Jump to content
IGNORERAD

Ingen sänkning av Phukets taxipriser


MPR Nyheter

Recommended Posts

Tjänstemän från Phukets Landtransportkontor (PLTO) har gett efter för lokala taxichaufförers krav och gått med på att inte sänka taxipriserna på ön.
PLTO:s chef Sommai Sutkhao sade under gårdagen att han deltog i ett möte med relevanta transporttjänstemän och representanter från lokala transportföreningar förra månaden för att diskutera en sänkning av taxipriserna. Idén ska dock ha "avfärdats av dem direkt", och motivering var att det kösystem de jobbar med inte skulle fungera om priserna sänktes.
Sommai sade att man bara kan be förarna att behandla passagerarna schysst och att överväga att ta lägre priser om resan är kortare än fyra kilometer. Han tillade att klagomål som kommer in om för höga priser ofta inte har tillräcklig information om vilken taxi kunden åkt med, varför man bör memorera registreringsskylten om man känner sig lurad.

 

phuket_taxi.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

Tjänstemän från Phukets Landtransportkontor (PLTO) har gett efter för lokala taxichaufförers krav och gått med på att inte sänka taxipriserna på ön.
PLTO:s chef Sommai Sutkhao sade under gårdagen att han deltog i ett möte med relevanta transporttjänstemän och representanter från lokala transportföreningar förra månaden för att diskutera en sänkning av taxipriserna. Idén ska dock ha "avfärdats av dem direkt", och motivering var att det kösystem de jobbar med inte skulle fungera om priserna sänktes.
Sommai sade att man bara kan be förarna att behandla passagerarna schysst och att överväga att ta lägre priser om resan är kortare än fyra kilometer. Han tillade att klagomål som kommer in om för höga priser ofta inte har tillräcklig information om vilken taxi kunden åkt med, varför man bör memorera registreringsskylten om man känner sig lurad.

 

phuket_taxi.jpg
Källa

Taximaffian vill inte släppa sitt maffiasyndikat och därför vägrar jag att åka taxi.

Har försökt pruta då jag ville åka max en km men dom bara flinar åt mig- så ingen inkomst från mig.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som är förvånad ?

Men om nu ingen snart åker taxi så måste ju priserna istället höjas. Eller hur.


/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev wUThai:

Än mer förvånande är att folk åker till phuket!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Vad är det för fel på Phuket om man bortser från Patong med omnejd?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hakancnx:

Är det nån som är förvånad ?

Men om nu ingen snart åker taxi så måste ju priserna istället höjas. Eller hur.


/ hakancnx

Ja det är ju så thailogig funkar :waaaht:

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Gusse:

Vad är det för fel på Phuket om man bortser från Patong med omnejd?

Det mesta :41:

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...