Jump to content
IGNORERAD

Thailands hotellförening vill höja hotellpriserna


MPR Nyheter

Recommended Posts

Den Thailändska hotellföreningen planerar att öka rumspriserna i landet med 5-10% nästa år efter att ha hört talas om den alltmer trendiga reseformen FIT (fria oberoende resenärer), där resenärerna spenderar det mesta av sin budget på boende.
Suwan Thanormkiattibhumi – chef för Thailands hotellförening – sade att antalet självbokande resenärer har ökat och att hotellindustrin ser potential att tjäna mer pengar från denna grupp jämfört med vad man tjänar genom bokningar från resebyråer. "Antalet FIT:s tenderar att öka på grund av teknologi. Resenärerna, speciellt unga människor, är mer intresserade av att resa på egen hand eftersom de kan designa sin egen resa, från flygresor till hotell."
Hon tillade att de flesta resenärerna i Thailand spenderar 26% av sin budget på boende medan den näst största utgiften – 21,7% – läggs på shopping.

 

hotel.jpeg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att flera valutor står sig dåligt mot bahten så kanske det inte är en så bra idé, såvida man inte tänker höja kvaliteten på hotellvistelsen med 5-10% men det lär dom knappast.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan dom med bra marknadsföring sälja sina egna hotellnätter utan att nytta Agoda, Hotels.com, Booking.com med flera så spar dom 15%...

 

Unga som reser på egen hand är priskänsliga kunder med låg budget i de flesta fall.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anar att dom inte fattat att resemarknaden är global - höjer dom priserna utan att höja service och kvalitet så väljer turisterna nåt annat land.

 

Sätt priserna i nivå med Sverige och vips så kommer över hälften av kunderna att välja ett annat land kan jag gissa. Jag tycker mig se en minskning, men tot, tat, tit eller vad dom nu kallas ser en ökning. Lustigt då jag får min uppfattning bekräftad ifrån personer som jobbar inom turistindustri/restaurang i Thailand.

 

Men det kan ju vara så att dom miljoner turister som kommer hit nu inte ens lämnar hotellet eller tar guidade turer istället för att irra runt på egen hand.

 

Då kan det vara lite farligt att reta upp den gruppen som reser på egen hand, för vips så är dom i Indien istället.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

Thailändska hotellföreningen

kanske inte består av så många hotell?

Läste någonstans att de flesta hotell och restuaranger utanför de största städerna inte är registrerade utan svartbyggen utan bokföring mm.

 

I de största städerna och på turistorter tillhör många hotell stora internationella kedjor som sätter sina priser själva ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget konstigt med det.

 

Om färre personer betalar för att övernatta på hotell, 

så måste de givetvis betala mer för varje natt.

Annars får inte hotellen in lika mycket pengar, ju. 

 

Solklart 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-08 at 08:57, skrev leifen:

Kan dom med bra marknadsföring sälja sina egna hotellnätter utan att nytta Agoda, Hotels.com, Booking.com med flera så spar dom 15%...

 

Unga som reser på egen hand är priskänsliga kunder med låg budget i de flesta fall.

 

Det är väldigt många HP´s också.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-13 at 16:11, skrev ulfthai:

Det är väl inget konstigt med det.

 

Om färre personer betalar för att övernatta på hotell, 

så måste de givetvis betala mer för varje natt.

Annars får inte hotellen in lika mycket pengar, ju. 

 

Solklart 

 

On 2016-12-13 at 16:23, skrev koppar55:

Solklar affärsmodell. :big_smile:

 

I Sverige så minskar man sin elförbrukning med stigande elpriser, då höjer bolagen priset för att få in samma summa mynt.

När sen elpriset gick ner gör de service på kärnkraftverken på vintern och så höjs de fasta priserna som man inte kan påverka...

Också en solklar affärsmodell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...