Jump to content
IGNORERAD

Marijuana & kratom kan legaliseras i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands justitieminister Paiboon Koomchaya står fast vid sitt mål att ta bort kratom och marijuana från listan över narkotikaklassade substanser, och istället behandla dem som medicinska örter.
Han tror att detta är nödvändigt eftersom regeringen misslyckats med att bekämpa bruket av dem. Vid ett möte med tjänstemän och medborgargrupper från 14 sydliga provinser under gårdagen bekräftade han att hans syn på frågan inte ändrats. Mötet kallades på grund av att nedslag i Thailand tros ha tvingat människor att köpa de illegala växterna från Malaysia. Paiboon vill ändra lagen och introducera lagliga sätt att använda växterna.
Kratom och marijuana kategoriseras för tillfället som klass 5-narkotika, vilket bland annat förbjuder innehav, försäljning och konsumtion av dem. Förra månaden föreslog Mat- och läkemedelsadministrationen att regeringen bör legalisera kratom, eftersom experter upptäckt medicinska egenskaper hos växten, inklusive smärtlindring.

 

c1_1138965_161119083155_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    8

  • nbg

    6

  • born41

    5

  • oberg

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

44 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

Thailands justitieminister Paiboon Koomchaya står fast vid sitt mål att ta bort kratom och marijuana från listan över narkotikaklassade substanser, och istället behandla dem som medicinska örter.
Han tror att detta är nödvändigt eftersom regeringen misslyckats med att bekämpa bruket av dem

 

Öh okay....

 

Thailand har misslyckats med att bekämpa terrorn i sydväst. Avkriminalisera terrorism?

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Öh okay....

 

Thailand har misslyckats med att bekämpa terrorn i sydväst. Avkriminalisera terrorism?

 

 

 

 

Och likadant med maffian. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Öh okay....

 

Thailand har misslyckats med att bekämpa terrorn i sydväst. Avkriminalisera terrorism?

 

 

 

 

Förnuftigt att lägga krutet på allvarligare förseelser än att jaga någon stackare med ett kratom blad i käften... är ju fler länder som "avdramatiserar" nämnda produkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det är lagligt i flera stater i USA. Där hävdar många att mjölk är skadligare. Vet inte om det stämmer men jag tror inte att brännvin är bättre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Det är lagligt i flera stater i USA. Där hävdar många att mjölk är skadligare. Vet inte om det stämmer men jag tror inte att brännvin är bättre. 

I USA är det lika vanligt att ta en joint som en öl bland dom yngre.

Att alkohol skulle vara mindre skadligt köper jag inte.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev B747:

I USA är det lika vanligt att ta en joint som en öl bland dom yngre.

Att alkohol skulle vara mindre skadligt köper jag inte.

Alköhol tillsammans med apelsinjuice är ju rena hälsodrycken,massor med vitaminer för ett långt och innehållsrikt liv,se på L64,jag lärde honom att dricka den konstellationen och se,han rerser och far som aldrig förr,en riktig "krutgubbe" tack vare vitamindrycken :rap: Se bara dagen efter,kroppen rensar alla gifter genom avlägsnande oralt och sen är det bara på`t igen.Vitaminerna är livsviktiga för systemet och en coktail av vodka och apelsinjuice är optimalt,jag anser detta vara vetenskapligt bevisat efter decennium av praktiska och teoretiska studier.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev måne:

Alköhol tillsammans med apelsinjuice är ju rena hälsodrycken,massor med vitaminer för ett långt och innehållsrikt liv,se på L64,jag lärde honom att dricka den konstellationen och se,han rerser och far som aldrig förr,en riktig "krutgubbe" tack vare vitamindrycken :rap:

Då måste du lära Gotland att dricka detta,då slipper vi skramla till sitthissar och skidliftar:big_smile:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev B747:

I USA är det lika vanligt att ta en joint som en öl bland dom yngre.

Att alkohol skulle vara mindre skadligt köper jag inte.

Alköhol tillsammans med apelsinjuice är ju rena hälsodrycken,massor med vitaminer för ett långt och innehållsrikt liv,se på L64,jag lärde honom att dricka den konstellationen och se,han rerser och far som aldrig förr,en riktig "krutgubbe" tack vare vitamindrycken :rap:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Då måste du lära Gotland att dricka detta,då slipper vi skramla till sitthissar och skidliftar:big_smile:

Jag har forskat i ämnet och funnit det ekonomiskt oförsvarbart med sitthissen(olycksrisken) så nu satsar jag på rullband,såna dom har på slakterier med säkerhetskant för att undvika avrullning.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev måne:

Jag har forskat i ämnet och funnit det ekonomiskt oförsvarbart med sitthissen(olycksrisken) så nu satsar jag på rullband,såna dom har på slakterier med säkerhetskant för att undvika avrullning.

:rotfl:Det köper vi.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju också ett sätt att locka turister...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev B747:

I USA är det lika vanligt att ta en joint som en öl bland dom yngre.

Att alkohol skulle vara mindre skadligt köper jag inte.

Inte bara bland yngre de vuxna röker de också, men det är lättare för unga att köpa Marijuana än tex Öl i många stater...

Kan inte minnas att jag rökt Marijuana, men mina vänner från förr säger att vi testade i Amsterdam en gång, jag minns inte förmodligen var jag berusad?

 

För inte så förtvivlat längesedan såldes Marijuana öppet i Thailand, det fanns också som bordskrydda till bland annat nudelsoppa i många restauranger, min svärmor hade det och det hade nästan alla i Bkk fram till 80-talet.

Förbudet är som mycket annat USAs fel, de krävde att det skulle införas under Vietnam kriget, eftersom soldaterna rökte på för mycket...

 

MVH Tommy

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tommy:

Inte bara bland yngre de vuxna röker de också, men det är lättare för unga att köpa Marijuana än tex Öl i många stater...

Kan inte minnas att jag rökt Marijuana, men mina vänner från förr säger att vi testade i Amsterdam en gång, jag minns inte förmodligen var jag berusad?

 

För inte så förtvivlat längesedan såldes Marijuana öppet i Thailand, det fanns också som bordskrydda till bland annat nudelsoppa i många restauranger, min svärmor hade det och det hade nästan alla i Bkk fram till 80-talet.

Förbudet är som mycket annat USAs fel, de krävde att det skulle införas under Vietnam kriget, eftersom soldaterna rökte på för mycket...

 

MVH Tommy

 

Ja.Man skrattar och blir glad,inga tomglas,tomburkar och framförallt ingen baksmälla.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

booze-v-pot.jpg

Tror Thailand har fattat nåt...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där av Paiboon Koomchaya. Legalize it!

 

 

Marijuana! I love it my brother
Marijuana in my soul
Marijuana in my heart
oh oh..

I like to smoke Marijuana
It gives me a deep meditation
I love to draw marijuana
It give me a deep meditation
It keep the natty dreadlocks jumping
It keep the natty dreadlocks rocking
It keep the natty dreadlocks swinging
The white man love to smoke marijuana
The black man love to cultivate it

I love to smoke marijuana
It give me a deep meditation
Marijuana! I love it with my heart and soul
So I can't stop smoking it

I love to draw Marijuana
It keep the natty dreadlocks jumping
It keep the natty dreadlocks rocking
It give me a deep meditation
Marijuana! Oh I love it

I love to draw marijuana
It give me a deep meditation
I love to smoke marijuana
It give me a deep meditation

It keep the natty dreadlocks jumping
It keep the natty dreadlocks rocking
It keep the ntty dreadlocks swinging
The white man love to smoke marijuana
The black man love to cultivate it

Marijuana! Oh i love it, I love it, I love it!

I love it to my heart and soul
So I couldn't stop smoking it 
I love it to my heart and soul
The white man love to smoke marijauana
The black man love to cultivate it
It give me a deep meditation
It keep the natty dreadlocks jumping
It keep the natty dreadlocks rocking
I love to smoke Marijuana, marijuana! I love you to my heart and soul

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Det dom flesta blundar för är att om unga röker "gras" så påverkar det till förändringar i hjärnan.

Har en ingift släkting som blossade på i ungdomen och spåren förskräcker.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

booze-v-pot.jpg

Tror Thailand har fattat nåt...

 

MVH

 

Källa på det dära??

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction."

 

Bob Marley

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

booze-v-pot.jpg

Tror Thailand har fattat nåt...

 

MVH

 

Fast att röka på kan ju leda till en del andra problem, man har till och med gjort en varningsvideo...

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev MaiChai:

Ja det är ju också ett sätt att locka turister...

 

Ja de kan säkerligen visualisera solstolar och parasoller på stränderna i sin dimma.

 

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...