Jump to content
IGNORERAD

Amnesty hindras från att presentera tortyrrapport


MPR Nyheter

Recommended Posts

20 minuter sedan, skrev leifen:

Hoppa in på veckorna också, lätt att vara domare varje lördag över veckans tunga fighter ;) 

 

Tidsfördrivet MPR har inget med värkligheten att göra alls, bara en resa tillbaka till barndomen....

 

Underbart resonemang. Det är inte fel på dem som debatterar på en nivå som får barndomens sandlåda att framstå som en högklassig arena för  konstruktiv och givande debatt, utan på den som levererar budskapet om folk beter sig som griniga barn i trotsåldern.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    31

  • janne_h

    19

  • leifen

    14

  • frogfish

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tillbaks till topic, inte kan man bli förvånad över militärens agerande. Däremot så tycker jag att det är förvånande att inte omvärlden agerar mer handfast mot militärdiktaturen och deras vägval. Kanske är det som så att Thailand fortfarande funkar som turistland och en plats att dra sig tillbaka till då man inte drabbas så hårt som turist/falangboende i Thailand, kanske att det blir problem om det artar sig till någon form av väpnad kamp och då inte bara i dom södra delarna. Sen så kan man undra vad som händer när en viss person går bort eller att det visar sig att så redan är fallet.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, leifen said:

Hoppa in på veckorna också, lätt att vara domare varje lördag över veckans tunga fighter ;) 

 

Tidsfördrivet MPR har inget med värkligheten att göra alls, bara en resa tillbaka till barndomen....

 

Jag blir förhoppningsvis också pensionär någon gång i framtiden och då kanske jag kommer sitta och tjata veckorna i ända men än så länge har jag varken tiden eller viljan för det.

 

I allmänhet är jag mer intresserad av diskussionerna än själva ämnet så det får gärna bråkas lite. Just i ämnet Thailändsk Politik har jag dock tröttnat på tjafset sedan länge; varenda politisk nyhet utmynnar i samma trista diskussion och jag har sett samma argument från samma dussinet kombattanter i tio år nu. Därmed inte sagt att jag aldrig kommer hoppa in för lite sandkastning igen, har man bara tillräckligt tråkigt så kan ju ganska tråkigt vara väldigt roligt :)

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev b-tung:

Tillbaks till topic, inte kan man bli förvånad över militärens agerande. Däremot så tycker jag att det är förvånande att inte omvärlden agerar mer handfast mot militärdiktaturen och deras vägval. Kanske är det som så att Thailand fortfarande funkar som turistland och en plats att dra sig tillbaka till då man inte drabbas så hårt som turist/falangboende i Thailand, kanske att det blir problem om det artar sig till någon form av väpnad kamp och då inte bara i dom södra delarna. Sen så kan man undra vad som händer när en viss person går bort eller att det visar sig att så redan är fallet.

Hej

Naturligtvis borde omvärlden pressa juntan betydligt hårdare t.ex införa reseförbud internationellt för dom och deras samarbetspartners, frysa deras tillgångar utomlands, införa en internationell handels bojkott mot Thailand o.s.v, omvärlden borde agera likadant som man gjorde med SydAfrika under apartheid.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Atom:

Just i ämnet Thailändsk Politik har jag dock tröttnat på tjafset sedan länge; varenda politisk nyhet utmynnar i samma trista diskussion och jag har sett samma argument från samma dussinet kombattanter i tio år nu.

Medhålll, tröttsamt är bara förnamnet.

 

Fritz.. 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
13 minuter sedan, skrev Fritz:

Medhålll, tröttsamt är bara förnamnet.

 

Fritz.. 

Hej

Håller med, det hade varit betydligt roligare att få diskutera ämnet för tråden och nutid istället för det som handlar om dåtid och Thaksin, det finns ju redan mängder av trådar i det ämnet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Håller med, det hade varit betydligt roligare att få diskutera ämnet för tråden och nutid istället för det som handlar om dåtid och Thaksin, det finns ju redan mängder av trådar i det ämnet.

Mvh isan lover

Om du läser Atoms och mitt inlägg en gång till så borde du se att dom handlar om trådar om thailändsk politik i allmänhet och inte specifikt just denna tråd. För du kan väl inte mena att du själv är oskyldig till att samma argument ältas om och om igen i alla möjliga och omöjliga trådar ?

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 2 oktober 2016 at 09:53, skrev Fritz:

Om du läser Atoms och mitt inlägg en gång till så borde du se att dom handlar om trådar om thailändsk politik i allmänhet och inte specifikt just denna tråd. För du kan väl inte mena att du själv är oskyldig till att samma argument ältas om och om igen i alla möjliga och omöjliga trådar ?

 

Fritz..

Hej

 

Det är nog inte jag som drar upp Thaksin i var och varannan tråd oavsett ämne, jag brukar snarare vara den som utsätts för forumets kuppvänligt inställdas iver att blanda in Thaksin, det enda jag skulle kunna göra vore väl att strunta i att svara turisten, TV, leifen, MaiChai och SatanG och janne H.

 

Själv har jag uppfattningen att det är forumets kuppivrare och juntavänliga del av medlemmarna som har satt det i system att blockera alla nutids trådar som är negativa för juntan genom att dra in Thaksin, dom röda och Yingluck, det var värre förr o.s.v.

 

Jag har stor förståelse för Atoms kritik och tycker att den är befogad, det borde gå att diskutera nutid och aktuella händelser utan att jämt blanda in Thaksin, UDD och dåtid.

 

Mvh isan lover 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

 

Det är nog inte jag som drar upp Thaksin i var och varannan tråd oavsett ämne, jag brukar snarare vara den som utsätts för forumets kuppvänligt inställdas iver att blanda in Thaksin, det enda jag skulle kunna göra vore väl att strunta i att svara turisten, TV, leifen, MaiChai och SatanG och janne H.

 

Själv har jag uppfattningen att det är forumets kuppivrare och juntavänliga del av medlemmarna som har satt det i system att blockera alla nutids trådar som är negativa för juntan genom att dra in Thaksin, dom röda och Yingluck, det var värre förr o.s.v.

 

Jag har stor förståelse för Atoms kritik och tycker att den är befogad, det borde gå att diskutera nutid och aktuella händelser utan att jämt blanda in Thaksin, UDD och dåtid.

 

Mvh isan lover 

 

 

Nej det är sällan du drar in politik som första skribent i trådarna, sen är ju lavinen utlöst.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev leifen:

Nej det är sällan du drar in politik som första skribent i trådarna, sen är ju lavinen utlöst.

 

Eller anklagar juntan för att vara odemokratiska och hyllar en viss familjs motsvarande beteende som normalt och demokratiskt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Eller anklagar juntan för att vara odemokratiska och hyllar en viss familjs motsvarande beteende som normalt och demokratiskt !

För att inte tala om alla juntaälskande, kuppvänliga, kuppivrande och juntavänliga medlemmarna på MPR.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
9 timmar sedan, skrev leifen:

Nej det är sällan du drar in politik som första skribent i trådarna, sen är ju lavinen utlöst.

Hej

Många av dom trådar jag är aktiv i har ju politiskt innehåll eller har politisk koppling till nutidsfrågor som människorättsfrågor, militär korruption, militär inblandning i human trafficking, politisk förföljelse, censur, slopad yttrandefrihet, LM-fall, attitydjusteringar, nya militära konstitutionen, den numera ej valda utan av juntan tillsatta Senaten, pågående domstolsfall som drivs av militären under artikel 44, o.s.v.

 

Att man här kommer in på juntan och diktatorn är ju inte så konstigt eftersom det är dessa som har makten och agerar i dessa frågor, det märkliga enligt mig är som sagt varför junta och kuppvänligt inställda medlemmar drar in Thaksin och dåtid i dessa trådar, det känns som om allt det gamla redan är färdigdiskuterat i mängde av andra trådar under dom senaste 10 åren.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev frason:

För att inte tala om alla juntaälskande, kuppvänliga, kuppivrande och juntavänliga medlemmarna på MPR.

Hej

Ja jag tror faktiskt att även dessa eller snarare framförallt dessa har som taktik att blanda in Thaksin, UDD och dåtid i dom nutidsaktuella trådarna oavsett ämne.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja jag tror faktiskt att även dessa eller snarare framförallt dessa har som taktik att blanda in Thaksin, UDD och dåtid i dom nutidsaktuella trådarna oavsett ämne.

Mvh isan lover

hej kanske i brist på aktuella händelser som misskrediterar de s.k. röda under dessa 30 mån med DIKTATUR i Thailand. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

 

Det är nog inte jag som drar upp Thaksin i var och varannan tråd oavsett ämne, jag brukar snarare vara den som utsätts för forumets kuppvänligt inställdas iver att blanda in Thaksin, det enda jag skulle kunna göra vore väl att strunta i att svara turisten, TV, leifen, MaiChai och SatanG och janne H.

 

Själv har jag uppfattningen att det är forumets kuppivrare och juntavänliga del av medlemmarna som har satt det i system att blockera alla nutids trådar som är negativa för juntan genom att dra in Thaksin, dom röda och Yingluck, det var värre förr o.s.v.

 

Jag har stor förståelse för Atoms kritik och tycker att den är befogad, det borde gå att diskutera nutid och aktuella händelser utan att jämt blanda in Thaksin, UDD och dåtid.

 

Mvh isan lover 

 

 

Nöjer mig med att lägga in en passande teckning.

Bildresultat för som att hälla vatten på en gås bilder

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

 

Det är nog inte jag som drar upp Thaksin i var och varannan tråd oavsett ämne, jag brukar snarare vara den som utsätts för forumets kuppvänligt inställdas iver att blanda in Thaksin, det enda jag skulle kunna göra vore väl att strunta i att svara turisten, TV, leifen, MaiChai och SatanG och janne H.

 

Själv har jag uppfattningen att det är forumets kuppivrare och juntavänliga del av medlemmarna som har satt det i system att blockera alla nutids trådar som är negativa för juntan genom att dra in Thaksin, dom röda och Yingluck, det var värre förr o.s.v.

 

Jag har stor förståelse för Atoms kritik och tycker att den är befogad, det borde gå att diskutera nutid och aktuella händelser utan att jämt blanda in Thaksin, UDD och dåtid.

 

Mvh isan lover 

 

 

 

När du befinner dig i Shangrilaa på vintrarna och inte skriver här försvinner minst 90% av allt tjafs. Vad beror det på?

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev Wanchai:

 

När du befinner dig i Shangrilaa på vintrarna och inte skriver här försvinner minst 90% av allt tjafs. Vad beror det på?

Eftersom IL inte skriver så är det inte heller någon som svarar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Eftersom IL inte skriver så är det inte heller någon som svarar. 

 

Ja och ingen som kallar andra för juntaälskare, diktaturkramare m.m. Om han kunde debattera utan att sätta negativa titlar på sina motståndare skulle det bli lugnare men det vill han inte, tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
41 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

 

Ja och ingen som kallar andra för juntaälskare, diktaturkramare m.m. Om han kunde debattera utan att sätta negativa titlar på sina motståndare skulle det bli lugnare men det vill han inte, tror jag.

Ja men motståndarna sätter väl negativa titlar på IL så det blir samma sak.

Och diskussionen ovan är att diskutera nutid.

 

Undrar om kombatanterna klarar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja men motståndarna sätter väl negativa titlar på IL så det blir samma sak.

Och diskussionen ovan är att diskutera nutid.

 

Undrar om kombatanterna klarar det.

 

Om inga sådana diskussioner förekommer de tider när IL inte kastar skit runt sig på forumet, vem är det då som skall "skärpa sig" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
49 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Om inga sådana diskussioner förekommer de tider när IL inte kastar skit runt sig på forumet, vem är det då som skall "skärpa sig" ?

Precis. Nu trampade du rätt i fällan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Nu trampade du rätt i fällan. 



Du klarar uppenbart inte att läsa innantill med tanke på det svaret !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
9 minuter sedan, skrev Tallviking:

 


Du klarar uppenbart inte att läsa innantill med tanke på det svaret !

 

Tja. Du kallade ILs inlägg för skit. Läs vad jag och @Wanchai diskuterade. 

 

Det ska vara diskussioner utan att kalla varandra för saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Tja. Du kallade ILs inlägg för skit. Läs vad jag och @Wanchai diskuterade. 

 

Det ska vara diskussioner utan att kalla varandra för saker.

 

Läs vad jag skrev en gång till !!

 

När IL inte är här och kastar skit på andra så är det ingen som kastar skit på honom eller andra i politiktrådarna

 

Orsak och verkan !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...