Jump to content


  • Registrera dig

    För att vara med och diskutera Thailand och en massa annat...

  • Forumstatistik

    • Antal trådar
      40,2k
    • Antal inlägg
      1,7m
  • Medlemmar

    • Antal medlemmar
      9 121
    • Flest online
      144

    Nyaste medlemmen
    Icket
    Medlem sedan
  • Karmatoppen

    1. 1
      rolba
      rolba
      357
    2. 2
      Kenneth4618
      Kenneth4618
      178
    3. 3
      ellim63
      ellim63
      170
    4. 4
      gorjos
      gorjos
      138
    5. 5
      Hua Hin
      Hua Hin
      87

All aktivitet

Detta flöde uppdateras automatiskt

  1. Senaste timmen.
  2. Kenneth4618

    Pandemin

    Ja du nappade på en gång 😁
  3. Idag
  4. apknug

    Pandemin

    Fan va bra. Det funkar VARJE gång......
  5. Kenneth4618

    Pandemin

  6. apknug

    Pandemin

    Han har blockat allt och läser därför de han blockat på andra ställen. Varför göra det lätt....
  7. Mr Ning Ning

    Pandemin

    Det var ju tragiskt att herrn skulle ta det så allvarligt. Glömde att trycka dit en ironigubbe så vissa inte skulle reagera så starkt. Ska försöka komma ihåg det nästa gång så inga blodtryck skenar här på MPR.
  8. Fritz

    Pandemin

    Se där, så var även denna tråd förd upp till normal Mpr-nivå. Kör så det ryker !
  9. Kenneth4618

    Vad åt Ni idag? Bildtråd.

    Dagens lunch blev Torskrygg med äggsås
  10. Mr Ning Ning

    Pandemin

    Det hade säkert varit helt trovärdigt om Anna Hedenmo på det ofelbara SVT hade läst upp allt istället. Nåja alla blir ju lyckliga i sin tro.
  11. Surin P3

    Pandemin

    Du missar fortfarande min poäng totalt. Du skjuter brevbäraren. Men om vi fortsätter på din linje lite grann... Du väljer att skriva att han är pensionerad lärare från en sjuksköterskeskola, struntar i att skriva att han har PhD, Master of Science och Bachelor of Science utbildningar i grunden. Plus att du själv säger att du inte vet något om honom. Varför inte spendera 10 minuter på en av hans videor istället och skaffa dig lite kunskap om honom, utan att blint lita på korrupta sajter som Wikipedia... Eller Reddit... Tillåt mig småle. Inget fel i Reddit i sig, men är inte det lite långsökt? En anonym källa på Reddit... Hehe. Och om vi hoppar vidare till Alex Jones, så sa jag nåt i stil med att man kanske ska lyssna mer på honom, för mycket av det han sagt under åren har pissats på, men senare krypit fram som sanningar. Sen kan vem som helst ha både rätt i många saker samt fel i många saker. Jag har haft fel i många saker. Så bara för att någon haft rätt om nåt, betyder inte att de har rätt om allt, och vise versa. Nåja Fritz, jag önskar dig lycka till med din hållning till detta.
  12. rolba

    Brynäs Brynäs Brynäs

    Sörpite brukar det heta.
  13. rolba

    Vad åt Ni idag? Bildtråd.

    Frukost i hemmamisären.
  14. Fritz

    Pandemin

    Vad jag hittat på Internet så är John Campbell inte någon läkare som du påstår utan en pensionerad lärare från en sjuksköterskeskola, inte riktigt samma sak. Jag vet då inte hur jag ska skaffa mig en rättvis uppfattning om vad det är för en man om det inte är att göra som jag gör, googla och åter googla. Gör man det så hittar mycket kritik från det som jag anser som trovärdiga källor, som tex bevisar hans lögner. Jag vet ju som sagt inget om honom och att jag skulle lita fullt ut på din beskrivning av honom finns det ingen chans till. Några hänvisningar till källor. "John Lorimer Campbell is an English YouTuber and retired nurse educator known for his videos about the COVID-19 pandemic. Initially, the videos received praise, but they later veered into misinformation.[2] He has been criticised for suggesting COVID-19 deaths have been over-counted, repeating false claims about the use of ivermectin as a COVID-19 treatment, and providing misleading commentary about the safety of COVID-19 vaccines.[3][4][5] As of March 2024, his YouTube channel had 3 million subscribers and over 750 million views." https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber) science.feedback.org/reviewed-content-author/john-campbell/ https://www.reddit.com/r/AuthoritarianMasks/comments/102xaci/dr_john_campbell_went_from_basically_national/?rdt=60040 Sammanfattningsvis har mina efterforskningar gett mig den uppfattningen att från början var denne John saklig i sina videos men sen har spårat ur mer och mer med med lögner och missinformation. Man ska inte tro på att all information som ges är sann bara för att den passar ens egen agenda, den som gör det är dum på riktigt, snällt sagt !! För några år sen hävdade du att det var Alex Jones man skulle tro på och inte "gammelmedia", står du fast vid det ?
  15. apknug

    Spelar du biljard?

    Konstigt att du läser och kommenterar vad de du blockat skriver här, och på andra forum och fejsbock. Men är man riktigt nyfiken så. Själv funderar jag på att testa något av biljard borden på andra sidan gatan det är tyvärr dåligt med Big Blocks och Pony Cars här.
  16. stefan5300

    Allsvenskan 2024

    Hus solklar offside som helst, det är svårt nog att spela mot 11 malmöspelare, 13 blir för många.
  17. Surin P3

    Pandemin

    En definition av dum: En som inte kan tänka själv. ...det tror jag vi kan hålla med om. Är det inte då aningens dumt att bilda all sin uppfattning på andras åsikter? Det finns självklart områden där vi måste 'få hjälp' med information och då har vi olika källor. Helt naturligt att vi väljer att ha olika uppfattningar om dem källorna. Men det har gått för långt när folk, istället för att bilda en uppfattning om en levande person som har skrivit böcker, sjungit musik, gjort film eller är på Youtube, hittar länkar med andra människors uppfattningar och helt enkelt tar dem som egna uppfattningar. Det är inte bara mental lathet, det är definitivt dumhet. Exemplet John Campbell är ett sådant exempel. En läkare som under hela Covid funnits på Youtube och vi som velat följt hans resa. Han har gått ifrån att vara en massiv vaccinförespråkare i början, en vetenskaplig källa som i detalj förklarat hur viruset fungerat, på språk vi kan förstå, visat officiella källor med statistik från alla världens hörn (allt med statliga eller officiella källhänvisningar), haft intervjuer med politiker, läkare, vetenskapliga experter osv. till att se konstigheter och bli misstänksam om vaccinet och mycket runt omkring. Och han är den enda jag sett under hela pandemin, som gjort detta med minimalt av egna åsikter, och bara presenterat verifierbar och/eller officiell fakta/siffror. En resa som tagit flera år. Så att bilda sig en uppfattning om honom är inte enkelt, men att bilda sig en uppfattning om honom enbart baserat på nån annans uppfattning om honom, är ren dumhet. "Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought." - John F. Kennedy. Och det dummaste av allt är att man inte ens skall ha en uppfattning om John Campbell, vi fullständigt struntar i vem som tar sig tid att presentera data så som Campbell gjort. Det är datan som är intressant. Inte den som visar den.
  18. Igår...
  19. Nicholas

    Allsvenskan 2024

    på torsdag får ni göra upp.
  20. ellim63

    Vad åt Ni idag? Bildtråd.

    Pasta och en sås med krossade tomater, bacon, torkade trattkantareller +en laddning parmesan som pyntades med basilika.. åsså blev det mango som lite sött efteråt...fantastiskt gott! 😋
  21. Mr Ning Ning

    Spelar du biljard?

    Om det är mig tönten menar så visar han ännu en gång sin totala okunnighet. Har blockat 2 pers och har inte fb. Undrar vad han ska ljuga om nästa gång.
  22. uptoyou

    Spelar du biljard?

    Mycket alkohol i kroppen underlättar 😄
  23. berlitz

    Spelar du biljard?

    Att ni orkar tjafsa så mycket är imponerande.
  24. audirs2

    Brynäs Brynäs Brynäs

    Aha,,,,,,Södertälje!!😆
  25. gorjos

    Vad gör du JUST nu? Bildtråd.

    Allt är ju inte bara tjo och tjim hela tiden. Kom precis hem från detta. En av frugans vänner gick bort i helgen.
  26. apknug

    Spelar du biljard?

    Haha han som har blockat allt och alla läser all smörja här! Och på fejsbock också! Trots stenhård block. Hahaha.
  27. Lucky

    Vad dricker ni just nu?

    Har ni provat denna? Finns att beställa på Systembolaget... https://www.systembolaget.se/produkt/ol/vira-fattighus-3221503/
  1. Visa mer innehåll
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...