Jump to content
IGNORERAD

Bangkoks guvernör stängs av från sin tjänst


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands premiärminister Prayut Chan-ocha använde sig under torsdagen av Artikel 44 för att tillfälligt stänga av Bangkoks guvernör Sukhumbhand Paribatra med omedelbar verkan.
Ordern publicerades i Royal Gazette under torsdagen och slog fast att han tills vidare stängs av utan lön, men att han inte förlorat sin post. Myndigheter ska nu utreda huruvida han gjort sig skyldig till korruption, och han kommer få återgå till sin tjänst om han frias från misstankarna.
Sukhumbhand har drabbats av en rad skandaler, bland annat i koppling till ett mycket dyrt ljusprojekt som anordnades inför nyår.

 

30293764-01_big.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SatanG

    5

  • turisten

    4

  • MaiChai

    2

  • Seaserpent

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minuter sedan, skrev Nicholas:

I love junta.

Är han korrumperad så ska han bort! Isåfall är det bra gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett under att han inte försvunnit för länge sedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Seaserpent:

Det är ett under att han inte försvunnit för länge sedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Hans farfar var son till Thailands tidigare Kung RamaV

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Seaserpent:

Det är ett under att han inte försvunnit för länge sedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Också ett under att någon som verkar vara resultatet av för många generationers äktenskap mellan bror och syster ens får positionen som guvernör för landets viktigaste del.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde vara kul med en reflektion från någon av de som konstant påstår att juntan enbart riktar in sig på den röda falangen.

IL, Haan etc, håll inte tillbaka nu utan riv av ett dundrande inlägg nu.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

Kunde vara kul med en reflektion från någon av de som konstant påstår att juntan enbart riktar in sig på den röda falangen.

IL, Haan etc, håll inte tillbaka nu utan riv av ett dundrande inlägg nu.

 

/ SatanG

Hej Satang ha ha så du läser mina inlägg trevligt. Jag vet inte så mycket om denne man utom att han är demokrat och lite om hans belysnings-affär. Ja jag står fortfarande för att det jagas mest på den s.k röda sidan. Jag tror t.o.m hans partikamrater ville ha bort honom. Sen om detta är första s k fallet med en( icke röd) så måste jag väl ha rätt när jag säger att militären har riktat in sig på de s k röda i första hand när det gäller korruption. Jag kan bara tolka  det så. mvh 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
28 minuter sedan, skrev SatanG:

Kunde vara kul med en reflektion från någon av de som konstant påstår att juntan enbart riktar in sig på den röda falangen.

IL, Haan etc, håll inte tillbaka nu utan riv av ett dundrande inlägg nu.

 

/ SatanG

 

Tror juntan mest är mån om sin egen makt och att dom struntar i eventuella färger på sina motståndare.

 

Jag tycker ju personligen att det är bara är bra om dom tar itu med korruptionen.

 

Frågan är ju bara hur intresserade dom är med denna sak inom ex armen och polisen??

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev haan:

Hej Satang ha ha så du läser mina inlägg trevligt. Jag vet inte så mycket om denne man utom att han är demokrat och lite om hans belysnings-affär. Ja jag står fortfarande för att det jagas mest på den s.k röda sidan. Jag tror t.o.m hans partikamrater ville ha bort honom. Sen om detta är första s k fallet med en( icke röd) så måste jag väl ha rätt när jag säger att militären har riktat in sig på de s k röda i första hand när det gäller korruption. Jag kan bara tolka  det så. mvh 

 

Ja även Abhisit har öppet velat peta honom. 

Här har du ett intressant fall som du kanske minns, vem som är röd eller gul kan du ju googla om.

http://www.bangkokpost.com/learning/learning-news/445109/high-ranking-police-arrested-on-multiple-charges

 

Det kanske speglar verkligheten om det är fler röda än gula som åker dit för korruption, jag kan bara tolka det så ;-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev haan:

Hej Satang ha ha så du läser mina inlägg trevligt. Jag vet inte så mycket om denne man utom att han är demokrat och lite om hans belysnings-affär. Ja jag står fortfarande för att det jagas mest på den s.k röda sidan. Jag tror t.o.m hans partikamrater ville ha bort honom. Sen om detta är första s k fallet med en( icke röd) så måste jag väl ha rätt när jag säger att militären har riktat in sig på de s k röda i första hand när det gäller korruption. Jag kan bara tolka  det så. mvh 

Vill man jaga korruption, eller för den delen all sorts krimnalitet, bör man ju göra det där den finns. Det handlar inte om att den skall spridas ut äver olika yrkesgrupper eller organisationer så att det blir "rättvist".  Eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Också ett under att någon som verkar vara resultatet av för många generationers äktenskap mellan bror och syster ens får positionen som guvernör för landets viktigaste del.

 

/ SatanG

 

Nu väljs man ju till guvenör genom val i Bangkok men det är många skumma personer under åren som innehaft den positionen, Samak, Chamlong och nu även Sukhumband.

 

Kan tänka mig att fiaskot med Futsal Arenan kommer att dyka upp nu igen under utredningen...

 

Ibland är artikel 44 inte så dum att använda sig utav.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev turisten:

Vill man jaga korruption, eller för den delen all sorts krimnalitet, bör man ju göra det där den finns. Det handlar inte om att den skall spridas ut äver olika yrkesgrupper eller organisationer så att det blir "rättvist".  Eller hur?

Vilken regim som än styr  landet så skall de ha en eloge när de utför sitt jobb 

dvs bland annat städar bland korrumperade politiker och tjänstemän.

Vilken färg de än har , är av underordnad betydelse så länge de avslöjas och betsraffas

Persistant 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev turisten:

Vill man jaga korruption, eller för den delen all sorts krimnalitet, bör man ju göra det där den finns. Det handlar inte om att den skall spridas ut äver olika yrkesgrupper eller organisationer så att det blir "rättvist".  Eller hur?

Ja då kanske JUNTAN  skall börja sopa rent framför sin egen dörr först som BTT påpekar det skulle se bra ut men potatisen är för het förmodligen. Det avslöjas många korrupta kriminella poliser.STRAFF!!!!!!!!!!!!!!!!! mvh

Ändrades av haan
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev haan:

Ja då kanske JUNTAN  skall börja sopa rent framför sin egen dörr först som BTT påpekar det skulle se bra ut men potatisen är för het förmodligen. Det avslöjas många korrupta kriminella poliser.STRAFF!!!!!!!!!!!!!!!!! mvh

 

De sopar väl det behövs som mest...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hans farfar var son till Thailands tidigare Kung RamaV



Å då kan man göra som man vill, eller kunde tills farbror P började ta tag i ting.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev haan:

Ja då kanske JUNTAN  skall börja sopa rent framför sin egen dörr först som BTT påpekar det skulle se bra ut men potatisen är för het förmodligen. Det avslöjas många korrupta kriminella poliser.STRAFF!!!!!!!!!!!!!!!!! mvh

 

Jag förstår inte riktigt vad du klagar över, är det inte bra att korrupta åker dit istället för att alltid slippa undan?

Finns det någon rödskjorta som åkt dit för korruption du vill ska slippa undan och gå fri?

För mig är det skitsamma om de mest fokuserar på gula eller röda så länge det städas. Ju fler som straffas desto mindre tolerant tror/hoppas jag samhället blir gentemot makthavare som berikar sig själva på alla andras bekostnad.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag förstår inte riktigt vad du klagar över, är det inte bra att korrupta åker dit istället för att alltid slippa undan?

Finns det någon rödskjorta som åkt dit för korruption du vill ska slippa undan och gå fri?

För mig är det skitsamma om de mest fokuserar på gula eller röda så länge det städas. Ju fler som straffas desto mindre tolerant tror/hoppas jag samhället blir gentemot makthavare som berikar sig själva på alla andras bekostnad.

 

/ SatanG

och hur skall det göras med militär och polis korruption tycker du? mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

Det kanske speglar verkligheten om det är fler röda än gula som åker dit för korruption, jag kan bara tolka det så ;-)

 

art handlar om poliser eller militärer som var  korrupta. vad har det med röda eller gula att göra mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev haan:

och hur skall det göras med militär och polis korruption tycker du? mvh

Är det några särskilda namn/personer eller funktioner du åsyftar på? Kanske du utgår att alla i samhället är brottslingar?

 

Nu har väl några höga poliser åkt dit....

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag förstår inte riktigt vad du klagar över, är det inte bra att korrupta åker dit istället för att alltid slippa undan?

Finns det någon rödskjorta som åkt dit för korruption du vill ska slippa undan och gå fri?

För mig är det skitsamma om de mest fokuserar på gula eller röda så länge det städas. Ju fler som straffas desto mindre tolerant tror/hoppas jag samhället blir gentemot makthavare som berikar sig själva på alla andras bekostnad.

 

/ SatanG

 

52 minuter sedan, skrev haan:

och hur skall det göras med militär och polis korruption tycker du? mvh

 

Ja om du läser om ovanstående så kanske du får en hint om vad jag tycker?

För dialogens skull kanske du också kan svara på frågor?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev SatanG:

 

 

Ja om du läser om ovanstående så kanske du får en hint om vad jag tycker?

För dialogens skull kanske du också kan svara på frågor?

 

/ SatanG

Ja Satan jag har hävdat att korruptionen är ett gissel  i Thailand och att alla  ( röda gula militärer poliser och inte minst företagen )korrupta skall straffas. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev leifen:

Kanske du utgår att alla i samhället är brottslingar?

Hej leifen den meningen är svår att svara på. Men varför sätter de flesta thailändare galler för sina fönster och dörrar i sina hus och butiker Varför behövde vi en som sov över varje natt vid vårt bygge. Varför alla dessa hundar som thailändarna har springande på tomterna. mm Jag tittar på TV på morgonen förstår inte språket men det visas brott på varje kanal 7 dagar i veckan. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev haan:

Hej leifen den meningen är svår att svara på. Men varför sätter de flesta thailändare galler för sina fönster och dörrar i sina hus och butiker Varför behövde vi en som sov över varje natt vid vårt bygge. Varför alla dessa hundar som thailändarna har springande på tomterna. mm Jag tittar på TV på morgonen förstår inte språket men det visas brott på varje kanal 7 dagar i veckan. mvh

Ja småtjuvar finns överallt men det var väl du som önskade att dom skulle börja städa närmast sig själva.  All brottslighet ska bekämpas.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev haan:

Hej leifen den meningen är svår att svara på. Men varför sätter de flesta thailändare galler för sina fönster och dörrar i sina hus och butiker Varför behövde vi en som sov över varje natt vid vårt bygge. Varför alla dessa hundar som thailändarna har springande på tomterna. mm Jag tittar på TV på morgonen förstår inte språket men det visas brott på varje kanal 7 dagar i veckan. mvh

 

Det har inte så mycket att göra med den höga brottsligheten. Utan en utpräglad misstro som gör att Thailändare tror att det ska bli inbrott.

Har själv bott utan galler hur många år sedan som helst. Inte en tillstymmelse till inbrottsförsök!

För några år sedan fick flera grannar (som hade galler för fönsterna påhälsning). Efter att ha bytt vaktbolag så slutade inbrotten tvärt.

Att det visas brott på TV betyder ju inte att det sker mer brott för det än i andra länder som Sverige till exempel.

Det har ju naturligtvis ett nyhetsvärde som ger det publiken vill ha, när man visar brott på TV.

Det är ju i alla fall min erfarenhet efter 25 år från och till i landet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...