Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. broder tuk tuk

favoritskådis

Vilken skådespelare har ni som favorit genom åren? Jag börjar
  3. Today
  4. broder tuk tuk

Snyggaste skådespelerskan genom tiderna?

Helt fel. Jag la in bilden på thaiorathai en gång det stämmer men att jag skulle ha lagt in bilden och ljugit om en handbollspelerska vid namn Boom Sing är ju helt taget ur luften. Jag minns att jag la in en bild på en fotbollspelerska vid namn boom Sing. BTT
  5. broder tuk tuk

Mitt liv i Thailand( minnesberättelse

Så kom kvällen denna första dag med pappa i Bangkok och givetvis hade den gamle lastbilschauffören snokat reda på att det fanns ett område som hette Patpong och dit skulle han ju prompt. Även om jag hade mina tvivel och dubier då. Så vi tog en taxi ner till Silom området och hamnade på Burger King. Pappa hade dragit i sig ett antal groggar innan utflykten och nu till min fasa lyckades han få ögonkontakt med två ensamma thaitjejer som att i restaurangen. En äldre dam och en betydligt yngre. Två systrar enligt uppgift. Första gången jag hörde talas om tjocka släkten bland barerna och definitivt inte den sista. Nu var ju jag som sagt en novis på barliv så jag trodde givetvis stenhårt på vad dessa damer berättade och i övrigt var jag nog mest väldigt generad. I alla fall så gick munnen på pappa och snart hade han lyckats övertala dessa damer att följa med honom till vårt hotell vid Khao San. Och väl där så startade pinsamheterna. Pappa hade valt ut den yngre "systern" till rumskamrat. Tror hon var under 20. Jag lämnades kvar i receptionen med den betydligt mer äldre systern och där satt vi och tittade i luften. Jag misstänker att hon undrade om det var något fel på mig. Jag minns att jag skyllade på att jag inte ville att hon skulle sitta ensam där och vänta på syrran. Så good man som jag var då så satt vi där och väntade. Så efter ca 20 minuter kommer pappa ner i receptionen iklädd enbart kalsonger och bra mer på kanelen. Jag undrar förstås var den yngre syrran är och följer med honom upp på rummet och det som möter mig där är en sur och tvär thailändska som ligger under täcket och vägrar röra sig. Så småningom kommer det fram att pappa enbart velat betala henne 300 baht och hon prompt skulle ha 500. En ordväxling uppstår och så småningom går han med på 500. En väldigt pinsam situation för mig då. Sedan lämnar damerna oss. Det bör påpekas att den äldre syrran hela tiden nere i receptionen försökt smickra broder i syfte att få gå med honom upp på rummet men utan nån större framgång. Sen berättar pappa att det inte blev nåt knull eftersom han inte hade kunnat få upp den på grund av fyllan. Därför han inte ville betala fullt pris. Dagen efter gick färden till Pattaya och mitt första möte med barernas värld. Fortsättning följer
  6. Nicholas

För oss flygnördar

Vilket bolag flög jag med här? Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
  7. Nu är det dags att ta sig i kragen och lära sig de där språket, läsa skriva och tala. Så jag undrar hur och var är det bästa sättet att lära sig, funderat lite på en kurs i Bangkok minst 6 månader på nån skola där. Någon som har några tips?
  8. broder tuk tuk

Mitt liv i Thailand( minnesberättelse

Taskjent minns jag inte att där var några längre väntetiden utom det där att sitta och vänta i planet och att man landade där sent på natten eller tidigt på morgonen. Minns att det alltid var mörkt. Däremot så tvingades man genomlida ett antal övernattningar på sheremetyevo i Moskva. Minns särskilt en gång när dom påstod att dom inte fick flyga över Iran och jag fick sova i matsalen på andra våningen. Jag vaknade när ett antal matbespisningsdamer i kulstötarklass väckte mig och det serverades havregrynsgröt och knäckebröd. Jag minns att jag var jävligt irriterad den gången för jag hade stämt träff med Ya i condon och jag tänkte och fruktade att hon skulle sitta med en annan gubbe i baren om jag kom för sent. Det bör påpekas att jag var jäkligt förälskad i Ya just då sen gick den kärleken över ganska snabbt men den historien kommer senare. BTT
  9. wavis

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

N Nattamacka ,, gånger tre
  10. andrejsdenruskige

Andrejs vardagliga reflektioner

Tycker mest att jag har väldigt lite liv emellan jävligheterna. Jag skulle ju haft semester till någon gång i juli. Att man avbryter semestern är ju ok, men inte om jobbet suger. Jag ska fanimej ta revansch på livet. And this time i’m gonna win.
  11. GreenValley

Svenska kronan VS Thai baht

Mycket sär skrivning på den listan.
  12. frogfish

Översittare som vanligt. Ok, jag tolkade det som att du ansåg att folk tyckte att ALLT var skit, tydligen var det inte så. Då undrar man ju varför du ställer den frågan om det inte finns nån (här) som tycker så? Om nån verkligen tycker att precis allt med Sverige är skit, så har jag svårt att se att den personen skulle älska landet. Men har du verkligen träffat en sån människa, som dessutom säger sig älska Sverige (eller vara vän av Sverige)? Oerhört konstig frågeställning i mina ögon. Men visst, vi kan sluta här. Du är ju bara otrevlig som vanligt.
  13. Inte oväntat bjöd hotellet på en riktig ski-GT. Beefeater och Schweppes... Blev fan åksjuk av den så en Kölsch på rummet istället. Imorgon blir blir det kanske tanzen tanzen....
  14. Fredman

Läsförståelse är inte din starka sida va? Försök en sista gång så ser du att följande är en fråga ”Frågan inställer sig då, kan man vara sverigevän och tycka att allt med landet är skit.” Du svarar ju på dina egna tankar och förstår inte det skrivna ordet. Jag menar vad jag skriver men nu är jag rätt trött på att förklara för dig som inte begriper vad jag skriver utan tolkar det som du behagar.
  15. Khonis

Har man ju träffat en gång i tiden. London runt 2006/7
  16. Kött och potatis, ser ut som morgonbajen men smakade bättre...
  17. Enis

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

En klassiker http://www.unileverhistoria.se/Knorr/Aromat--allkrydda-for-en-ny-sorts-kryddning/ enis
  18. Bara att inse att nu är det utförsbacke mot graven.
  19. JJC

Nokia tråd!

De går också att avlyssna med rätt utrustning och positionera om man vid det.
  20. Hur dags var det på dagen? Tjejer får inte sitta bredvid munkar och äta med de. En annan viktig sak du glömde, Munkar äter inget efter klockan 12.
  21. Khonis

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.

Besöker ett kvalitéhak
  22. Tallviking

För oss flygnördar

Test: 10 sajter som hittar de billigaste flygbiljetterna https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.718821/billiga-flygbiljetter-resor
  23. audirs2

Nokia tråd!

Har en likadan, visst e den vacker den gode Ericsonyn!
  24. frogfish

Ok. Så det var ingen som tyckte att ALLT var fel då? De kanske bara hade vissa saker de inte gillade? För om du inte menar vad du skriver, så är det inte så lätt att förstå vad du menar.
  25. Fredman

Man tar sig för pannan...
  26. B747

Andrejs vardagliga reflektioner

Du är en skön tramsgubbe som vanligt.Livet ska vara jävligt emellanåt....
  27. JJC

Den här bilden bifogade du redan ett par gånger förut? Var det inte din flickvän Noi eller något liknande? sedan Taiorathai Sedan spelade hon handboll då hette hon Boom Sing Du är ge mig fan i riktig mytoman
  1. Load more activity
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy