Jump to content
IGNORERAD

Borgmästare tvingade journalist att strippa


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En ovanlig dispyt har flammat upp mellan en borgmästare i Khon Kaen och lokala journalister efter att de rapporterat om borgmästarens förlovning med en tonårig flicka.
Artiklar och foton från Premsak Piayuras förlovningsfest ska ha publicerats trots hans vädjan om att få hålla det privat. Detta resulterade i att han kallade fem journalister till sitt kontor, där han ska ha låst in och skällt ut dem. Efter att fyra av dem släppts ska den femte dock ha hållits kvar och tvingats klä av sig av borgmästaren och fem av hans anställda.
En annan journalist sade att det verkade som att borgmästaren ville göra en jämförelse och lära journalisten en läxa. "Han frågade reportern: är du generad när någon kränker ditt privatliv så här?" sade han. Under onsdagen var det dock inte journalisten som gjorde en polisanmälan, utan borgmästaren. Han hävdar att de inkräktade på hans kontor för att få fram information om förlovningen. Anmälan ska dock endast vara i bevissyfte, och borgmästaren vill enligt polisen inte att något åtal ska väckas.
Thailands Journalistförening fördömer borgmästarens agerande och har uppmanat alla inblandade att anmäla honom.

 

1465308_702315769802678_1712390268_n-768x650.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Celsius

    12

  • Tallviking

    8

  • HuaHindinnge

    3

  • Odin

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev Wangthong:

TiT

 

Nja, snarare TRT.

 

Men för helvete! En offentlig person måste räkna med att hans privatliv granskas. Det ingår i jobbet. Journalister SKA granska politiker och det borde det göras förbannat mycket av mer i Thailand. Detta tror jag går tillbaks till Thailands märkliga förtalslagar som gör att man kan vara skyldig till förtal även om man säger sanningen. Om jag förstått det rätt, alltså. Sedan verkar det som att en polisanmälan i sig själv ska räknas som ett BEVIS!?!?!? Bevisar i så fall vad? Att Herr Borgmästaren hann först till polisstationen, eller? idi*ti! Och självklart vill han inte att saken ska utredas av polisen eller gå till rättslig prövning, LOL!

 

Han borde verkligen läsa på i Wikipedia om vad "Streisandeffekten" är, för övrigt. Hans klumpiga agerande har garanterat att en mycket större publik vet om att han har förlovat sig med en ung flicka (vilket i sig inte är ett brott alls, ju!). Men när man trampat i klaveret är det bäst att stå still, annars blir det mycket mer oväsen.

 

Måste dessutom kännas trist för tjejen att han betraktar henne som en generande belastning och verkar skämmas för att stå för deras förhållande. Det blir säkert ett jääätttelyckligt äktenskap!

Link to comment
Dela på andra sajter

Journalister är ett jävla pack som tror att de kan behandla andra människor hur fan de vill, men själva ska de vara immuna mot allt och skyddar varandra till varje pris...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Benriach:

Journalister är ett jävla pack som tror att de kan behandla andra människor hur fan de vill, men själva ska de vara immuna mot allt och skyddar varandra till varje pris...

 

Det krävs att journalister rotar i allt möjligt, precis som  dessa journalister gjorde. Då åker myglare fast och samhället rensas ut från all möjlig skit. Ta som exempel DNs avslöjanden om Riksrevisionsverket. Utan journalister hade den härvan förmodligen inte upptäckts, i alla fall inte såpass fort.

 

En fri och oberoende press med modiga, grävande, avslöjande journalister är en av grundpelarna i en demokrati.

 

Men jag har förstått att du är tveksam till det...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det krävs att journalister rotar i allt möjligt, precis som  dessa journalister gjorde. Då åker myglare fast och samhället rensas ut från all möjlig skit. Ta som exempel DNs avslöjanden om Riksrevisionsverket. Utan journalister hade den härvan förmodligen inte upptäckts, i alla fall inte såpass fort.

 

En fri och oberoende press med modiga, grävande, avslöjande journalister är en av grundpelarna i en demokrati.

 

Men jag har förstått att du är tveksam till det...

Nej, jag är definitivt inte emot en fri och politiskt oberoende press...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Benriach:

Nej, jag är definitivt inte emot en fri och politiskt oberoende press...

 

Nä, jag vet, "PK-media" är ju inte "politiskt oberoende"...

 

För min del räcker det med enbart "oberoende", d v s icke styrd av staten eller myndigheter. Journalister har sedan samma rätt att uttrycka sina politiska åsikter fritt, precis som alla andra medborgare har (utom kungafamiljen) i de fora de behagar uttrycka sig - tidningar, bloggar, twitter, anslagstavlor eller vad det nu kan vara. Alla tidningar har ledarsidor och kolumnister som gör just det. Om den politiska debatten enbart fördes av politiker blev det ganska enahanda, tycker du inte det också?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Celsius:

 

Nä, jag vet, "PK-media" är ju inte "politiskt oberoende"...

 

För min del räcker det med enbart "oberoende", d v s icke styrd av staten eller myndigheter. Journalister har sedan samma rätt att uttrycka sina politiska åsikter fritt, precis som alla andra medborgare har (utom kungafamiljen) i de fora de behagar uttrycka sig - tidningar, bloggar, twitter, anslagstavlor eller vad det nu kan vara. Alla tidningar har ledarsidor och kolumnister som gör just det. Om den politiska debatten enbart fördes av politiker blev det ganska enahanda, tycker du inte det också?

 

 

Jag tycker man skall kunna ställa ganska höga krav på journalister att dom håller sig till sanningen och rapporterar verkligheten.

 

Idag känns det mer som att dom rapporterar och vinklar det dom säger baserat på inkomst och tittarsiffror och då har journalisternas existensberättigenade i samhället förverkligats helt

 

Då är dom nere på veckotidningsnivån

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Jag tycker man skall kunna ställa ganska höga krav på journalister att dom håller sig till sanningen och rapporterar verkligheten.

 

Idag känns det mer som att dom rapporterar och vinklar det dom säger baserat på inkomst och tittarsiffror och då har journalisternas existensberättigenade i samhället förverkligats helt

 

Då är dom nere på veckotidningsnivån

 

Vilka är det som står för tittarsiffrorna? Vi får det vi förtjänar!

 

Om en journalist ljuger och vinklar får man hoppas att det finns andra journalister som avslöjar. Själva existensberättigandet kan man aldrig ta bort! Då infinner sig snart diktatur. Se på vad Erdogan sysslar med i Turkiet just  nu, t ex.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Vilka är det som står för tittarsiffrorna? Vi får det vi förtjänar!

 

Om en journalist ljuger och vinklar får man hoppas att det finns andra journalister som avslöjar. Själva existensberättigandet kan man aldrig ta bort! Då infinner sig snart diktatur. Se på vad Erdogan sysslar med i Turkiet just  nu, t ex.

 

 

Med ordet "existensberättigande" menas att deras samhällsviktiga funktion försvinner om dom sitter och ljuger, vränger och vinklar sanningen för att sälja fler tidningar eller för att få fler tittare. Inte att dom skall skjutas ihjäl eller sättas i fängelse. Det trodde jag du förstod !

 

Journalister som helt tappat trovärdigheten är nästan värre än politiker som tappat trovärdigheten för politiker är det nästan "normalt" när dom vränger, vrider och vitlögnar för att skaffa väljare. Journalister tycker i alla fall jag man kan ställa högre krav på. Just för att dom har rollen som "kontrollorgan" i politiken.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Med ordet "existensberättigande" menas att deras samhällsviktiga funktion försvinner om dom sitter och ljuger, vränger och vinklar sanningen för att sälja fler tidningar eller för att få fler tittare. Inte att dom skall skjutas ihjäl eller sättas i fängelse. Det trodde jag du förstod !

 

Journalister som helt tappat trovärdigheten är nästan värre än politiker som tappat trovärdigheten för politiker är det nästan "normalt" när dom vränger, vrider och vitlögnar för att skaffa väljare. Journalister tycker i alla fall jag man kan ställa högra krav på. Just för att dom har rollen som "kontrollorgan" i politiken.

 

Jag läste det du skrev och jag vet ju naturligtvis att du själv inte är för fängslande av journalister, utan att du egentligen menar att journalisterna inte uppfyller sin tänkta samhällsfunktion. Den där meningen var riktad åt ett annat håll.

 

Om man inte gillar ett program på TV med Ingvar Oldsberg t ex så gör man klokast i att se ett annat program eller stänga av TVn helt. Samma sak gäller övrig massmedia. Jag tycker det finns rätt gott om bra journalister och en och annan skaplig tidning i Sverige. Jag föreslår att du söker dig till andra journalister. Jag läser tidningar på nätet och jag ger mig den på att varje klick jag gör registreras. Således röstar jag med mina klick på den journalistik jag gillar. Det är fördelen med digitala tidningar. Då blir det inga klick på bantningsgrejer eller sånt som handlar om Justin Bieber. Men många gör ju det och då blir det som det blir.

 

Att det skulle vara värre att politiker vränger till saker än att journalister gör det håller jag inte med om. Men situationen är likartad, där är jag med dig. Just nu håller ju Trump-gänget på och ljuger sig blåa i USA och seriösa journalister gör sitt bästa för att avslöja dom. Dessvärre finns det för många amerikaner som är lite för blåsta för att fatta skillnaden mellan känslor och fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Jag läste det du skrev och jag vet ju naturligtvis att du själv inte är för fängslande av journalister, utan att du egentligen menar att journalisterna inte uppfyller sin tänkta samhällsfunktion. Den där meningen var riktad åt ett annat håll.

 

Om man inte gillar ett program på TV med Ingvar Oldsberg t ex så gör man klokast i att se ett annat program eller stänga av TVn helt. Samma sak gäller övrig massmedia. Jag tycker det finns rätt gott om bra journalister och en och annan skaplig tidning i Sverige. Jag föreslår att du söker dig till andra journalister. Jag läser tidningar på nätet och jag ger mig den på att varje klick jag gör registreras. Således röstar jag med mina klick på den journalistik jag gillar. Det är fördelen med digitala tidningar. Då blir det inga klick på bantningsgrejer eller sånt som handlar om Justin Bieber. Men många gör ju det och då blir det som det blir.

 

Att det skulle vara värre att politiker vränger till saker än att journalister gör det håller jag inte med om. Men situationen är likartad, där är jag med dig. Just nu håller ju Trump-gänget på och ljuger sig blåa i USA och seriösa journalister gör sitt bästa för att avslöja dom. Dessvärre finns det för många amerikaner som är lite för blåsta för att fatta skillnaden mellan känslor och fakta.

 

Läs det jag skrev igen

 

Det ÄR värre när journalister vränger, vrider och vinklar sanningen för att öka sina träffar och för att få sälja sina artiklar som frilansare än om politiker gör liknande beteenden för att få röster

 

När politiker beter sig så reagerar knappt folket för det är, tyvärr, ganska normalt och vardagsmat samt "accepterat" när dom gör det. Det är liksom en del av det "politiska spelet"

 

Men när journalister gör det, på bred front, i alla medier, får det katastrofala följder för den viktiga samhällsfunktion som journalister har

 

När pengarna är viktigare än sanningen är det illa

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Celsius:

 

Det krävs att journalister rotar i allt möjligt, precis som  dessa journalister gjorde. Då åker myglare fast och samhället rensas ut från all möjlig skit. Ta som exempel DNs avslöjanden om Riksrevisionsverket. Utan journalister hade den härvan förmodligen inte upptäckts, i alla fall inte såpass fort.

 

En fri och oberoende press med modiga, grävande, avslöjande journalister är en av grundpelarna i en demokrati.

 

Men jag har förstått att du är tveksam till det...

 

Att du väljer just DN som exempel blir väl inte så lyckat med tanke på hur dom mörkade uppgifter om omfattande sexövergrepp.

 

Som tur var finns det såna där förhatliga "hatsajter" som Nyheter Idag som rapporterar obehagliga sanningar när  "demokratins grundpelare" sviker.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Läs det jag skrev igen

 

Det ÄR värre när journalister vränger, vrider och vinklar sanningen för att öka sina träffar och för att få sälja sina artiklar som frilansare än om politiker gör liknande beteenden för att få röster

 

När politiker beter sig så reagerar knappt folket för det är, tyvärr, ganska normalt och vardagsmat samt "accepterat" när dom gör det. Det är liksom en del av det "politiska spelet"

 

Men när journalister gör det, på bred front, i alla medier, får det katastrofala följder för den viktiga samhällsfunktion som journalister har

 

När pengarna är viktigare än sanningen är det illa

 

Jag förstod första gången och jag håller inte med. Det är likaväl vi som väljer vad vi läser och vad vi tror på.

 

1 minut sedan, skrev Raggmunken:

 

Att du väljer just DN som exempel blir väl inte så lyckat med tanke på hur dom mörkade uppgifter om omfattande sexövergrepp.

 

Som tur var finns det såna där förhatliga "hatsajter" som Nyheter Idag som rapporterar obehagliga sanningar när  "demokratins grundpelare" sviker.

 

Tycker du att det var dåligt att DN avslöjade myglet i Riksrevisionsverket, alltså? Tror väl inte det, eller? Det ena behöver inte förta det andra. Men att det myglas på RRV kanske inte är en så viktig  fråga för dig, vad vet jag. För min del anser jag det vara ett mycket viktigt avslöjande.

 

Men det är ju tur att det finns modiga bloggar också som kan ta upp de "känsliga" och viktiga ämnena, som nyheten om "Tokrunkaren i Rättvik". http://nyheteridag.se/tokrunkaren-i-rattvik-fortsatte-runka-hos-polisen-varningen-vand-inte-ryggen-till/

 

Att det finns en "beröringsrädsla" för vissa ämnen är helt korrekt. Sakine Madon diskuterade detta i sitt "Sommar" program. Riktigt bra, här en länk. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/747878?programid=2071

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Jag förstod första gången och jag håller inte med. Det är likaväl vi som väljer vad vi läser och vad vi tror på.

 

 

Du skrev så här: Att det skulle vara värre att politiker vränger till saker än att journalister gör det håller jag inte med om

 

Jag har två gånger skrivit exakt det motsatta så varför skriver du då som du gör ?

 

Och om vi skall välja vad vi läser och vad vi tror på betyder ju att vi skall veta mer än journalisterna för att kunna avgöra om dom ljuger eller inte ? Hur skall det gå till ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
23 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du skrev så här: Att det skulle vara värre att politiker vränger till saker än att journalister gör det håller jag inte med om

 

Jag har två gånger skrivit exakt det motsatta så varför skriver du då som du gör ?

 

Och om vi skall välja vad vi läser och vad vi tror på betyder ju att vi skall veta mer än journalisterna för att kunna avgöra om dom ljuger eller inte ? Hur skall det gå till ?

Vad beträffar politiska frågor och ämnen brukar journalister förvränga verkligheten enligt deras egen uppfattning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du skrev så här: Att det skulle vara värre att politiker vränger till saker än att journalister gör det håller jag inte med om

 

Jag har två gånger skrivit exakt det motsatta så varför skriver du då som du gör ?

 

Och om vi skall välja vad vi läser och vad vi tror på betyder ju att vi skall veta mer än journalisterna för att kunna avgöra om dom ljuger eller inte ? Hur skall det gå till ?

 

Medger härmed felskrivning. Min mening är att det är värre om politiker ljuger och vränger än om journalister gör det. Vet inte riktigt om vi blir överens för det.

 

Newt Gingrich blev intervjuad och journalisten undrade varför han ljög och sa att brottsligheten hade ökat i USA fastän statistiken säger att trenden gått ner under en lång följd av år. NG kom på något sätt fram till att folk "kände" sig mer otrygga p g a brottslighet och att han därför hade rätt. Problemet är ju att folk är otrygga just för att Republikanerna ljugit i dom det. Så man har alltså skapat ett problem som inte finns för att diskreditera Demokraterna och sedan menar man att man själva är lösningen, fastän det är precis tvärtom. Då ser jag det som värre att Rep ljuger om detta och skapar ett problem som inte finns, än om en journalist skulle påstå något liknande. Journalisten kommer aldrig att ha exekutiv makt, men det finns det stor risk att Rep och Donald Trump kan komma att få. Då kan det bli riktigt farligt i världen. I detta fall är det ganska enkelt att gå till statistiken och se vem som ljuger. I andra fall får man väga journalister mot varandra och se vilka man litar mest på.

 

Om vi återgår till borgmästaren i KK så anser jag alltså att journalisterna hade helt rätt i att granska honom och att han verkar ha gjort sig skyldig till övergrepp. Sedan gled det ut i någon sorts allmän diskussion om journalism i den här tråden. Ack ja, så kan det gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Vad beträffar politiska frågor och ämnen brukar journalister förvränga verkligheten enligt deras egen uppfattning. 

 

Det vore väl mer underligt om dom skulle "förvränga" verkligheten enligt någon annans uppfattning?

 

Det låter som du tycker att enbart din uppfattning av verkligheten är rätt och om någon har en annan uppfattning - som ju är mycket vanligt när det gäller politik, det måste vi väl vara överens om - så har denne "förvrängt" verkligheten.

 

Absoluta sanningar är sällsynta i politik.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Medger härmed felskrivning. Min mening är att det är värre om politiker ljuger och vränger än om journalister gör det. Vet inte riktigt om vi blir överens för det.

 

Newt Gingrich blev intervjuad och journalisten undrade varför han ljög och sa att brottsligheten hade ökat i USA fastän statistiken säger att trenden gått ner under en lång följd av år. NG kom på något sätt fram till att folk "kände" sig mer otrygga p g a brottslighet och att han därför hade rätt. Problemet är ju att folk är otrygga just för att Republikanerna ljugit i dom det. Så man har alltså skapat ett problem som inte finns för att diskreditera Demokraterna och sedan menar man att man själva är lösningen, fastän det är precis tvärtom. Då ser jag det som värre att Rep ljuger om detta och skapar ett problem som inte finns, än om en journalist skulle påstå något liknande. Journalisten kommer aldrig att ha exekutiv makt, men det finns det stor risk att Rep och Donald Trump kan komma att få. Då kan det bli riktigt farligt i världen. I detta fall är det ganska enkelt att gå till statistiken och se vem som ljuger. I andra fall får man väga journalister mot varandra och se vilka man litar mest på.

 

Om vi återgår till borgmästaren i KK så anser jag alltså att journalisterna hade helt rätt i att granska honom och att han verkar ha gjort sig skyldig till övergrepp. Sedan gled det ut i någon sorts allmän diskussion om journalism i den här tråden. Ack ja, så kan det gå.

 

Håller helt med att borgmästaren gjort fel

 

Men journalistens roll som samhällets granskare och medias roll som "kontrollorgan" i maktapparaten faller platt på magen om de ljuger mer än de politiker de skall "kontrollera"

 

Det blir lite som polisens roll i Thailand. De som skall upprätthålla lag och ordning samt jaga korruption är de som är mest korrupta och kriminella i samhället. Då funkar det inte längre

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
6 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Det vore väl mer underligt om dom skulle "förvränga" verkligheten enligt någon annans uppfattning?

 

Det låter som du tycker att enbart din uppfattning av verkligheten är rätt och om någon har en annan uppfattning - som ju är mycket vanligt när det gäller politik, det måste vi väl vara överens om - så har denne "förvrängt" verkligheten.

 

Absoluta sanningar är sällsynta i politik.

Öhh! Hur kom du fram till den analysen utifrån det jag skrev?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh vaddå? Äntligen dök det upp en Borgmästare här... Den gamla oduglige kan Fäjsbok ta...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Håller helt med att borgmästaren gjort fel

 

Men journalistens roll som samhällets granskare och medias roll som "kontrollorgan" i maktapparaten faller platt på magen om de ljuger mer än de politiker de skall "kontrollera"

 

Det finns ju fler än en journalist. Dm konkurrerar ju dessutom om scoopen så man får ju hoppas att någon i hopen träffar rätt då och då. Men i KK finns det bara en borgmästare i taget så det är värre om han är en korrupt jäkel. Buss på, journalister!

 

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Öhh! Hur kom du fram till den analysen utifrån det jag skrev?

 

Ja det var inte lätt ska jag säga! Du skrev ju inte särskilt mycket så jag fick ju ta det som fanns. (Vad beträffar politiska frågor och ämnen brukar journalister förvränga verkligheten enligt deras egen uppfattning.) Om jag har missuppfattat dig får du gärna förklara lite närmare vad du menade.

 

Det jag menade var att man nog tenderar att hålla med olika journalister, beroende på ens egen uppfattning om sakerna. Då kanske man tycker att dom som tycker annorlunda förvränger sanningen, fastän det egentligen handlar om subjektivt tyckande från båda håll, som aldrig kan vara helt rätt eller fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Det finns ju fler än en journalist. Dm konkurrerar ju dessutom om scoopen så man får ju hoppas att någon i hopen träffar rätt då och då. Men i KK finns det bara en borgmästare i taget så det är värre om han är en korrupt jäkel. Buss på, journalister!

 

 

Hur skall allmänheten veta vilken version av "sanningen" som är sann om olika journalister säger tvärt emot varandra ?

 

Korrupta politiker och statstjänstemän kan hanteras i ett juridiskt system och det finns lagar och regler som hanterar detta

 

En korrupt lögnaktig journalist skyddas av alla möjliga "oskrivna lagar" och kan i princip aldrig sättas dit för sina lögner för det finns massor av olika "förmildrande omständigheter" som ursäktar att han skrev som han skrev och det rinner väldigt snabbt ut i sanden. Det är extremt ovanligt att en journalist ställs till svars för sina "lögner"

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Det finns ju fler än en journalist. Dm konkurrerar ju dessutom om scoopen så man får ju hoppas att någon i hopen träffar rätt då och då. Men i KK finns det bara en borgmästare i taget så det är värre om han är en korrupt jäkel. Buss på, journalister!

 

 

Ja det var inte lätt ska jag säga! Du skrev ju inte särskilt mycket så jag fick ju ta det som fanns. (Vad beträffar politiska frågor och ämnen brukar journalister förvränga verkligheten enligt deras egen uppfattning.) Om jag har missuppfattat dig får du gärna förklara lite närmare vad du menade.

 

Det jag menade var att man nog tenderar att hålla med olika journalister, beroende på ens egen uppfattning om sakerna. Då kanske man tycker att dom som tycker annorlunda förvränger sanningen, fastän det egentligen handlar om subjektivt tyckande från båda håll, som aldrig kan vara helt rätt eller fel.

Det du skriver i sista stycket var precis det jag menade.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Hur skall allmänheten veta vilken version av "sanningen" som är sann om olika journalister säger tvärt emot varandra ?

 

Då skall nog allmänheten använda sig av den gamla klassikern, kritiskt tänkande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...