Jump to content
IGNORERAD

Felande tvättmaskin cylinda ft33


scorpio63

Recommended Posts

Kanske det finns någon som har erfarenhet av elektroniken i en sån maskin.

Den funkade igår men inte idag.

När man håller in startknappen så klickar det till som det brukar och efter det så brukar vattnet rusa in, nu kommer inget vatten och ingen spänning går ut till magnetventilerna.

Jag undrar om den kollar några andra sensorer innan den börjar ta in vatten?

Allt styr ju från ett stort kort och utan elektronikschema på det kortet så är det ju dyngsvårt att felsöka.

 

Tvätthögen ökar ju fort när man har små barn, så om jag inte lyckas laga den i morgon ( eller åtminstone hitta felet ) så måste jag beställa en ny tvätt på lördag för att få den levererad på tisdag.

Jag vill ju inte ha vilket skit som helst och då är dom inte i lager i sundsvall.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • scorpio63

    24

  • Tallviking

    8

  • Wangthong

    7

  • Tommy

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är kollat.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Testat, dom enkla sakerna har jag gått förbi redan.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev scorpio63:

Testat, dom enkla sakerna har jag gått förbi redan.

Då får du väl göra en av de absolut svåraste sakerna en hemmafixare kan göra: Ring service...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Testat, dom enkla sakerna har jag gått förbi redan.

 

Ringa service för en gammal maskin vore det sista jag skulle göra. 

Jag är ju för fan en gammal tv reparatör, det jag inte kan laga själv slängs.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev scorpio63:

Testat, dom enkla sakerna har jag gått förbi redan.

 

Ringa service för en gammal maskin vore det sista jag skulle göra. 

Jag är ju för fan en gammal tv reparatör, det jag inte kan laga själv slängs.

 

Och du tror att MPR är räddningen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.

Inte alls men det skadar inte att fråga då det finns ett stort antal medlemmar, någon av dom kanske har jobbat med service av vitvaror.

Alla är ju inte teoretiker som dig.

Eller tycker du att det är fel att fråga eftersom du ger den där frågan till mig?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev scorpio63:

Hmmm.

Inte alls men det skadar inte att fråga då det finns ett stort antal medlemmar, någon av dom kanske har jobbat med service av vitvaror.

Alla är ju inte teoretiker som dig.

Eller tycker du att det är fel att fråga eftersom du ger den där frågan till mig?

 

Du vet att det är fredagskväll eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Du vet att det är fredagskväll eller ?

Jo det är fredag men jag försökte inte få det här till en fredagstråd, jag sökte seriös hjälp.

Och vad är bättre då än en fredag då så många sitter vid en dator och vissa som kanske inte vågar skriva något i vanliga fall, kanske har något kunnande

och vågar svara då.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun får handtvätta som gjorts i generationer ;)

tills problemet är löst. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev scorpio63:

Hmmm.

Inte alls men det skadar inte att fråga då det finns ett stort antal medlemmar, någon av dom kanske har jobbat med service av vitvaror.

Alla är ju inte teoretiker som dig.

Eller tycker du att det är fel att fråga eftersom du ger den där frågan till mig?

 

Är den äldre än 5-6 år, skicka skiten på sopen... Visade för ett par år sedan mitt lagerbyte på min maskin, tog väl bara 6 mån innan nästa fel...

Maskiner är gjorda för att hålla max 6-8 år.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

luck sensorn

 

den kanske tror luckan är öppen

 

möjligen, men lucköppningen går elektroniskt och den fungerar.

 

Möjliga saker är överfyllnadsskydd, lucklås och ev något annat som jag missat, men det sitter en massa skit i maskinen som jag inte förstår vad det är, jag rotar vidare..

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev scorpio63:

möjligen, men lucköppningen går elektroniskt och den fungerar.

 

Möjliga saker är överfyllnadsskydd, lucklås och ev något annat som jag missat, men det sitter en massa skit i maskinen som jag inte förstår vad det är, jag rotar vidare..

Fixa en ny. Inte värt att laga gamla saker. Det var också någon annan som påpekade det. Du kan säkert få en likvärdig imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig Börje, men är det ett elektronikfel så kostar det 10-50kr att åtgärda.

Att köpa en ny maskin, släpa dessa 70kg upp till övervåningen och dessutom få ut den gamla.

Dessutom gjorde jag nog en miss när jag satte in dörren till badrummet, öppningen är bara max 600.

Troligen någon centimeter mindre. har inte mätt nu men det ser trångt ut att få ut och in en maskin:-(

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev scorpio63:

Jag håller med dig Börje, men är det ett elektronikfel så kostar det 10-50kr att åtgärda.

Att köpa en ny maskin, släpa dessa 70kg upp till övervåningen och dessutom få ut den gamla.

Dessutom gjorde jag nog en miss när jag satte in dörren till badrummet, öppningen är bara max 600.

Troligen någon centimeter mindre. har inte mätt nu men det ser trångt ut att få ut och in en maskin:-(

 

låna en säckakärra  av med karmen ut med huvedbryet köp ny tvättmaskin, o du har en ny maskin med nya kanske tillomed billigare tvättpogram ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte av misstag tryckt in knappen för fördröjd start - eller är verkligen alla säkringar hela?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen fördröjd start intryckt, enda säkringen jag hittar är hel.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev scorpio63:

Jag håller med dig Börje, men är det ett elektronikfel så kostar det 10-50kr att åtgärda.

Att köpa en ny maskin, släpa dessa 70kg upp till övervåningen och dessutom få ut den gamla.

Dessutom gjorde jag nog en miss när jag satte in dörren till badrummet, öppningen är bara max 600.

Troligen någon centimeter mindre. har inte mätt nu men det ser trångt ut att få ut och in en maskin:-(

 

Köp ny, de har även blivit bättre med åren...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Den el jag vill ha gratis är gratis hos mig.

Så elförbrukningen är inte ett problem.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...