Jump to content
IGNORERAD

Flera gripna i passkontroll på Walking Street


MPR Nyheter

Recommended Posts

En styrka på fler än 100 personer slog natten mellan torsdag och fredag till mot ökända Walking Street i Pattaya, där man grep och förhörde dussintals utlänningar eftersom de inte hade sina pass med sig.
Tjänstemän från den Centrala Utredningsbyrån och soldater från den 14:e Militärbasen gick in på fem inrättningar vid den berömda nattlivsgatan, i vad som kallades ett nedslag mot transnationell brottslighet. Detta resulterade i minst 30 utlänningar som inte kunde visa upp sina pass. Alla togs in för att få eventuella brottsregister granskade och ska enligt rapporter har släppts efter att de kunnat visa upp sina pass.

 

14558790341455879072l.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frason

    9

  • kitungmakmak

    5

  • Boa52

    4

  • Herluf

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta med passet... Hur många har det med sig egentligen?

 

Jag har det aldrig förutom när jag kör bil. Har en bild på förstasidan och visumsidan i telefonen.

 

Men skulle aldrig få för mig att gå ut på Walking Street och döna med passet i fikan. Passet är det viktigaste vi har!

Ändrades av samet
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att det snart kommer något elektroniskt/digitalt pass så man slipper pappers skiten som så lätt blir förstört av fukt mm. Det är väl för f-n ingen som går omkring med sitt pass i fickan på en bargata eller på stranden etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Passet förvaras, av frugan, väl inlåst i safetyboxen tillsammans med "några" tusenlappar:D

Peppar peppar ta i trä, har fungerat bekymmersfritt de senaste 35 åren 

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig haft passet på mig när jag varit ute på kvällen, på beachen osv. Har det på mig när jag reser.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga: Räcker det att ha med sig en kopia av passet tro?

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

" Detta resulterade i minst 30 utlänningar som inte kunde visa upp sina pass. Alla togs in för att få eventuella brottsregister granskade och ska enligt rapporter har släppts efter att de kunnat visa upp sina pass. "

Hur kan man visa upp sitt pass efter man tagits in på polisstationen om man inte har något pass med sig?

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev saobaht:

Tycker det är bra man skall alltid kunna legetimera sig. Hoppas att de fick kännbara straff.

Uppenbarligen verkar du kunna läsa, men det kanske sträcker sig till rubriker?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frason:

" Detta resulterade i minst 30 utlänningar som inte kunde visa upp sina pass. Alla togs in för att få eventuella brottsregister granskade och ska enligt rapporter har släppts efter att de kunnat visa upp sina pass. "

Hur kan man visa upp sitt pass efter man tagits in på polisstationen om man inte har något pass med sig?

 

De får åka till sitt hotell/lägenhet och hämta det.
Polare som råkade ut för det förra året, han fick 2 timmar på sig att hämta det och komma tillbaka och visa upp det.

Jag klarade mig med min bild i telefonen!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, samet said:

 

De får åka till sitt hotell/lägenhet och hämta det.
Polare som råkade ut för det förra året, han fick 2 timmar på sig att hämta det och komma tillbaka och visa upp det.

Jag klarade mig med min bild i telefonen!

Får man skjuts hem av polisen då? Eller måste man själv ta sig hem och hämta passet, efter att ha lovat att komma tillbaka?:haha:Dom vet ju inte vem man är???:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

 

De får åka till sitt hotell/lägenhet och hämta det.
Polare som råkade ut för det förra året, han fick 2 timmar på sig att hämta det och komma tillbaka och visa upp det.

Jag klarade mig med min bild i telefonen!

Fytusan vad drygt, men det var ju inte så farligt ändå, bara onödigt. :)

Bra att ha en bild på passet och stämpel/lar i telefonen.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev PeterDahlin:

En fråga: Räcker det att ha med sig en kopia av passet tro?

Det är en rekomendation att ha en kopia av passet med sig!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Herluf:

Får man skjuts hem av polisen då? Eller måste man själv ta sig hem och hämta passet, efter att ha lovat att komma tillbaka?:haha:Dom vet ju inte vem man är???:waaaht:

Det får man nog lösa själv, tror inte man vill ha 200 Thai-poliser efter sig ändå så man lyder nog fint. Om man nu inte är ett kriminellt element. :D

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra kolla upp rötägg.Har man passet i ordning så har man ju 2 timmar på sig att visa detta

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, frason said:

Det får man nog lösa själv, tror inte man vill ha 200 Thai-poliser efter sig ändå så man lyder nog fint. Om man nu inte är ett kriminellt element. :D

Jag blev hemkörd av polisen i Manila en gång, efter att jag betalt SAFTIGA böter för att ha korsat en gata....:dribble:Högsta kvalitet på den servicen...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jonas Larsson

Jag har hört att det är lämpligt att ha inplastad kopia av passet med sig,och även visum om man har. Lämpligt att laminera en kopia hemma.

 

 

Ny här men flumboll ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herluf:

Hoppas att det snart kommer något elektroniskt/digitalt pass så man slipper pappers skiten som så lätt blir förstört av fukt mm. Det är väl för f-n ingen som går omkring med sitt pass i fickan på en bargata eller på stranden etc?

 

Kommer ju snart ett sim-kort som ska hålla koll på alla oss utlänningar och då blir ju inte sådana här passkontroller nödvändiga längre. Säg nått ont som inte har något gott med sig :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

har man som jag  thailändsk körkort  så  står ju det svenska pass numret på  körkortet  borde inte det räcka ?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Galten:

Har alltid en papperskopia av passet i fickan.

Har inte behövt visa den än.

Hade jag också det ett tag men bytt ut den mot hemförsäkringen istället,kan vara livsavgörande.

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

har man som jag  thailändsk körkort  så  står ju det svenska pass numret på  körkortet  borde inte det räcka ?


Säger ju inget om ditt visa.
Har alltid en förminskad kopia på pass med visa i plånkan.
Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Kommer ju snart ett sim-kort som ska hålla koll på alla oss utlänningar och då blir ju inte sådana här passkontroller nödvändiga längre. Säg nått ont som inte har något gott med sig :crazy: 

Snart får alla utlänningar ett chip implanterat.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...