Jump to content
IGNORERAD

Dörrvakter misshandlar turister på Khao San Road


MPR Nyheter

Recommended Posts

En video av två dörrvakter som misshandlar en brittisk turist på Khao San Road i Bangkok har fått stor spridning på nätet under veckan.
I videon kan man se hur två thailändska män sparkar turisten medan han ligger på marken, medan en kvinnlig försäljare skriker åt dem att sluta och att han inte ens slår tillbaka. Därefter kommer ytterligare två utlänningar som försöker stoppa dörrvakterna och hjälpa mannen.
Enligt polisen blev fyra brittiska backpackers nekade inträde på en pub eftersom en av den var väldigt berusad, och den påföljande diskussionen ledde till slut till bråk. Den anonyma person som tog videon sade att britterna var respektlösa och försökte starta bråk med thailändare innan de nådde puben, och i videon ropar en av dörrvakterna att "det var han som började". Dörrvakterna har nu gripits och erkänt att de åsamkat turisterna skada. De misstänks för misshandel.

 

Varning för starka bilder

 

khao_san_fight.jpg


Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Två dörrvakter fick 2000 baht i böter och 2 månaders fängelse plus sparken från hotellet.
Farangerna fick 10 000 baht var i ersättning från hotellet.

 

Dröjer inte länge förrns dom vakterna är tibax tror jag.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ragson:

Två dörrvakter fick 2000 baht i böter och 2 månaders fängelse plus sparken från hotellet.
Farangerna fick 10 000 baht var i ersättning från hotellet.

 

Dröjer inte länge förrns dom vakterna är tibax tror jag.

Jag har för mig att dom inte fick fängelse. Det hela är bara för att se till att dom har gjort något bra. För turismens skull. Thailändska rättssystemet är ett skämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att dom inte fick fängelse. Det hela är bara för att se till att dom har gjort något bra. För turismens skull. Thailändska rättssystemet är ett skämt.



Stod i Facebook nån timme sedan. Nån av nyhetssidorna.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev ragson:

 


Stod i Facebook nån timme sedan. Nån av nyhetssidorna.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 

 

Jepp!

Men har läst från andra sidor att det blev suspended sentence??? Dvs. villkorlig dom.

P.S Det vore väl första gången en thai pekar på den andra och säger att han börja :waaaht: 

Så då har dom rätt att göra vad dom vill på en liggande tex.:44:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...