Jump to content
IGNORERAD

Katastrofal öppning av Phukets nya flygterminal


MPR Nyheter

Recommended Posts

Långa köer, förseningar, vital utrustning som inte finns, brist på personal och förvirrade resenärer är ord som beskriver de första dagarna för Phukets nya flygplatsterminal.
Tjänstemän på flygplatsen medger att immigrationssystemen i den nya terminalen inte fungerar, trots testflygningar från Kina och det faktum att terminalen varit officiellt öppen sedan den 16:e september. Av de 34 diskarna vid avreseområdets immigration har endast 13 datorer, och enligt en immigrationstjänsteman ska tre av dessa datorer vara reserverade för VIP:s, besättning, anställda inom Asia-Pacific Economic Cooperation samt handikappade. "Dator- och internetsystemen är heller inte stabila. Detta orsakade stora förseningar i behandlingstiden av passagerare," sade tjänstemannen.
Skärmarna som visar information om flygningar var under gårdagen inte igång, och många passagerare var förvirrade eftersom de inte fick någon information om ändring av gater. Det kommer dröja upp till tre månader innan man får nya datorer, men förhoppningsvis kommer runt 20 ytterligare tjänstemän att bemanna den nya terminalen nästa vecka.

 

 

1_201692295751164_VFXgnAIFouTbJPhrKMrQOdNXdJGJzCWVIuBwuKCj_jpeg.jpeg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick nån flashback till Kambodja immigration med deras "kösystem".

Fast vet man vad man skall göra så går det ganska smidigt ändå.

 

Inte riktigt samma om man inte vet vilken gate man ska till och incheck inte funkar - men känslan fösta gången in till Kambodja var lite likadan.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre gud i helvete! Jag hann inte se att kitungmakmak var den som komenterat sisst i tråden. Finns det någon tråd han inte varit inne och joxat runt i?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja kaos är bara förnamnet på flygplatsen i Phuket, taxi bilarna kör till fel terminaler,  nu är den gamla terminalen terminalerna bara för inrikes och så den nya för Internationela flyg

1474451579_1-org.jpg

1474451586_5748-org.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Precis nyss, skrev Scandinaviancorner:

Ja kaos är bara förnamnet på flygplatsen i Phuket, taxi bilarna kör till fel terminaler,  nu är den gamla terminalen terminalerna bara för inrikes och så den nya för Internationela flyg

1474451579_1-org.jpg

1474451586_5748-org.jpg

och igår kunde inte många plan landa på grund av allt regnande, och dom som inte hade bränsle tillräckligt och inte kunde snurra runt där uppe i luften fick flyga till Krabi, ranong, trang

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Niro:

Herre gud i helvete! Jag hann inte se att kitungmakmak var den som komenterat sisst i tråden. Finns det någon tråd han inte varit inne och joxat runt i?

8000 medlemmar och det är inte många som skriver, men det är kanske bäst om bara du skriver i alla trådar så blir det lite ordning.

Finns en ignorera funktion som jag kan rekommendera om du inte gillar det jag skriver. Eller vill du att jag helt loggar ut från MPR för att det retar dig att jag gör inlägg?

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

8000 medlemmar och det är inte många som skriver, men det är kanske bäst om bara du skriver i alla trådar så blir det lite ordning.

Finns en ignorera funktion som jag kan rekommendera om du inte gillar det jag skriver. Eller vill du att jag helt loggar ut från MPR för att det retar dig att jag gör inlägg?

Detta är ju ett standard svar du använder var gång du får kritik. -jag är den ände som skriver, och gör det bättre själv.

 Kvantitet är aldrig samma som kvalitet. Att vräka ur sig rappakalja i var och var eviga tråd gör ingen odödlig.
 
De flesta nyregistrerade tar det lugn i början, läser och känner av läget. Du gick in på forumet på BTT nivå på en gång! Expert på allt och erfarenhet av det mesta.
Att kunna allt om pass, visa och boende i hela landet. Veta och förstå hur politiken fungerar. Du vet var det bästa riset växer och hur mycket jordgubbarna kostar.
 
Allt detta har du lärt på några månaders studentvisa i Jomiten.
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Niro:

Detta är ju ett standard svar du använder var gång du får kritik. -jag är den ände som skriver, och gör det bättre själv.

 Kvantitet är aldrig samma som kvalitet. Att vräka ur sig rappakalja i var och var eviga tråd gör ingen odödlig.
 
De flesta nyregistrerade tar det lugn i början, läser och känner av läget. Du gick in på forumet på BTT nivå på en gång! Expert på allt och erfarenhet av det mesta.
Att kunna allt om pass, visa och boende i hela landet. Veta och förstå hur politiken fungerar. Du vet var det bästa riset växer och hur mycket jordgubbarna kostar.
 
Allt detta har du lärt på några månaders studentvisa i Jomiten.

Nu har du nog blandat ihop Kitungmakmak med någon annan! Han verkar ju mer vilsen  än dom flesta. Data är han tydligen en fena på!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Niro:

Detta är ju ett standard svar du använder var gång du får kritik. -jag är den ände som skriver, och gör det bättre själv.

 Kvantitet är aldrig samma som kvalitet. Att vräka ur sig rappakalja i var och var eviga tråd gör ingen odödlig.
 
De flesta nyregistrerade tar det lugn i början, läser och känner av läget. Du gick in på forumet på BTT nivå på en gång! Expert på allt och erfarenhet av det mesta.
Att kunna allt om pass, visa och boende i hela landet. Veta och förstå hur politiken fungerar. Du vet var det bästa riset växer och hur mycket jordgubbarna kostar.
 
Allt detta har du lärt på några månaders studentvisa i Jomiten.

Om du känner dig trög i magen kan jag rekommendera Laxoberal. När magen funkar bra så blir nog dina kommentarer trevligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du känner dig trög i magen kan jag rekommendera Laxoberal. När magen funkar bra så blir nog dina kommentarer blir trevligare.



Nån som till slut inte kunde hålla sig längre ?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Nicholas:

 


Nån som till slut inte kunde hålla sig längre ?
 

 

Nej det är nog inte så lätt att hålla sig efter en dos Laxoberal.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Om du känner dig trög i magen kan jag rekommendera Laxoberal. När magen funkar bra så blir nog dina kommentarer trevligare.

Med risk att själv hamna i samma fålla som den jag själv häcklar här, dvs producera massa skit. Med du bjuder själv på denna.

-Alla som varit i Thailand och varit hårda i magen räcker upp en hand nu!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Niro:

Med risk att själv hamna i samma fålla som den jag själv häcklar här, dvs producera massa skit. Med du bjuder själv på denna.

-Alla som varit i Thailand och varit hårda i magen räcker upp en hand nu!!!

Oj,din tå var öm.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste det bli sån't svammel i varje tråd, Tur att du/ni inte har magont om ni ska står i incheckningskön på phuket Airport - internationell:big_smile:.

Men till ämnet 

Hur har det idag varit med köer på flygplatsen?

Eller kanske samma som med Suvan när de öppnade, långa köer i början men nu flyter det på, gäller bara att komma vid rätt tidpunkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja det blivt bättre men tar tid sånt där, fattas visst en massa datorer har jag hört snack om.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...