Jump to content
IGNORERAD

Marijuana & kratom kan legaliseras i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    8

  • nbg

    6

  • Galten

    5

  • Havet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att cannabis skulle vara ofarligt är bara nonsens!

Jag vågar påstå att de flesta som påstår sig vara feminister, någon gång rökt på.

 

Alltså är det livsfarligt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev born41:

Det dom flesta blundar för är att om unga röker "gras" så påverkar det till förändringar i hjärnan.

Har en ingift släkting som blossade på i ungdomen och spåren förskräcker.

 

Born41

 

Ja, och hur många finns det inte som har supit bort allt dom har

familj, jobb, körkort och hela "skiten". Tror tamejfan att en liten gräsare, då och då,

är mindre skadligt än att "kung alkohol" får bestämma.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Källa på det dära??


Läs länken i första inlägget [emoji39]

Mvh

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kände någon som rökte seriöst och där var hela världen efter han.

Amfetamin däremot är grejer där en träningskompis dött av en kula då han inte fick vård.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev born41:

Det dom flesta blundar för är att om unga röker "gras" så påverkar det till förändringar i hjärnan.

Har en ingift släkting som blossade på i ungdomen och spåren förskräcker.

 

Born41

 

Jovisst, men unga ska ju inte använda gräs, alkohol eller andra droger förrän de har vuxit till sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
16 timmar sedan, skrev MaiChai:

Ja det är ju också ett sätt att locka turister...

Hej

Men är det speciellt klokt att nischa sig just på narkomaner?

Förmodar att det förutom inkomster även kommer att ge en del problem att just rikta in sig på dessa.

Men hur farliga eller ofarliga dessa droger är överlåter jag åt experter att avgöra, själv använder jag ingen av dessa.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
10 timmar sedan, skrev born41:

Det dom flesta blundar för är att om unga röker "gras" så påverkar det till förändringar i hjärnan.

Har en ingift släkting som blossade på i ungdomen och spåren förskräcker.

 

Born41

Hej

Har själv flera vänner ifrån barndomen som började med gräs och hasch på 70-talet och en del hamnade i fängelse, några blev uteliggare, några dog och några klarade av att både jobba skaffa barn och röka vidare ändå, men vissa risker ser åtminstone jag med droganvändning.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Dom flesta av dom symtom som nämns i artikeln stämmer väl med vad jag observerat  på min släkting.

När en läkare förklarade för henne så fick hon en aha-upplevelse och det blev starten för en rehabilitering-men "normal" kommer hon aldrig att bli.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:


Läs länken i första inlägget emoji39.png

Mvh

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk
 

 

Njae, jag menar inte det första inlägget. Jag menar "look at the facts" bilden.

Vem har gjort den? Varför ska jag tro på dessa fakta? Kan ju vara rent påhitt ju.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev oberg:

 

Själv åker jag till Phnom Penh nästa vecka för några "happy pizza" och ett par öl.

Jag är övertygad om att du är så skadad att du inte kan se klart vad som pågår.

Sök hjälp på ett sjukhus för att om möjligt bromsa nedbrytningen av din hjärna.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev B747:

I USA är det lika vanligt att ta en joint som en öl bland dom yngre.

Att alkohol skulle vara mindre skadligt köper jag inte.

 

När jag var på Universitet i Minnesota så var det enklare för dem under 21 att få tag på Ganja än att få tag på alkohol.

Glöm inte 21 års gränsen för intag av alkohol i USA.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har druckit så mycket alkohol under mitt liv så det finns inte mycket kvar där uppe och förstöra.

Mer orolig för levern.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev born41:

Min släkting är ett levande bevis för  att risker med "gras" inte är fantasier

Born41

 

Ja,tråkigt att höra om din släkting. Men det måste ju tillhöra de absoluta undatagen om sådant händer. Av alla de 100-tals miljoner som röker, hur många tror du hamnar i en situation som din släkting? Dessutom, som jag skrev tidigare, barn o tonåringar ska inte hålla på med alkohol eller andra droger därför att hjärnan kan hämmas i sin utveckling. Vid vuxen ålder så kan man ju om man känner för det använda preparat som är lite "mindexpanding" .   :)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Har själv flera vänner ifrån barndomen som började med gräs och hasch på 70-talet och en del hamnade i fängelse, några blev uteliggare, några dog och några klarade av att både jobba skaffa barn och röka vidare ändå, men vissa risker ser åtminstone jag med droganvändning.

Mvh isan lover

 

Det finns risker med det mesta, äter man en "dålig" diet riskerar man cancer, diabetes etc. Vill inte ens gå in på tobak...

Konsumerar man mycket alkohol under lång tid vet vi vad som händer. Hur är hjärnorna hos fyllyna på bänken efter lång tids överkonsumtion?

 

Som med mycket annat så måste vi ta ansvar för oss själva och konsumera med måtta.

 

Artikeln säger väl inte att man kommer att kunna köpa cannabis på Tesco o seven 11. Det är väl tal om att avkriminalisera.

Är detta att använda resurser rätt tex? http://www.huffingtonpost.com/entry/authorities-raid-81-year-olds-garden-to-seize-one-marijuana-plant_us_57f7add9e4b0e655eab38fd9

Skattebetalarna måste vara stolta när de använde en helikopter o satte dit en 81 åring med en planta...

 

Precis som alkohol o tobak tycker jag det bör regleras och beskattas. Nu pratas det inte om tunga droger som heroin, anfettamin etc...

 

Se dokumentären The Culture Hight. Rätt intressant

 

Mvh

Ändrades av nbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
32 minuter sedan, skrev born41:

Min släkting är ett levande bevis för  att risker med "gras" inte är fantasier

Born41

Tråkigt för honom, nu är jag inte av den som tycker att en timmes sol gör en sommar. Jag har flera gamla skolkamrater som är som vandrande stolpskott. En del rökte cannabis och några drack öl.  Det är ju något de flesta klarar men långt ifrån alla. Vad stolpskotten hade gemensamt var att de sniffade också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev born41:

Min släkting är ett levande bevis för  att risker med "gras" inte är fantasier

Born41

Risker finns alltid, men är du 100% säker att släktingen inte tagit någon annan/andra droger?..

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Naam jai:

Risker finns alltid, men är du 100% säker att släktingen inte tagit någon annan/andra droger?..

Jag har mycket bra kontakt med vederbörande så jag får reda på mycket som jag helst skulle slippa höra.

Hon påstår att hon aldrig testat några andra droger.

Osäkert om hon någon gång fått en spetsad drink på krogen för att bli "tillgänglig" - hon har vid flera tillfällen mött killar som det varit "väldigt skönt" tillsammans med.:rap:  -så hon var förmodligen väldigt normal från början.

 

Born 41

Link to comment
Dela på andra sajter

Kände en tjej som blivit gruppvåldtagen i New York.

Hon lär aldrig bli normal igen.

Bara sminkningen är i klass med spöket i Pattaya.

Undrar vad hon i Pattaya har råkat ut för?

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Har själv flera vänner ifrån barndomen som började med gräs och hasch på 70-talet och en del hamnade i fängelse, några blev uteliggare, några dog och några klarade av att både jobba skaffa barn och röka vidare ändå, men vissa risker ser åtminstone jag med droganvändning.

Mvh isan lover

Var och en gör som den vill men detta är bra larvigt. Jag kan relatera till texten om två ord byts ut.

 

"Har själv flera vänner ifrån barndomen som började med gräs och hasch alkohol på 70-talet och en del hamnade i fängelse, några blev uteliggare, några dog och några klarade av att både jobba skaffa barn och röka kröka vidare ändå, men vissa risker ser åtminstone jag med droganvändning."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev born41:

Jag är övertygad om att du är så skadad att du inte kan se klart vad som pågår.

Sök hjälp på ett sjukhus för att om möjligt bromsa nedbrytningen av din hjärna.

 

Born41

För sent.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...