Jump to content
IGNORERAD

Vilsna turister räddade från Koh Changs djungel


MPR Nyheter

Recommended Posts

Två brittiska turister har räddats efter att ha spenderat nästan 24 timmar i Koh Changs djungler.
De båda 22-åriga männen begav sig ut på vandring under söndag morgon, men när klockan slog 21:30 och det fortfarande inte återvänt till sitt vandrarhem rapporterade föreståndaren dem som försvunna.
Koh Changs turistpolis och räddningsarbetare försökte nå paret på deras mobiltelefoner, men på grund av den dåliga signalen kunde de bara få knapphändig information om var de befann sig. 22:30 begav man sig ut för att söka efter dem, men det dröjde fram till 05:00 innan de hittades på en klippa vid berget Leam. Efter ett kort sjukhusbesök reste turisterna till Bangkok, varifrån de väntas återvända hem.

 

kc.jpg.169eb3914b1a06eb6ca94f89943c75d9.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    28

  • Knasen

    18

  • Tallviking

    13

  • Alarik

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

31 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

Två brittiska turister har räddats efter att ha spenderat nästan 24 timmar i Koh Changs djungler.
De båda 22-åriga männen begav sig ut på vandring under söndag morgon, men när klockan slog 21:30 och det fortfarande inte återvänt till sitt vandrarhem rapporterade föreståndaren dem som försvunna.
Koh Changs turistpolis och räddningsarbetare försökte nå paret på deras mobiltelefoner, men på grund av den dåliga signalen kunde de bara få knapphändig information om var de befann sig. 22:30 begav man sig ut för att söka efter dem, men det dröjde fram till 05:00 innan de hittades på en klippa vid berget Leam. Efter ett kort sjukhusbesök reste turisterna till Bangkok, varifrån de väntas återvända hem.

 

kc.jpg.169eb3914b1a06eb6ca94f89943c75d9.jpg

Källa

Koh changs djungler, det måste vara asfaltpojkar som går vilse där

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Koh changs djungler, det måste vara asfaltpojkar som går vilse där

Har du varit där? Thailands näst storsta  ö !

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev thomas001:

Har du varit där? Thailands näst storsta  ö !

Jag har varit där tre ggr, vandrat i " djungeln " förstår inte hur man kan gå vilse där, ok gå fel men ganska lätt att hitta tillbakas. som sörlänningar och Pattaya gubbar, lämna inte asfalten

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Koh changs djungler, det måste vara asfaltpojkar som går vilse där

Nja, det är väl Thailands näst största ö med huvudsakligen Djungel?

Jag har en god vän som villade bort sej i djungeln på Koh PhiPhi (som ju är mycket mindre), så illa att han vart riktigt orolig och fick problem med vätskebrist...

Han och en engelsman gav sej ut på egen "Planerad" trekking en tidig morgon, och resonerade som så att "Vi går uppåt tills vi inte orkar längre, sen vänder vi och promenerar hem igen..." De kom hem efter midnatt, mycket tack vare musiken från barerna på Phiphi :big_smile:

Kompisen är "Äventyrare", har kört från Sverige till Sydafrika och ett par gånger till Nigeria för att sälja gamla Peugot, försökt köra med min bror till Thailand i bil, men bilen rasade och står såvitt vi vet fortfarande i Lahore, där de lämnade den och tog flyg till Bangkok.

Han är också bergsklättrare, osv...

 

Så visst kan man gå vilse?

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy
Fickett hjärnsläpp å tänkte att Samui var större...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tommy:

Nja, det är väl Thailands näst största ö med huvudsakligen Djungel?

Jag har en god vän som villade bort sej i djungeln på Koh PhiPhi (som ju är mycket mindre), så illa att han vart riktigt orolig och fick problem med vätskebrist...

Han och en engelsman gav sej ut på egen "Planerad" trekking en tidig morgon, och resonerade som så att "Vi går uppåt tills vi inte orkar längre, sen vänder vi och promenerar hem igen..." De kom hem efter midnatt, mycket tack vare musiken från barerna på Phiphi :big_smile:

Kompisen är "Äventyrare", har kört från Sverige till Sydafrika och ett par gånger till Nigeria för att sälja gamla Peugot, försökt köra med min bror till Thailand i bil, men bilen rasade och står såvitt vi vet fortfarande i Lahore, där de lämnade den och tog flyg till Bangkok.

Han är också bergsklättrare, osv...

 

Så visst kan man gå vilse?

 

 

MVH Tommy

Har dom inte gått längre att dom hör musiken från baren är det typ Pattaya gubbar, luktar sej fram också

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Boa52:

Koh changs djungler, det måste vara asfaltpojkar som går vilse där

 

Du har uppenbart inte varit på Koh Chang och vandrat i bergen där !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Har dom inte gått längre att dom hör musiken från baren är det typ Pattaya gubbar, luktar sej fram också

Hade jag inte läst dina tidigare inlägg på MPR så hade jag nog börjat misstänka att du var underbegåvad, eller dum, på bonn-svenska...

Men jag har läst dem, så jag visste redan.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade dom bara haft med sig en papperskarta över området samt kompass så hade detta aldrig hänt, sanna mina ord. :lol:

 

Präktighetsministern Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Har dom inte gått längre att dom hör musiken från baren är det typ Pattaya gubbar, luktar sej fram också

Ärligt talat sluta kommentera om du inget vet,förbannade tok.

Kom Chang är en stor ö med miltals djungel och berg.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du har uppenbart inte varit på Koh Chang och vandrat i bergen där !

Det finns många höjder där du ser vart du ska gå för att hitta en väg som leder hem

 

1 minut sedan, skrev kenneth073:

Ärligt talat sluta kommentera om du inget vet,förbannade tok.

Kom Chang är en stor ö med miltals djungel och berg.

Kom Chang vet jag inte var det ligger, har aldrig varit där

Link to comment
Dela på andra sajter

Min padda är präktig och stavar åt mig ,men du vet nog vad jag menade din jävla stolle.

Dags att gå på sängen ?

Tror inte du skulle va så värst tuff om du vore i deras kläder när det började bli mörkt,men men det finns ju värre platser att gå vilse i när det gäller Thailand

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Fritz:

Hade dom bara haft med sig en papperskarta över området samt kompass så hade detta aldrig hänt, sanna mina ord. :lol:

 

Präktighetsministern Fritz..

Kompisen min, han på Koh Phiphi, gick vilse långt innan smartphone-eran, men han erkänner att han varken hade kompass eller karta, det var ju bara en dagstur...

 "Vi trodde inte det skulle behövas, vi tänkte att vi skulle se solen, men det blev mulet och när solen syntes lös den ju  för faan rakt uppifrån".

 

Och de som varit i en riktigt tät djungel vet att det  kan till och med vara svårt att se himlen, för all djävla vegetation?

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Kompisen min, han på Koh Phiphi, gick vilse långt innan smartphone-eran, men han erkänner att han varken hade kompass eller karta, det var ju bara en dagstur...

 "Vi trodde inte det skulle behövas, vi tänkte att vi skulle se solen, men det blev mulet och när solen syntes lös den ju  för faan rakt uppifrån".

 

MVH

Okej, koh Chang 3mil lång 1 mil bred med höga kullar, kan inte vara svårt att hitta hem om man inte är asfaltpojke. När man jagar hare eller fågel kan gå många mil på en dag och ändå hitta hem

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev kenneth073:

Min padda är präktig och stavar åt mig ,men du vet nog vad jag menade din jävla stolle.

Dags att gå på sängen ?

Tror inte du skulle va så värst tuff om du vore i deras kläder när det började bli mörkt,men men det finns ju värre platser att gå vilse i när det gäller Thailand

Har du aldrig sovit i skogen på natten, vara rädd för vad. Mera rädd om man sitter med en massa fyllskallar, man vet inte vad dom kan hitta på

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, koh Chang 3mil lång 1 mil bred med höga kullar, kan inte vara svårt att hitta hem om man inte är asfaltpojke. När man jagar hare eller fågel kan gå många mil på en dag och ändå hitta hem



Koh Chang har mycket tät regnskogsdjungel och är väldigt bergigt. Försök gå "mångamil" där !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Boa52:

Det finns många höjder där du ser vart du ska gå för att hitta en väg som leder hem

 

Det tar emot men får nog hålla med Boa här. Har man den minsta överlevnadsinstinkt och inte är helt bakom flötet så försöker man väl ta sig upp på en höjd för att se hur man enklast tar sig till någon av öns strandkanter, det är trots allt en ö det handlar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

 


Koh Chang har mycket tät regnskogsdjungel och är väldigt bergigt. Försök gå "mångamil" där !!

 

Har du varit och gått i " bergen " på Koh Chang låter inte så, Har varit där så jag vet, berg nja, kullar kallar jag dom

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det tar emot men får nog hålla med Boa här. Har man den minsta överlevnadsinstinkt och inte är helt bakom flötet så försöker man väl ta sig upp på en höjd för att se hur man enklast tar sig till någon av öns strandkanter, det är trots allt en ö det handlar om.



Bergen är helt täckta av djup, tät och hög djungel så även om du står på en topp ser du inte mycket

Ön är bara bebyggd till 5% och längs i huvudsak västra stranden. Resten är orörd djungel i ett naturreservat

Är det dessutom stadsbor och det börjar bli mörkt har jag inga som helat problem att förstå hur som kan gå vilse

Det finns väldigt få röjda leder i öns skogar och stora hinder i terrängen


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 


Bergen är helt täckta av djup, tät och hög djungel så även om du står på en topp ser du inte mycket

Ön är bara bebyggd till 5% och längs i huvudsak västra stranden. Resten är orörd djungel i ett naturreservat

Är det dessutom stadsbor och det börjar bli mörkt har jag inga som helat problem att förstå hur som kan gå vilse

Det finns väldigt få röjda leder i öns skogar och stora hinder i terrängen


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Det enda jag håller med dej om, statsbor, asfalt pojkar ska inte lämna vägen till puben, Har du varit där och vandrat ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Hear!  Hear!  Oraklet med sin thaifru och 5 thaikompisar har spridit sina visdomsord igen

:sure:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hear!  Hear!  Oraklet med sin thaifru och 5 thaikompisar har spridit sina visdomsord igen

:sure:

Tack, men lill gubben du visar verkar lite sur, som husse kanske. Tänk om du kunde ta åt dej av den visdomen, va klok du skulle bli

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Det tar emot men får nog hålla med Boa här. Har man den minsta överlevnadsinstinkt och inte är helt bakom flötet så försöker man väl ta sig upp på en höjd för att se hur man enklast tar sig till någon av öns strandkanter, det är trots allt en ö det handlar om.

Tar emot, men jag vet att Tallviking har rätt här, att stå på en bergstopp hjälper inte om skogen är så tät  att du bara ser 20 meter i alla riktningar.

 

Sen tror jag de flesta "Asfaltsbarn" undviker att ge sej ut i en helt okänd djungel, det är värre med glada äventyrare, som tror att de har koll för att de hat jagat hare nån gång i Sverige...

 

Kompisen klättrade i träd, för att få utsikt.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hear!  Hear!  Oraklet med sin thaifru och 5 thaikompisar har spridit sina visdomsord igen

:sure:

Vänta bara Kenneth, än har inte mannen från vidderna med sina papperskartor och visdomsord varit inne i tråden

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tommy:

Tar emot, men jag vet att Tallviking har rätt här, att stå på en bergstopp hjälper inte om skogen är så tät  att du bara ser 20 meter i alla riktningar.

 

Sen tror jag de flesta "Asfaltsbarn" undviker att ge sej ut i en helt okänd djungel, det är värre med glada äventyrare, som tror att de har koll för att de hat jagat hare nån gång i Sverige...

 

Kompisen klättrade i träd, för att få utsikt.

 

MVH Tommy

Klättrade i ett träd då försökte han nåt i alla fall och ser helt klart mer än 20 meter i alla rikningaroch långt från en hög kulle, jagat har jag gjort i 40 år så skogs vana finns nog

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...