Jump to content
IGNORERAD

Bangkok Utsedd Till Världens Bästa Stad.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Grattis Thailand Bangkok har blivit utsedd till världens bästa stad och Chiang Mai kom tvåa i Travel + Leisure’s 2010 World’s Best Awards

readers’ survey, announced today.

Och Bangkok blev utsedd till detta även 2008.

.TOP 10 CITIES

Rank '09 Name Score

1 - Bangkok 90.30

2 - Chiang Mai, Thailand 89.35

3 - Florence 89.17

4 - San Miguel de Allende, Mexico 89.09

5 - Rome 88.60

6 - Sydney 87.99

7 - Buenos Aires 87.98

8 - Oaxaca, Mexico 87.78

9 - Barcelona 87.71

10 - New York City 87.68

http://www.travelandleisure.com/worldsbest/press_release

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul!

Lustigt att inga av Top-10 städerna var med bland 2009 års 10 i topp, var det ingen lista då?

Barcelona är nog min favorit på listan, fast då har jag bara testa 3 andra och knappast "Turistat" i Bkk de senaste 6 åren.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Visst är Bangkok en bra turisstad kanske speciellt när det gäller kultur och shopping. Och visst finns det några gröna oaser här och där men efter att ha knallat Årstaviken runt igår måste jag säga att Stockholm borde ha förtjänat en plats på listan.

Man ska alltid generrelt ta sådanana här listor med en stor nypa salt. Den här listan tittade tydligen på följande saker: <LI>• For cities: sights, culture/arts, restaurants/food, people, shopping, value.

Konstater att jag har varit i 8 av 10 men en av dom har jag inte ens hört talas om San Miguel de Allende, Mexico.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har heller alldrig satt min fot i Bangkok vilket jag hoppas kommer ske snart, har gett mig fan på att testa pattis en gång till och se om det va så illa som jag kommer ihåg.

Nesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt!! fast det visste man ju redan.. :14:

Åker tillbaka dit igen om exakt 4 veckor :love:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...