Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

FED,EU,Japan,etc kommer aldrig att sluta trycka mer och mer pengar.Dom kan kalla det stödköp,QE 8 eller vad dom vill.

 

Det har du säkert rätt i.

Men som ett alternativ till teknisk analys, som vad jag vet inte förmådde att förutse fallet från 1700 under förra året.

 

Just nu ser man en (tillfällig) höjning av guldpriset, som lyckats kämpa upp sig på 1320-1335

men jag misstänker att orsaken till det ska sökas på Gaza och innan i Ukraina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det har du säkert rätt i.

Men som ett alternativ till teknisk analys, som vad jag vet inte förmådde att förutse fallet från 1700 under förra året.

 

Just nu ser man en (tillfällig) höjning av guldpriset, som lyckats kämpa upp sig på 1320-1335

men jag misstänker att orsaken till det ska sökas på Gaza och innan i Ukraina.

Jag står fast att Bitcoin ska upp och guldet ska ner om nu någon var intresserad.

Jag har tid att vänta lite.Även fast jag har guld och möjligen köper mer om guldet dippar rejält.

post-7021-0-36725400-1405333152.jpg

 

post-7021-0-41720500-1405333196_thumb.jp

post-7021-0-25917800-1405333229.jpg

post-7021-0-45954700-1405333397.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag står fast att Bitcoin ska upp och guldet ska ner om nu någon var intresserad.

Jag har tid att vänta lite.Även fast jag har guld och möjligen köper mer om guldet dippar rejält.

 

Du gör säkert rätt i att stå fast, men för de som inte bestämt sig och vill ha lite fundamenta

som beslutsunderlag kan jag rekommendera parametrarna ovan.

 

Sen får man inte glömma att bollen är rund, det kan hända saker i morgon som ändrar på allt

- möjligen med undantag av dina beslut :-)

 

Om det inte vore så kunde vi alla vara rika.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du gör säkert rätt i att stå fast, men för de som inte bestämt sig och vill ha lite fundamenta

som beslutsunderlag kan jag rekommendera parametrarna ovan.

 

Sen får man inte glömma att bollen är rund, det kan hända saker i morgon som ändrar på allt

- möjligen med undantag av dina beslut :-)

 

Om det inte vore så kunde vi alla vara rika.

 

mvh

Räcker det inte med fundament att jag säger si eller så  som beslutsunderlag  :crazy:

Jag har också skrivit att ifall inte något förutbestämt händer som ww3 eller att det dyker upp en black swan som Bitcoin.

post-7021-0-44582500-1405336976_thumb.jp

Om någon är orolig hur det går med ens investeringar så brukar yoga hjälpa, är mitt tips.

post-7021-0-92888000-1405337241_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hexpol igen..

Rekade köp omkring 176kr här i strängen , Sålde hälften vid 100% vinst . Lite Dumt kanske.

http://postimg.org/image/nd5q7frqt/

Men vinsten gick in på Bets , Net , Unib som gått bra plus utdelningar..

den lilla posten i getinge har jag förträngt .

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr ATM sista bilden :-) så det skall satsas på Silicon valley aktier igen ? Under våren köpt lite intel och Texas aktier

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Mr ATM sista bilden :-) så det skall satsas på Silicon valley aktier igen ? Under våren köpt lite intel och Texas aktier

Nej på Autoliv!

Du vet svenska krockkuddar  :spiteful:

Link to comment
Dela på andra sajter

Shamaran kan va en lyckad chansning då de börjar pumpa vid årsskiftet. Alla provhål har varit positiva hittills

och om kurderna blir självständiga så kommer aktien att bli en raket på köpet..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Shamaran kan va en lyckad chansning då de börjar pumpa vid årsskiftet. Alla provhål har varit positiva hittills

och om kurderna blir självständiga så kommer aktien att bli en raket på köpet.. :)

 

Sjunkande oljepris väntas eftersom jag har kommit tillbaka efter semestern.

Det positiva är dock att det är billigt med att suga upp skiten där borta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rapporten igår fick bra fart på Äpplet.

 

Ja... uppgång 2,61% en dag är ej att förakta. All time high närmar sig!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubblade mitt innehav idag i Arocell. Intressant handel där någon eller några aktörer dammsög marknaden på aktier via Swedbank. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte fonden "East Capital Turki" i våras, +50 % till idag. Måste vara min bästa investering hittills :)

post-7568-0-09180500-1406236022.jpg

post-7568-0-09180500-1406236022.jpg

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Mr ATM sista bilden :-) så det skall satsas på Silicon valley aktier igen ? Under våren köpt lite intel och Texas aktier

Bra fart på Intel efter rapporten i går.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte mina första aktier för nån vecka sen.

Köpte Eniro,

Dagen efter var de dagens förlorare så jag sålde till förlust men tur var det för de har bara sjunkit efter det.

Veckan efter köpte jag Unibet för dom skulle komma med kvartalsrapport.

Det har gått mycket bättre

Nu fundrar jag på vad nästa köp ska bli,

Har bevakat Starbreaze ett tag men den rusade idag...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag köpte mina första aktier för nån vecka sen.

Köpte Eniro,

Dagen efter var de dagens förlorare så jag sålde till förlust men tur var det för de har bara sjunkit efter det.

Veckan efter köpte jag Unibet för dom skulle komma med kvartalsrapport.

Det har gått mycket bättre

Nu fundrar jag på vad nästa köp ska bli,

Har bevakat Starbreaze ett tag men den rusade idag...

 

Läkemedelsbolag.

 

Ta något som kör med ebolaforskning

Link to comment
Dela på andra sajter

99,75 nära att äpplet spränger 100 dollar nu.

 

Jajamen, stängde på $100.53 i går. Inte långt kvar till $100.72 vilken är nuvarande all time high. Ska bli spännande att följa i dag!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är till er som är intresserade av ekonomin och aktier,guld etc.

Jag tyckte att det var så bra så jag var tvungen att lägga upp en länk.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajamen, stängde på $100.53 i går. Inte långt kvar till $100.72 vilken är nuvarande all time high. Ska bli spännande att följa i dag!

 

Herr Chang har talat.

Och de har väl börjat med utdelning det senaste året också om jag inte missminner mig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte mina första aktier för nån vecka sen.

Köpte Eniro,

Dagen efter var de dagens förlorare så jag sålde till förlust men tur var det för de har bara sjunkit efter det.

Veckan efter köpte jag Unibet för dom skulle komma med kvartalsrapport.

Det har gått mycket bättre

Nu fundrar jag på vad nästa köp ska bli,

Har bevakat Starbreaze ett tag men den rusade idag...

 

Har varit aktieägare i Starbreeze i flera år och varit med i nedgång och uppgång . Det senaste året har varit fantastiskt och det har blivit till en av de bästa affärerna jag gjort någonsin . Aktien har stigit kraftigt den senaste tiden , dels för att spelet Pay day 2 har gått som tåget . Sedan har de fått rätten att göra spel av Walking Dead och så kommer det en rapport till veckan som förväntningarna är höga på . Flera väntar sig också att spelet storm ska presenteras snart , men det kommer nog att dröja ett tag till innan det kommer . Risken just nu är att det blir en rekyl och kursen sjunker lite , för vändningarna just nu är skyhöga . även om spel kommer att presenteras så kommer det att ta tid innan de kommer att lanseras . Tror att det handlar om 2015-2016 . Jag kommer att ha aktierna kvar av några anledningar . Dels är de inte belånade och jag behöver i de pengarna just nu . Och jag jobbar inom denna branschen och ser potentialen i bolaget på 2-3 år , dels för att de har starka produkter och att det kan utveckla sin spel i lugn och ro för egna pengar . Vilket få bolag kan . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och de har väl börjat med utdelning det senaste året också om jag inte missminner mig...

 

Ja, 47 cent oer aktie och kvartal. USA snor dock åt sig 15% i skatt, men denna skatt är avdragsgill mot den jag ska betala i Sverige. Dessa utdelningar har pågått i två år nu.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Då har Apple under fredagen stängt på all time closing high, $101.32. Apple nådde även under fredagen all time intra-day high, $101.47.

 

Hur var det nu Herr Moritz, "Apple är vara värda hälften nu"? Men jag håller faktiskt med dig, Apple borde stå i $200+.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...