Jump to content
IGNORERAD

Dominospelande pensionärer gripna i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Åtta pensionärer greps under tisdagen i Bangkok för att ha spelat domino.
Tillslaget genomfördes av thailändska soldater mot en adress i området Pathumwan. Pensionärerna – som ska ha varit 60-70 år gamla – greps och fördes till en polisstation, misstänkta för spel med pengar. Man beslagtog även två set med dominobrickor, spelkort, mahjong-set och tärningar.
En 52-årig man som vakade över spelhålan på Soi Phraya unthorn Phimon ska också ha gripits. 32 äldre medlemmar av en bridgeklubb i Pattaya greps i februari i en händelse som fick stor medial uppmärksamhet och kritik runtom i världen.

 

p1.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    6

  • Nemo

    4

  • frogfish

    3

  • Nicholas

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

Åtta pensionärer greps under tisdagen i Bangkok för att ha spelat domino.
Tillslaget genomfördes av thailändska soldater mot en adress i området Pathumwan. Pensionärerna – som ska ha varit 60-70 år gamla – greps och fördes till en polisstation, misstänkta för spel med pengar. Man beslagtog även två set med dominobrickor, spelkort, mahjong-set och tärningar.
En 52-årig man som vakade över spelhålan på Soi Phraya unthorn Phimon ska också ha gripits. 32 äldre medlemmar av en bridgeklubb i Pattaya greps i februari i en händelse som fick stor medial uppmärksamhet och kritik runtom i världen.

 

p1.jpg
Källa

Jag tycker det blir allt svårare att mobilisera nån form av respekt för värdarna i det land där man bor. Sverigetankarna poppar upp allt oftare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jäklar i det, att dom ids hålla på. Fattar dom inte att dom skämmer ut sig totalt i världen men dom kanske inte bryr sig i vilket. Hur som helst så har vi kommit igång med bridgen igen i Pattaya. Det lär ska komma ner nån höjdare från Bangkok en gång per månad för att inspektera att allt går rätt och riktigt till. Har för mig att klubben eller rättare sagt bridgeklubbar som finns i distriktet totalt får betata 45 000 THB/år för detta.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får passa er för att lägga Solitaire på datorn och vara anslutna till internet samtidigt

 

Helt plötsligt slås dörren in och ni släpas iväg med handfängsel !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Fritz:

Ja jäklar i det, att dom ids hålla på. Fattar dom inte att dom skämmer ut sig totalt i världen men dom kanske inte bryr sig i vilket. Hur som helst så har vi kommit igång med bridgen igen i Pattaya. Det lär ska komma ner nån höjdare från Bangkok en gång per månad för att inspektera att allt går rätt och riktigt till. Har för mig att klubben eller rättare sagt bridgeklubbar som finns i distriktet totalt får betata 45 000 THB/år för detta.

 

Fritz..

 

Menar du att det är en form av muta/kaffepengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nemo:

 

Menar du att det är en form av muta/kaffepengar?

Nej nej, det är en avgift som myndigheten, minns inte vilken, ska ha för att vi ska få bedriva våran verksamhet.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Nej nej, det är en avgift som myndigheten, minns inte vilken, ska ha för att vi ska få bedriva våran verksamhet.

 

Fritz..

 

Får ni ett kvitto?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Får ni ett kvitto?

Vet inte, bryr mig inte. Du får själv kontakta klubbens ordförande om du är intresserad. 

 

Jeremy Watson 0858182172

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

skönt att sådant dobbel beivras å det bestämdaste.

 

domino är national-spel på Kuba, och  i den diktaturen så är det faktiskt tillåtet. 

hör och häpna. (norrländskt språkbruk)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Fritz:

Vet inte, bryr mig inte. Du får själv kontakta klubbens ordförande om du är intresserad. 

 

Jeremy Watson 0858182172

 

Snarstucken som vanligt.....    Med andra ord, inga kvitton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det blir allt svårare att mobilisera nån form av respekt för värdarna i det land där man bor. Sverigetankarna poppar upp allt oftare.



Finns en anledning till att västerlänningar flyr landet, å det är inte bara skenande priser.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Ni får passa er för att lägga Solitaire på datorn och vara anslutna till internet samtidigt

 

Helt plötsligt slås dörren in och ni släpas iväg med handfängsel !

Jag som gillar att spela Majong på datorn,visseligen utan ekonomiska intressen men ändå,kanske andvända min VPN :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Drivern:

Jag som gillar att spela Majong på datorn,visseligen utan ekonomiska intressen men ändå,kanske andvända min VPN :waaaht:

Misstänker att du spelar om en del penningar på dina golfrundor....

Kanske något att tipsa myndigheterna om...

 
moneygolf.png
Ändrades av acarls
bild
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev acarls:

Misstänker att du spelar om en del penningar på dina golfrundor....

Kanske något att tipsa myndigheterna om...

 
moneygolf.png

Vinner bara ölbollar!! hehe

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha!!!!!!!!

 

Det är bra! Snart är alla de stora hoten mot thailändska samhället borta.

 

Nästa vecka kommer 4-åringar som spelar kula att tas hand om:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt,, dom där blåhåriga 80taggarna till damer som spelar kort eller andra spel är ju en fara för diktaturen, att dom sen drar med de fromma och laglydiga männen ner i fördärvet med spel och dobbel dessutom är ju rent skrämmande.

 

Kanske lika bra att lägga till en sån åxå :ironi:så jag inte får boa efter mig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Seaserpent:

 


Finns en anledning till att västerlänningar flyr landet, å det är inte bara skenande priser.

Det visste jag faktiskt inte, att den flykten har kommit igång och jag vet heller inte vilken anledning du syftar på, men för min del känns det som att nu räcker det snart. Betr prisbilden så tror jag att jag lever väl så billigt i Sverige som här och får bättre kvalitet för pengarna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Snarstucken som vanligt..... Om du säger det så, men tur i alla fall för MPR att det finns en solstråle som dig som aktiv medlem som motvikt till den surgubbe som jag tydligen är. 

 

Med andra ord, inga kvitton.   Och den slutsatsen drar du bara för att jag inte vet svaren på dina frågor och inte ids ta rätt på dom heller utan gav dig telefonnumret till våran ordförande så att du kunde ta rätt på svaren själv. :ahh: Fattar inte varför du ska bry dig om detaljer i våran lilla bridgeklubb i Pattaya, stan som aldrig varit i eller kommer att åka till enligt egen utsago.

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

I södra Thailand så är det fullt med spelbord vid begravnigar?

Satsade lite pengar för några dar sedan på tärningar men det gick väl jämt upp.

Förra året vann jag storkovan men gav bort allt till svärmor som var närmast sörjande.

För Thai är det allt tillåtet att spela eller?

 

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

skönt att sådant dobbel beivras å det bestämdaste.

 

domino är national-spel på Kuba, och  i den diktaturen så är det faktiskt tillåtet. 

hör och häpna. (norrländskt språkbruk)

 

Kan det bero på skillnaden mellan kommunistdiktatur och högerdiktatur?

Dom där kommunistdiktaturerna har jag hört ska vara hemska. Det har IL sagt.

Skönt att diktaturen i Thailand reagerar med kraft mot sånt ofog.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Galten:

I södra Thailand så är det fullt med spelbord vid begravnigar?

Satsade lite pengar för några dar sedan på tärningar men det gick väl jämt upp.

Förra året vann jag storkovan men gav bort allt till svärmor som var närmast sörjande.

För Thai är det allt tillåtet att spela eller?

 

Det är egentligen inte tillåtet vid begravningar heller. Fast det är kutym att spela vid begravningar. Polisen skulle säkert inte lyfta ett finger om de kommer till en begravning där det spelades. Fast speldukarna skulle nog försvinna ganska fort tror jag. Jag var på en begravning uppe i Pitsanulok där jag tog fram kameran och förevigade dom som spelade. Det var sent en kväll och riktigt mörkt mellan borden. Vilket jädra liv det blev när blixten brände av när jag tog kortet på de spelande. Kompisen som var son till den avlidna fick lugna ner dom och säga att det var ok och att jag inte skulle visa någon bilden.

 

De andra begravningarna jag har varit på har det också spelats på, men jag har passat mig för att bränna av någon blixt efter reaktionen första gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Helt rätt,, dom där blåhåriga 80taggarna till damer som spelar kort eller andra spel är ju en fara för diktaturen, att dom sen drar med de fromma och laglydiga männen ner i fördärvet med spel och dobbel dessutom är ju rent skrämmande.

 

Kanske lika bra att lägga till en sån åxå :ironi:så jag inte får boa efter mig.

Han kommer:rap:

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

Fattar inte varför du ska bry dig om detaljer i våran lilla bridgeklubb i Pattaya, stan som aldrig varit i eller kommer att åka till

 

Därför att det är intressant att se hur mycket du hetsar upp dig och tar personligen åt dig, varje gång någon nämner nåt negativt om drömstaden. Ungefär som Herr Chang när någon kritiserar Apple.  :laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Därför att det är intressant att se hur mycket du hetsar upp dig och tar personligen åt dig, varje gång någon nämner nåt negativt om drömstaden. Ungefär som Herr Chang när någon kritiserar Apple.  :laugh:

Men så kul för dig att du har hittat en hobby som du trivs med, dessutom gratis. :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni gör en höna av en fjäder, blandar in massa politiskt tjafs helt i onödan, det här är inget konstigt alls, all verksamhet som inte ses med blida ögon från myndigheterna är behäftad med någon form av tillstånd, avgift och kontroll, same same före och efter Thaksin eran, detta inkluderar en uppsjö av verksamheter, ex. tobak, spel och i vårat fall alkohol, vi tillverkar och säljer alkohol, krävs tillstånd och avgifter, besök av myndigheten varje månad, lab kontroll av produkterna var 6; de månad, troligen är legalt spel även behäftad med kontroll och avgifter, möjligen är det så att efter militärens övertagande har myndigheterna blivit lite mera strikta.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...