Jump to content
IGNORERAD

Flera gripna i passkontroll på Walking Street


MPR Nyheter

Recommended Posts

45 minuter sedan, skrev frason:

Är det något fel på att ragga unga damer som gör att pass borde kollas?

Ja såna som du borde skickas ut från Thai och förhoppningsvis inte tillbaka till Sverige, blev det för mycket text nu för dej

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frason

    9

  • kitungmakmak

    5

  • Boa52

    4

  • samet

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja såna som du borde skickas ut från Thai och förhoppningsvis inte tillbaka till Sverige, blev det för mycket text nu för dej

Varför det?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Många konstiga element finns det av gubbar;Pattaya, Walking street. Patong, banglaroad, klart dom ska kolla passen på gubbarna som är där och raggar unga damer

Mest menar jag kriminella element. Vem ligger med vem angår mig inte så länge det är frivilligt och och parter är myndiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Ja såna som du borde skickas ut från Thai och förhoppningsvis inte tillbaka till Sverige, blev det för mycket text nu för dej

Ja går man efter dina regler så borde minst en miljon eller mer skickas ut från Sverige omedelbart eller hur? Koa52

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Mest menar jag kriminella element. Vem ligger med vem angår mig inte så länge det är frivilligt och och parter är myndiga.

 

 

Precis och det finns nog en hel del kriminella som gömmer sig i nån yxby ;)

 

//Broskan

 

 

 

 

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Patong har jag varit, Pattaya har jag läst om här i ca 2 år

Då kan du ju snart orten lika bra som broder tuk tuk, och det är ju inte illa pinkat. :big_smile:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bananen:

Då kan du ju snart orten lika bra som broder tuk tuk, och det är ju inte illa pinkat. :big_smile:

BTT har lite mer erfarenhet, han har ju pluggat på sen Thaitjejer. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev JJC:

Det är bra att polis vill kolla pass. Det finns alldeles för mycket konstigt element i Thailand.

Bild av pass och stämpel i telefonen brukar räcka. Har varit kollad 2 gånger och telefonen var oK.

Endast nära till Burma i trafikkontroll som vi var tvungna att ta fram pass. Tydligen enligt polisen så pågick det jakt på knarksmugglare. 

 

Håller med, det finns mycket kriminellt folk på turistställena i Thailand, i alla fall i Pattaya, vore de inte så mycket kriminellt folk så kanske det skulle vara enklare med att fixa visum till exempel.

Kan säkert vara påtryckningar från andra länder att kolla upp utlänningar men nu tror ju inte jag att det är Gågatan som är där det är flest skurkar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Håller med, det finns mycket kriminellt folk på turistställena i Thailand, i alla fall i Pattaya, vore de inte så mycket kriminellt folk så kanske det skulle vara enklare med att fixa visum till exempel.

Kan säkert vara påtryckningar från andra länder att kolla upp utlänningar men nu tror ju inte jag att det är Gågatan som är där det är flest skurkar.

hej Stefan ja det hade varit mycket trevligt med en mycket enklare visum hantering för oss som vistas i Thailand mera permanent med fast adress och gift med thai-kvinna mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Om jag inte minns fel gick väl juntan ut med en uppmaning om skärpta kontroller av pass förra vintern, men hittills klarar jag mig utan om frugan, bokar, hämtar ut nyckeln och betalar.

Vi får väl se hur det går nu i vinter?

Mvh isan lover

 

Ja, du har ju gjort det. Det gjorde väl även bombmännen med sina hotellvistelser innan det small.....      Men förtusan inte mig emot, lägg ner kontrollen helt så slipper ju alla kriminella som dras till Thailand att känna nån press och onödig stress.

 

Allvarligt talat, hur besvärligt kan det vara att ha passet med sig vid resor utanför sin hemstad/by?  Väskor och skit i överflöd verkar ju inte vara nåt större problem att kånka runt med, så vad är problemet med ett litet pass?   :blink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
16 timmar sedan, skrev thomas001:

Samma här! Åker jag bil runt om i Thailand så har jag bara med mig mitt Thai-korkort plus mina kort från AIA. Har ju passerat ett hundratals checkpoint med bilen har aldrig behovt visa pass,knappt ens korkortet! Passet stannar hemma.  Vet inte hur många olika hotell vi har bott på i Thailand. Har alltid dugit med mitt Thai-korkort. Har bara behovt skriva min namnteckning på incheckningspappret. Inget mer. Enda hotellet som har frågat efter pass är NANA Hotel i Bangkok men då checkade vi in med frugans ID.

 

 

Hej

Roligt stt höra en till som klarar sig utan pass, ett Thaikörkort räcker långt och precis som du behöver jag bara visa detta väldigt sällan.

Själv ser jag en risk med att bära runt på passet, det kan ju komma bort och då blir det lite jobbigt att ordna ett nytt om man vistas i Isaan.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Ja, du har ju gjort det. Det gjorde väl även bombmännen med sina hotellvistelser innan det small.....      Men förtusan inte mig emot, lägg ner kontrollen helt så slipper ju alla kriminella som dras till Thailand att känna nån press och onödig stress.

 

Allvarligt talat, hur besvärligt kan det vara att ha passet med sig vid resor utanför sin hemstad/by?  Väskor och skit i överflöd verkar ju inte vara nåt större problem att kånka runt med, så vad är problemet med ett litet pass?   :blink:

Hej

Försöket undvika att dra med mig väskor och annan skit också om vi är ute på en tur, bara det absolut nödvändigaste i en cabinbag per person och så lite värdeföremål, värdehandlingar och annat som möjligt ifall det värsta skulle inträffa.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på hur ni som aldrig har passet med er gör på flygresor utomlands. Anlitar ni en god man eller eller förvaltare som håller reda på passet åt er under resan, eller ni kanske lämnar in det till kaptenen så att ni inte ska lyckas med konststycket att slarva bort det under flygfärden?   Och hur fasen tar ni er till flygplatsen, skickar passet med kurirpost i förväg eller?  :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått visa passet två gånger när jag åkt buss, en gång nära Chiang Rai och den andra i Kanchanaburi. Flygande kontroller av IM-polis.

När jag bor på resorter eller hotell är det mer sällan, ofta bara betalning i kontanter och man får nyckeln till att vissa följer reglerna och fotar både pass och sidan med inresestämpeln.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Nemo:

Funderar på hur ni som aldrig har passet med er gör på flygresor utomlands. Anlitar ni en god man eller eller förvaltare som håller reda på passet åt er under resan, eller ni kanske lämnar in det till kaptenen så att ni inte ska lyckas med konststycket att slarva bort det under flygfärden?   Och hur fasen tar ni er till flygplatsen, skickar passet med kurirpost i förväg eller?  :rolleyes:

Nej nej, jag stoppar alltid själv ner mitt pass tillsammans med flygbiljetten i ett sidofack på handbagaget när jag ska ta flyget. Annars får det ligga inlåst i mitt kasaskåp, känns lugnast för mig i alla fall att denna värdehandling får ligga där mot att det ska följa med på mina öden och äventyr i det hemska Pattaya. :)

 

Fritz.. 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
54 minuter sedan, skrev Nemo:

Funderar på hur ni som aldrig har passet med er gör på flygresor utomlands. Anlitar ni en god man eller eller förvaltare som håller reda på passet åt er under resan, eller ni kanske lämnar in det till kaptenen så att ni inte ska lyckas med konststycket att slarva bort det under flygfärden?   Och hur fasen tar ni er till flygplatsen, skickar passet med kurirpost i förväg eller?  :rolleyes:

Hej

Jag har ju alltid rest och bott väldigt enkelt, använder mig inte av safety-boxar och liknande, förvarar mina saker på rummet, lämnar ibland väskan på bussen eller vid bordet om jag ska gå på muggen o.s.v.

Hittills utan problem, men man vet ju aldrig när man kan drabbas och sker det vill jag förlora så lite värdesaker och värdehandlingar som möjligt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...