Budon Inlagd Mars 11, 2010 Dela Inlagd Mars 11, 2010 Hej, jag lever i Thailand och är gift med en Thai tjej, vårt äktenskap är reggat hos Amphur, nu funderar jag på att skilja mej då det inte fungerar. Tänkte bara höra om det är någon som har lite fakta om skilsmässa i Thailand, vårt äktenskap är inte reggat i Sverige. Hoppas på svar // Budon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Mars 11, 2010 Dela Inlagd Mars 11, 2010 Jag var med vid en thailändsk skilsmässa för några år sen och då gällde att bägge parterna måste inställa sig personligen på det amphur kontor där äktenskapen var reggat. Några speciella papper behöves inte och det hela var avklarat på mindre än en halvtimme. Förutsatt att ni inte har minderåriga barn ihop, då lär det vara ett års betänketid som gäller. Poffa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Budon Inlagd Mars 11, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Mars 11, 2010 Tack för det, nej vi har inga gemensamma barn, hon har en 14 årig dotter sen tidigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.