.

Tacksam för tips och recensioner om stället.

Mvh

vurre

:drinks:

Vill du ha lite omväxling från stressen i Pattaya så tycker jag att du ska sticka iväg till Koh Samet eller Koh Chang några nätter i stället för Koh Larn. För dom är båda så enormt mycket finare än Koh Larn. Går ju att åka dit billigt från Pattaya.

Men vill du ändå till Koh Larn så rekar jag absolut dagsturer, kostar typ 25 baht eller nåt sånt från Pattaya. Nu senast jag var där så la båten till vid en ok strand men andra gånger jag varit där så har båten lagt till på en annan sida och då har man fått hoppa på nån "bahtbuss" och säga att man ska till nån strand. :crazy:

Bifogar en bild från förra vintern jag var på Koh Larn. :dance:

Mvh Swippe

post-3081-045195300 1278970846_thumb.jpg

post-3081-045195300 1278970846_thumb.jpg

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Tänkte passa på att unna mig lite sol och bad nu när jag åker ner och inte bara barhänga ;)

Koh Larn ligger ju inom passande avstånd från Pattaya där jag kommer att ha min "bas".

Vet dock ganska lite om ön f.u. det jag läst här.

Är det värt att offra några dagar eller är det bättre med dagturer?

Boende, beacher, nöjesliv etc.

Tacksam för tips och recensioner om stället.

Mvh

vurre

:drinks:

Ta och åk ubåten som utgår från Koh Larn och kollar på korallreven. Hoppas du har bättre tur än mig, ubåten rökfylldes när vi kom under vatten och fick evakueras, men jag ska göra om det nästa gång jag kommer dit.

Mvh

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...