Jump to content
IGNORERAD

Ytterligare 3,920 thailändska byar ska få bredband


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands Nationella Kommission för Sändning och Telekommunikation (NBTC) kommer lägga fram ett förslag till sin telekomkommitté om att bygga ut bredbandsuppkopplingen till nästan 4,000 byar i landet, till en kostnad av 11,5 miljarder baht.
Projektet kommer finansieras av NBTC:s fond för samhällsomfattande tjänster, enligt vice generalsekreterare Korkij Danchaivichit. NBTC ska installera bredband i totalt 3,920 byar, vilket inkluderar internetcenter i skolor med 5-11 datorer per skola. Internethastigheten kommer vara 30/11 Mbit/s, men projektet måste innan dess godkännas i flera etapper.
I en plan från regeringen har man delat upp landets 74,987 byar i fyra zoner: A, B, C och C-plus. A och B utgörs av 30,635 byar som redan har bredband, medan C och C-plus består av 44,352 byar som inte har det. NBTC ska se till att samtliga 3,920 byar i zon C-plus får internet, och regeringen har tidigare gett Departementet för Digital Ekonomi & Samhälle i uppdrag att ta hand om zon C och dess 40,342 byar.

 

Broadband.internet.solutions (1).jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, det tycker jag också. Då får fler och fler möjligheten att läsa tidningar och upptäcka saker i DIKTATUREN's Thailand. Upplysta människor är bra för Demokrati.  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh då kan ju alla barnen använda sina surfplattor de fick av den tidigare korrupta gangster regimen :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, det tycker jag också. Då får fler och fler möjligheten att läsa tidningar och upptäcka saker i DIKTATUREN's Thailand. Upplysta människor är bra för Demokrati.  mvh



Sitter du och berömmer juntan ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev haan:

hej, det tycker jag också. Då får fler och fler möjligheten att läsa tidningar och upptäcka saker i DIKTATUREN's Thailand. Upplysta människor är bra för Demokrati.  mvh

Räkna inte med att skolbarn läser sånt.

Är väl bara att hoppas att dom får el till byarna samtidigt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ahh då kan ju alla barnen använda sina surfplattor de fick av den tidigare korrupta gangster regimen :)

Dom har nog redan gått sönder då. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfan! Nu vill militärjuntan och diktatorn övervaka individer i varenda liten by i Thailand, passa er!

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...