Jump to content
IGNORERAD

Dominospelande pensionärer gripna i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Chan2014:

Ni gör en höna av en fjäder, blandar in massa politiskt tjafs helt i onödan, det här är inget konstigt alls, all verksamhet som inte ses med blida ögon från myndigheterna är behäftad med någon form av tillstånd, avgift och kontroll, same same före och efter Thaksin eran, detta inkluderar en uppsjö av verksamheter, ex. tobak, spel och i vårat fall alkohol, vi tillverkar och säljer alkohol, krävs tillstånd och avgifter, besök av myndigheten varje månad, lab kontroll av produkterna var 6; de månad, troligen är legalt spel även behäftad med kontroll och avgifter, möjligen är det så att efter militärens övertagande har myndigheterna blivit lite mera strikta.

Chan2014

Jag reagerade mest över att soldater stormade lokalen som innehöll ett litet gäng trögrörliga pensionärer. Borde ju kunna gå att hantera detta på ett något mindre uppseendeväckande och löjligt sätt. Det tycker jag är konstigt. Sinne för proportioner verkar inte vara thailändarnas bästa gren.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    6

  • Nemo

    4

  • frogfish

    3

  • Nicholas

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag reagerade mest över att soldater stormade lokalen som innehöll ett litet gäng trögrörliga pensionärer. Borde ju kunna gå att hantera detta på ett något mindre uppseendeväckande och löjligt sätt. Det tycker jag är konstigt. Sinne för proportioner verkar inte vara thailändarnas bästa gren.



Soldater gjorde jobbet eftersom polisen ganska ofta låter bli att göra jobbet av olika skäl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vem som gjorde jobbet så är det ju TRAMS, skit samma om det är en lag eller inte.

Riktigt j*vla TRAMS!

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-09-22 at 1:48 PM, Seaserpent said:

 


Finns en anledning till att västerlänningar flyr landet, å det är inte bara skenande priser.

 

 

Någonting säger mig att du nyligen flyttat från Thailand till Sverige och nu försöker bevisa för dig själv och din omgivning att du gjorde rätt; har läst tjogvis med liknande inlägg under åren både från "återvändare" och "utflyttare".

 

Visst är det osedvanligt fånigt att låta ett gäng soldater storma en lokal med dominospelande pensionärer men menar du att det får västerlänningar att fly Thailand? Jag har inte ens hört att västerlänningar flyr landet, har du verkligen gjort det? Och vad är det skenande priser på?

 

Det finns en massa anledningar att hellre bo i Sverige än i Thailand och en hel hög skäl att hellre bo i Thailand. Mer eller mindre konstruerade skäl för att övertyga sig själv och andra om att man gjort rätt känns dock sådär men gör det dig glad så varför inte. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

 


Soldater gjorde jobbet eftersom polisen ganska ofta låter bli att göra jobbet av olika skäl.
 

 

När tillslaget gjordes på våran bridgeklubb var inte polisen inblandad alls från början om jag förstått saken rätt. Det var nån myndighet som har typ spel och dobbel under sitt ansvar som gjorde tillslaget med militär backup. Det hela hade dock gått väldigt lugnt och städat till och trots att dom var drygt 50 och pensionärerna bara drygt 30 så lyckades 2-3 gamlingar slinka ur nätet. En polare till mig smög bara in på toan och satt sen där och tryckte tills det blev tyst utanför och då var allt folk borta så det var bara att åka hem. :) Anledningen till tillslaget mot Dominospelarna kan mycket väl kan vara densamma som den mot bridgeklubben, nämligen anmälan gjord av en hämndlysten person som överdrev vad som pågick.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

När tillslaget gjordes på våran bridgeklubb var inte polisen inblandad alls från början om jag förstått saken rätt. Det var nån myndighet som har typ spel och dobbel under sitt ansvar som gjorde tillslaget med militär backup. Det hela hade dock gått väldigt lugnt och städat till och trots att dom var drygt 50 och pensionärerna bara drygt 30 så lyckades 2-3 gamlingar slinka ur nätet. En polare till mig smög bara in på toan och satt sen där och tryckte tills det blev tyst utanför och då var allt folk borta så det var bara att åka hem. :) Anledningen till tillslaget mot Dominospelarna kan mycket väl kan vara densamma som den mot bridgeklubben, nämligen anmälan gjord av en hämndlysten person som överdrev vad som pågick.

 

Fritz..

 

ja, eller så är det så enkelt att oftast när kortleken kommer på bordet i Thailand så är det spel om pengar, att falanger skulle sitta och spela för nöjes skull utan pengar är nog en absurd tanke för mången thailändare.

 

sedan kan ju även en liten oskyldig kort-klubb hux flux förvandlas till en mindre oskyldig över tid.

 

inte så lät för utomstående att veta

 

jag skulle tro att i Thailand så utgör kortspel utan pengar 0.000001% av kortspelandet, typ

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...