Jump to content
IGNORERAD

Sutheps son dömd till tre års fägelse.


Juha

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Jaha, men du förstår grundläggande begrepp som att sitta häktad och att sitta i fängelse som dömd?

 

Du förstår hur ett borgenssystem fungerar?

Det gör jag. Men det var inte det jag kommenterade. Jag kommenterade att vissa ville att det skulle lagföras i tur och ordning. Men det tror jag du förstod.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frogfish

    11

  • Soengsang

    8

  • MaiChai

    8

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Ett stort misstag av Suthep var att stoppa förra regeringens maffiaamnesti, nu åker hans egen familj dit för brott som amnestin skulle sopat undan. ;) 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Det gör jag. Men det var inte det jag kommenterade. Jag kommenterade att vissa ville att det skulle lagföras i tur och ordning. Men det tror jag du förstod.

 

"Tungt krininell" skrev du, det här brottet handlar om ekonomisk brottslighet eller hur? Hur särskiljer du mellan "Tung" brottslighet och "Lätt" brottslighet?

 

Hade Sutheps son skjuit ihjäl 5 personer på öppen gata kan du nog vara ganska säker på att han både suttit häktad fram till dom och att fallet avgjorts i domstol före en massa manschettbrottsfall..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev leifen:

Ett stort misstag av Suthep var att stoppa förra regeringens maffiaamnesti, nu åker hans egen familj dit för brott som amnestin skulle sopat undan. ;) 

 

 

 

Som nam naa heter det väl....

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MaiChai:

 

"Tungt krininell" skrev du, det här brottet handlar om ekonomisk brottslighet eller hur? Hur särskiljer du mellan "Tung" brottslighet och "Lätt" brottslighet?

 

Hade Sutheps son skjuit ihjäl 5 personer på öppen gata kan du nog vara ganska säker på att han både suttit häktad fram till dom och att fallet avgjorts i domstol före en massa manschettbrottsfall..

Finns kända fall där polis blivit överkörd till döds och den misstänkte 'går inte att hitta'. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Finns kända fall där polis blivit överkörd till döds och den misstänkte 'går inte att hitta'. 

 

Finns även kända fall där polis blivt ihjälskjuten inför 30 vittnen men vid rättegången hade ingen sett något och den utpekade skyllde på en "Pued" som ingen annan sett eller gick att hitta...

 

Men i det här fallet förutsätter jag att den misstänkte grips i samband med brottet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

"Tungt krininell" skrev du, det här brottet handlar om ekonomisk brottslighet eller hur? Hur särskiljer du mellan "Tung" brottslighet och "Lätt" brottslighet?

 

Hade Sutheps son skjuit ihjäl 5 personer på öppen gata kan du nog vara ganska säker på att han både suttit häktad fram till dom och att fallet avgjorts i domstol före en massa manschettbrottsfall..

Nu var nog mitt exempel mer för att påvisa det absurda med att lagföra i "tur och ordning". Du verkar av nån anledning glida ifrån det hela tiden. Era Suthep/Thaksin diskussioner får du ta med IL eller andra som gillar dem.

Har du några avvikande åsikter angående mitt synsätt på järngängets tur och ordning-teori så passar det mina kommentarer bättre.

För att göra det tydligt, min kommentar var inte menad att diskutera häktning, borgen eller liknande. Bara att frsmföra att jag inte tycker att lagföra i samma ordnibg som brottet utförts är en bra ide. Hoppas du förstår nu.

Om du vull diskutera mer ingående detaljer i häktningprocesser etc är jag fel man.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Nu var nog mitt exempel mer för att påvisa det absurda med att lagföra i "tur och ordning". Du verkar av nån anledning glida ifrån det hela tiden. Era Suthep/Thaksin diskussioner får du ta med IL eller andra som gillar dem.

Har du några avvikande åsikter angående mitt synsätt på järngängets tur och ordning-teori så passar det mina kommentarer bättre.

 

Det faktum att ekonomiska brott normalt sett tar långt längre tid än ett bankrån att utreda har förstås inget med saken att göra?

 

Jag förstår hur du har din prio lista klar för dig, först ska alla "gula" dömas och gärna hållas häktade under hela rättegångstiden, sen de övriga och om det skulle bli någon tid över så kanske någon "röd" för syns skull.

 

Jag står fast vid att alla brott ska handläggas i tur och ordning som de inkommit av domstolen, den ekonomiska domstolen har sin kö med väntande fall och brottsmålsdomstolen har sin kö med väntande fall.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Det faktum att ekonomiska brott normalt sett tar långt längre tid än ett bankrån att utreda har förstås inget med saken att göra?

 

Jag förstår hur du har din prio lista klar för dig, först ska alla "gula" dömas och gärna hållas häktade under hela rättegångstiden, sen de övriga och om det skulle bli någon tid över så kanske någon "röd" för syns skull.

 

Jag står fast vid att alla brott ska handläggas i tur och ordning som de inkommit av domstolen, den ekonomiska domstolen har sin kö med väntande fall och brottsmålsdomstolen har sin kö med väntande fall.

Nu hittar du ju bara på saker som jag aldrig skrivit. Lägg av med det.

Röda och gula är det bara ni i järngänget och IL som är intresserade av. Vi andra 99 proce t på forumet försöker föra andra disksskoner.

Mitt ursprungliga inlägg har inget med rött/gult att göra, du verkar mest vilja bråka. Men här finns det inget att bråka om, om du inte ska fortsätta hitta på saker jag aldrig skrivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Nu hittar du ju bara på saker som jag aldrig skrivit. Lägg av med det.

Röda och gula är det bara ni i järngänget och IL som är intresserade av. Vi andra 99 proce t på forumet försöker föra andra disksskoner.

Mitt ursprungliga inlägg har inget med rött/gult att göra, du verkar mest vilja bråka. Men här finns det inget att bråka om, om du inte ska fortsätta hitta på saker jag aldrig skrivit.

 

Var det inte du som skrev att det vore trams om grovt kriminella skulle släppas om det fanns äldre brott. Hur var det med att hitta på saker andra har skrivit?

Vem har påstått detta?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
On 2016-09-22 at 18:06, skrev Chan2014:

Jag förstår vem du syftar på men det finns massor som flyr till Thailand för att komma undan rättvisan i sina hemländer, jag känner flera.

Chan2014

Som man känner andra känner man sig själv!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Var det inte du som skrev att det vore trams om grovt kriminella skulle släppas om det fanns äldre brott. Hur var det med att hitta på saker andra har skrivit?

Vem har påstått detta?

 

/ SatanG

Det handlade om att brott skulle lagföras i "tur och ordning", där det hänvisades till att folk som begått brott före detta inte lagförts än. Det tycker jag faktiskt är trams. Och det kan vi ha olika åsikt om.

Men att hitta på att en person har åsikter (inte så smickrande heller) om röda och gula tycker jag är fult.

Men jag accepterar att min åsikt om detta verkar vara kontroversiell, det är helt ok.

Edit: Sitter med mobilj*vul så det är lite opraktiskt. Men tidigare i tråden finns det faktiskt de som skriver att man ska lagföra tidigare brott före de aktuella ska lagföras. Det är det inte jag som hittat på. Men skit samma.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
11 timmar sedan, skrev frogfish:

Långt inlägg....

Jag vet inte vad det hade med min åsikt om att lagföra i "tur och ordning" är trams. Dock kvarstår min åsikt.

Hej

Ser inte heller någon som helst koppling mellan din framförda åsikt och MaiChais svar, men det är ju i.o.f.s inte så ovanligt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 23 september 2016 at 13:34, skrev Chan2014:

Vad menar du med mer normala kretsar, dom jag känner är helt vanliga sociala och trevliga människor, bara för man har gjort något misstag behöver man inte dömas för resten av livet.

Chan2014

Hej

Håller med, i min gamla skolklass ifrån åk 1-9 finns det både kriminella, alkoholister, narkomaner m.m, några är t.o.m redan döda, men för mig är det människor och barndomskamrater, skulle aldrig falla mig in att vända dessa ryggen bara för att livet inte har blivit så perfekt för dessa.

Men jag vet stt vissa f.d klasskamrater vänder ryggen till eller låtsas att dom inte ser sina tidigare vänner och skolkamrater, men sån är inte jag och det är jag glad för.

Ofta är det t.o.m slumpen som avgör vem som lyckas och misslyckas här i livet, det är oftast inget medfött eller något som man är dömd till via generna.

Behandla och bemöt alla människor som du själv vill bli behandlad är min paroll och döm ingen på förhand, ge alla en chans till motsatsen bevisas.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Håller med, i min gamla skolklass ifrån åk 1-9 finns det både kriminella, alkoholister, narkomaner m.m, några är t.o.m redan döda, men för mig är det människor och barndomskamrater, skulle aldrig falla mig in att vända dessa ryggen bara för att livet inte har blivit så perfekt för dessa.

Men jag vet stt vissa f.d klasskamrater vänder ryggen till eller låtsas att dom inte ser sina tidigare vänner och skolkamrater, men sån är inte jag och det är jag glad för.

Ofta är det t.o.m slumpen som avgör vem som lyckas och misslyckas här i livet, det är oftast inget medfött eller något som man är dömd till via generna.

Behandla och bemöt alla människor som du själv vill bli behandlad är min paroll och döm ingen på förhand, ge alla en chans till motsatsen bevisas.

Mvh isan lover

Trodde din paroll var att skjuta droghandlare och diverse andra helt utan rättegång. Fast det kanske inte gäller svenskar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...