Jump to content
IGNORERAD

Pokémon Go ska marknadsföra Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands Turism- och Sportdepartement har satt siktet på hysterin kring mobilspelet Pokémon Go som ett sätt att marknadsföra landets turismdestinationer, och man förhandlar nu med True Corporation, som äger rättigheterna till Pokémon Thailand.
Pokémon Go är ett mobilspel där spelarna går runt på riktiga platser för att hitta Pokémon-karaktärer som gömmer sig där. Gratisspelet kräver Google Maps och har tagit världen med storm sedan det började släppas i olika länder, och det väntas komma till Thailand i september. Flera olyckor runtom i världen har dock kopplats till spelet, eftersom många spelare går med blicken fäst på mobilskärmen utan att ha koll på sina omgivningar.
Thailands turismdepartement uppger att man inledningsvis tagit fram tolv städer som designerats som "måste ses" och "måste ses plus", och man kommer samtala med True för att komma fram till hur man ska gå till väga med marknadsföringen. Man kommer även undersöka hur redo varje plats är att ta emot en eventuell tillströmning av besökare, bland annat i form av sophantering, skyltning och säkerhet.

 

725_Pokemon-Go-wpcf_728x409.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4

  • måne

    2

  • Stefan

    2

  • Wwax

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ingen bra kombination...

Thailand - Stirra på skärm - Google Maps - Spel

 

Tur dock att det är Pokemon och inte Hello Kitty, då hade det blivit ohållbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

Flera olyckor runtom i världen har dock kopplats till spelet, eftersom många spelare går med blicken fäst på mobilskärmen utan att ha koll på sina omgivningar.

 

Man kan ju hoppas att de var allvarliga och gav bestående men, folk är fan i mig dumma i huvudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med den trafiksituation som råder i Thailand borde spelet förbjudas.Folk klarar ju knappt att köra bil,ska då detta spel ytterligare förvirra bilförare :waaaht:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

whenever-you-feel-stupid-remember.jpg

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stefan:

Pokemonjakt på soi 6....

..

 

Pökemon

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Gotta catch 'em all!

 

Hoppas jag hittar några unika under semestern i Thailandet!

Tror det släpps i september i Thailand.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det släpps i september i Thailand.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Herregud! Då är det bara lägga ner bil och moppekörandet. Nog så läskigt nu där det hålls på med mobilerna och dem ränner rätt ut i gatan.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Stefan:

Pokemonjakt på soi 6....

..

Nja, det är stor risk att du kan bli obotligt vindögd. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

Thailands Turism- och Sportdepartement har satt siktet på hysterin kring mobilspelet Pokémon Go som ett sätt att marknadsföra landets turismdestinationer, och man förhandlar nu med True Corporation, som äger rättigheterna till Pokémon Thailand.
Pokémon Go är ett mobilspel där spelarna går runt på riktiga platser för att hitta Pokémon-karaktärer som gömmer sig där. Gratisspelet kräver Google Maps och har tagit världen med storm sedan det började släppas i olika länder, och det väntas komma till Thailand i september. Flera olyckor runtom i världen har dock kopplats till spelet, eftersom många spelare går med blicken fäst på mobilskärmen utan att ha koll på sina omgivningar.
Thailands turismdepartement uppger att man inledningsvis tagit fram tolv städer som designerats som "måste ses" och "måste ses plus", och man kommer samtala med True för att komma fram till hur man ska gå till väga med marknadsföringen. Man kommer även undersöka hur redo varje plats är att ta emot en eventuell tillströmning av besökare, bland annat i form av sophantering, skyltning och säkerhet.

 

725_Pokemon-Go-wpcf_728x409.jpg
Källa

 

Reklampelare vet ja.

13754632_10153923375469403_6750081969126021132_n.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud! Då är det bara lägga ner bil och moppekörandet. Nog så läskigt nu där det hålls på med mobilerna och dem ränner rätt ut i gatan.

Tapatalkat

Junior har fångat 50 Pokémon i Fruängen igår. Det kryllar av ungar som letar ute.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Junior har fångat 50 Pokémon i Fruängen igår. Det kryllar av ungar som letar ute.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Han är nog uppfostrad av sin far att se sig för innan han går över gatan ?

Välkommen hem.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Stefan:

Pokemonjakt på soi 6....

..

Ligger inte Pokemon på 7:an eller 8:an ?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev måne:

Ligger inte Pokemon på 7:an eller 8:an ?

Jo, mellan 7:an och Klangen, om jag inte minns helt fel.

Men det skulle säkert bli roligare jakt på 6:an.

Ska fråga frugan om jag får jaga Pokemons på 6:an.

När jag tänker efter skulle Pokemonjakt kunna öppna upp för lite andra äventyr!

Inte för mig förstås, då pastor Fritz har full koll på mig.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Peolito:

Tror det släpps i september i Thailand.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Går att spela iallafall, startade en vecka innan det släpptes officiellt i Sverige. :)

Lite stök för iphoneanvändarna som måste regga sig i andra länder men Android är det bara tanka och köra. :pow:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inne Pokemon blir en hit i Thailand ,,, Gäller ju att gå och röra sig o leta . Själv satt jag i Kristianstad på stortorget o väntade på darlingen med några kompisar som var o shoppade , helt otroligt vad folk sprang med mobilen kors o tvärs,, även föräldrar som drog sina barn kors o tvärs o letade . he he jag motion fick de iaf   o ja lycka till o få en thai till det ..;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom älskar ju smileys å stickers, så det kan inte bli annat än en lands plåga. Tydligen så är Pokémon spelaer den typ av kvalitetsturister juntan letat efter, tänk den dagen en thailändsk regering kommer upp med något som kan anses som seriöst och verklighetsförankrat.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2016-08-02 at 11:01, skrev Stefan:

Pokemonjakt på soi 6....

..

Jag hittade en Mon på sexan för ett par år sedan :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade Pokemon både i Thailand och nu i Sverige. Måste erkänna att det var roligare i Thailand. Fler sevärdheter som man kunde kolla på.  I Sverige är det ganska glest med de.

Alla sevärdheter ger ju extra pokebollar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade Pokemon både i Thailand och nu i Sverige. Måste erkänna att det var roligare i Thailand. Fler sevärdheter som man kunde kolla på.  I Sverige är det ganska glest med de.

Alla sevärdheter ger ju extra pokebollar.


Har Pokemon Go kommit till Thailand nu. Fanns inte när jag och junior åkte hem för ca tre veckor sedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Peolito:


Har Pokemon Go kommit till Thailand nu. Fanns inte när jag och junior åkte hem för ca tre veckor sedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Japp. Det fanns för ca. tre veckor sedan. 

Det var då jag skaffade spelet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Det fanns för ca. tre veckor sedan. 

Det var då jag skaffade spelet.


Då missade vi det precis.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Peolito:


Då missade vi det precis.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kan vara så. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...