Jump to content
IGNORERAD

Brittisk barägare på Koh Phangan tröttnar på mutor


MPR Nyheter

Recommended Posts

En brittisk barägare på Koh Phangan i Surat Thani har gjort en anmälan om korruption på hans lokala administrationskontor.
Lance Wayne hävdar att fem män från den lokala administration kom till hans bar och med våld förde honom, en DJ och en kund till det lokala kontoret. Männen ska ha tagit två kassaapparater innehållande 21,900 baht och senare öppnat dem. 21,000 baht ska enligt Wayne ha hamnat hos vice amphur-chef Wisarut Dechun i utbyte mot att Wayne inte greps för att ha drivit en illegal rörelse. Wayne säger att detta är det tredje besöket av samma slag och att hans rörelse är helt laglig. Han tillade att han har förlorat mycket pengar på företeelsen och att han fått nog.
Wisarut själv medger att han besökte baren och tog med sig personer därifrån, men hävdar att inrättningen är illegal. Efter ett samtal från överordnade som gett honom rådet att att släppa dem utan påföljder ska han ha gjort just det, utan att ta några pengar eller kräva mutor. Han säger sig vara fullt redo att utredas och påpekar att han inte har något att dölja.

 

British-bar-owner-Phangan.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev audirs2:

Ojdå, inga mera mutor, jo tjena!

Hej

Och detta förekommer alltså i dom gulas högborg där Suthep och hans partikamrater har haft makten i flera decennier.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och detta förekommer alltså i dom gulas högborg där Suthep och hans partikamrater har haft makten i flera decennier.

Mvh isan lover

Nu börjar till och med jag att anse att ditt sätt att politisera saker hela tiden har nått vägs ände.

Kan inte du sluta med att se allt som händer som röda och gula företeelser?

Det börjar ärligt talat bli ganska tröttsamt.

Jag diskuterar gärna politik med dig i politiker trådarna.

Men en korrupt tjänsteman eller avdelning för den delen. Har ingenting med landets block politik att göra.

Utan är bara en tragisk del av den Thailändska statsförvaltningen.

Och att man klämmer åt faranger i turistområden, för att kräva mutor är nog vidakänt sen många år, oavsett färgen på den som styr.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev janne_h:

Nu börjar till och med jag att anse att ditt sätt att politisera saker hela tiden har nått vägs ände.

Kan inte du sluta med att se allt som händer som röda och gula företeelser?

Det börjar ärligt talat bli ganska tröttsamt.

Jag diskuterar gärna politik med dig i politiker trådarna.

Men en korrupt tjänsteman eller avdelning för den delen. Har ingenting med landets block politik att göra.

Utan är bara en tragisk del av den Thailändska statsförvaltningen.

Och att man klämmer åt faranger i turistområden, för att kräva mutor är nog vidakänt sen många år, oavsett färgen på den som styr.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Hej

Eftersom du har varit aktiv i dom politiska trådarna under konflikten kanske du har hört en del uttala sig om att det är röda politiker, röda områden och administration i just deras områden som är särskilt korrupt, en del går t.o.m så långt att dom påstår att det är direkt kopplat till röda partiledare o.s.v.

 

Själv har jag hela tiden påstått att hela landet är korrupt ifrån norr till syd, öst till väst och det enda som skiljer är att det är röda respektive gula som sitter vid makten lokalt, allt dom oftast redovisar ju pressen exempel på detta även ifrån områden som är totalt dominerade av gula politiker och det sedan länge, då kan man inte annat än dra lite på smilbanden och påtala detta.

 

Inte helt oväntat reagerar då kända s.k "shinkickers", gula, kuppvänliga, militära fans och diktaturförespråkare ofta väldigt negativt på detta, vilket jag i.o.f.s kan förstå.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Eftersom du har varit aktiv i dom politiska trådarna under konflikten kanske du har hört en del uttala sig om att det är röda politiker, röda områden och administration i just deras områden som är särskilt korrupt, en del går t.o.m så långt att dom påstår att det är direkt kopplat till röda partiledare o.s.v.

 

Själv har jag hela tiden påstått att hela landet är korrupt ifrån norr till syd, öst till väst och det enda som skiljer är att det är röda respektive gula som sitter vid makten lokalt, allt dom oftast redovisar ju pressen exempel på detta även ifrån områden som är totalt dominerade av gula politiker och det sedan länge, då kan man inte annat än dra lite på smilbanden och påtala detta.

 

Inte helt oväntat reagerar då kända s.k "shinkickers", gula, kuppvänliga, militära fans och diktaturförespråkare ofta väldigt negativt på detta, vilket jag i.o.f.s kan förstå.

 

Mvh isan lover

 

LÄGG NER,ditt politik snack gul,röd eller vad fan som helst.

Håll det i politik trådarna och inte i alla trådar du skriver i.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Eftersom du har varit aktiv i dom politiska trådarna under konflikten kanske du har hört en del uttala sig om att det är röda politiker, röda områden och administration i just deras områden som är särskilt korrupt, en del går t.o.m så långt att dom påstår att det är direkt kopplat till röda partiledare o.s.v.

 

Själv har jag hela tiden påstått att hela landet är korrupt ifrån norr till syd, öst till väst och det enda som skiljer är att det är röda respektive gula som sitter vid makten lokalt, allt dom oftast redovisar ju pressen exempel på detta även ifrån områden som är totalt dominerade av gula politiker och det sedan länge, då kan man inte annat än dra lite på smilbanden och påtala detta.

 

Inte helt oväntat reagerar då kända s.k "shinkickers", gula, kuppvänliga, militära fans och diktaturförespråkare ofta väldigt negativt på detta, vilket jag i.o.f.s kan förstå.

 

Mvh isan lover

Lägg ner för f-n.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...