Jump to content
IGNORERAD

Bangkoks guvernör stängs av från sin tjänst


MPR Nyheter

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev haan:

och hur skall det göras med militär och polis korruption tycker du? mvh

 

så bättre att inte göra något då ?

 

thai-logik från en svensk ?

 

tja, varför inte.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SatanG

    5

  • turisten

    4

  • MaiChai

    2

  • leifen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 timmar sedan, skrev haan:

Ja då kanske JUNTAN  skall börja sopa rent framför sin egen dörr först som BTT påpekar det skulle se bra ut men potatisen är för het förmodligen. Det avslöjas många korrupta kriminella poliser.STRAFF!!!!!!!!!!!!!!!!! mvh

Om man har följt media dom senaste åren så har thailändska tidningar varit fulla av artiklar om poliser som städats undan i olika korruptionshärvor. Självfallet är det sannolikt toppen på ett isberg, men att göra något åt problemet är helt klart bättre än inget alls, eller ännu värre, vara en del av problemet. Som jag tidigare skrev, insatser mot korruption skall sättas in där den faktiskt förekommer. Det är inte något som skall portioneras ut "rättvist" mellan olika yrkesgrupper eller organisationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev haan:

art handlar om poliser eller militärer som var  korrupta. vad har det med röda eller gula att göra mvh

 

Om du med "art" menar artikeln som länkas till i trådstarten så handlar de om en yrkespolitiker som är misstänkt för omfattande korruption. Han har så vitt jag vet aldrig varit polis eller militär. Så artikeln handlar inte om korrupta poliser eller militärer. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Om du med "art" menar artikeln som länkas till i trådstarten så handlar de om en yrkespolitiker som är misstänkt för omfattande korruption. Han har så vitt jag vet aldrig varit polis eller militär. Så artikeln handlar inte om korrupta poliser eller militärer. 

hej Mai jag menade art som Satan hade lagt in på sidan 1 i denna tråd mch

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Det har inte så mycket att göra med den höga brottsligheten. Utan en utpräglad misstro som gör att Thailändare tror att det ska bli inbrott.

Har själv bott utan galler hur många år sedan som helst. Inte en tillstymmelse till inbrottsförsök!

För några år sedan fick flera grannar (som hade galler för fönsterna påhälsning). Efter att ha bytt vaktbolag så slutade inbrotten tvärt.

Att det visas brott på TV betyder ju inte att det sker mer brott för det än i andra länder som Sverige till exempel.

Det har ju naturligtvis ett nyhetsvärde som ger det publiken vill ha, när man visar brott på TV.

Det är ju i alla fall min erfarenhet efter 25 år från och till i landet.

Hej Janne då har vi olika erfarenheter det kanske beror på i vilket område man bor. Här stannar minst en person hemma för att visa att det är folk hemma. Vaktbolag finns inte på kartan här.TV Du ( behöver inte betyda ). Jag  (kan betyda).  mvh

Ändrades av haan
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev turisten:

Om man har följt media dom senaste åren så har thailändska tidningar varit fulla av artiklar om poliser som städats undan i olika korruptionshärvor. Självfallet är det sannolikt toppen på ett isberg, men att göra något åt problemet är helt klart bättre än inget alls, eller ännu värre, vara en del av problemet. Som jag tidigare skrev, insatser mot korruption skall sättas in där den faktiskt förekommer. Det är inte något som skall portioneras ut "rättvist" mellan olika yrkesgrupper eller organisationer.

Hej turisten vilket straff har dessa fått "omplacering" C får inte vara med och dela på mut-pengarna som kommer in var det någon som sa i ett inlägg tidigare för någon mån sedan ) mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev leifen:

Ja småtjuvar finns överallt men det var väl du som önskade att dom skulle börja städa närmast sig själva.  All brottslighet ska bekämpas.

hej Leifen är det inte polisen och nu militären som skall vara lag och ordning. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev turisten:

Om man har följt media dom senaste åren så har thailändska tidningar varit fulla av artiklar om poliser som städats undan i olika korruptionshärvor. Självfallet är det sannolikt toppen på ett isberg, men att göra något åt problemet är helt klart bättre än inget alls, eller ännu värre, vara en del av problemet. Som jag tidigare skrev, insatser mot korruption skall sättas in där den faktiskt förekommer. Det är inte något som skall portioneras ut "rättvist" mellan olika yrkesgrupper eller organisationer.

Hej turisten är det inte polisen och nu militären som skall stå för lag och ordning? mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev haan:

Hej turisten vilket straff har dessa fått "omplacering" C får inte vara med och dela på mut-pengarna som kommer in var det någon som sa i ett inlägg tidigare för någon mån sedan ) mvh

Antar att du har någon sorts poäng med ditt inlägg, men vad har det med mitt inlägg att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev turisten:

Om man har följt media dom senaste åren så har thailändska tidningar varit fulla av artiklar om poliser som städats undan i olika korruptionshärvor. Självfallet är det sannolikt toppen på ett isberg, men att göra något åt problemet är helt klart bättre än inget alls, eller ännu värre, vara en del av problemet. Som jag tidigare skrev, insatser mot korruption skall sättas in där den faktiskt förekommer. Det är inte något som skall portioneras ut "rättvist" mellan olika yrkesgrupper eller organisationer.

Hej turisten Du skriver ( självfallet är det sannolikt toppen på ett isberg ) sedan ( insatser mot korruption skall sättas in där den förekommer ) TOPPEN AV ETT ISBERG! mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev haan:

Hej turisten Du skriver ( självfallet är det sannolikt toppen på ett isberg ) sedan ( insatser mot korruption skall sättas in där den förekommer ) TOPPEN AV ETT ISBERG! mvh

Återigen, har du någon poäng i dina inlägg? Förklara gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...