Jump to content
IGNORERAD

Funderar!


thomas001

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Sdan finns det något som heter amp åxå! Är det 16 amp eller 25 eller mera? 

 

Ehh, 25 ampere? Knappast troligt att den har en generator på över 6kW, ännu mindre en 12/240 V växelriktare/omformare med den effekten. Som jämförelse: En normal villa har en huvudsäkring på 16 eller 25 A per fas. Ett elektriskt element drar max 10 A normalt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    35

  • Tallviking

    14

  • Kenneth4618

    12

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Sdan finns det något som heter amp åxå! Är det 16 amp eller 25 eller mera? 

 

Ehh, 25 ampere? Knappast troligt att den har en generator på över 6kW, ännu mindre en 12/240 V växelriktare/omformare med den effekten. Som jämförelse: En normal villa har en huvudsäkring på 16 eller 25 A per fas. Ett elektriskt element drar max 10 A normalt.

 

Växelriktaren borde f ö dra 500 A på 12 V sidan. Det bidde en riktigt grov kabel det...

 

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Celsius:

 

Ehh, 25 ampere? Knappast troligt att den har en generator på över 6kW, ännu mindre en 12/240 V växelriktare/omformare med den effekten. Som jämförelse: En normal villa har en huvudsäkring på 16 eller 25 A per fas. Ett elektriskt element drar max 10 A normalt.

 

Sedan finns det  3 fas värme element och 1 fas element, då blir det mindre belastning på atomkraftverket!:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Sdan finns det något som heter amp åxå! Är det 16 amp eller 25 eller mera? 

P=UI

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Dubbel

Då halverar man ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Dolle:

 

Vad kostar en service på liknade bil, är det 12 månader intervaller med.

Snygg bil funderar på samma märke.

Mvh.

 

Ingen aning. Får väl se när det är dax. första service är efter 1500 mil därefter varje 1500 mil. Eller var nionde månad. Lite annorlunda mot min gamla bil.

 

 

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev thomas001:

Ingen aning. Får väl se när det är dax. första service är efter 1500 mil därefter varje 1500 mil. Eller var nionde månad. Lite annorlunda mot min gamla bil.

 

 

Ok tack för svaret.

 

Mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/27/2016 at 15:35, skrev Nicholas:

Färdig pimpad med budha-målning (kladd) i taket ?

 

I Fredags var det dax.

buddha3.jpg

 

Taket! 

buddha1.jpg

 

Motorhuv.

buddha4.jpg

 

Klart.

buddha2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

HUVA  :waaaht:  Att släppa in in munk å kladda i taket på en sprillans ny bil skulle iallafall inte jag tillåta

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

HUVA  :waaaht:  Att släppa in in munk å kladda i taket på en sprillans ny bil skulle iallafall inte jag tillåta

Nu bor jag i Thailand! Plus att jag är gift med en mycket hängiven Buddhist. Skulle vara ett stort hån mot min fru om jag vägrar att gora detta!!!!   Har haft tre bilar,kort mer än 25.000 mil utan några olyckor. Så någon nytta gor det kanske. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev thomas001:

Nu bor jag i Thailand! Plus att jag är gift med en mycket hängiven Buddhist. Skulle vara ett stort hån mot min fru om jag vägrar att gora detta!!!!   Har haft tre bilar,kort mer än 25.000 mil utan några olyckor. Så någon nytta gor det kanske. 

 

Kan de inte kladda på något mot fortkörningsböter också....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Nu bor jag i Thailand! Plus att jag är gift med en mycket hängiven Buddhist. Skulle vara ett stort hån mot min fru om jag vägrar att gora detta!!!!   Har haft tre bilar,kort mer än 25.000 mil utan några olyckor. Så någon nytta gor det kanske. 

Tur för mig då att min fru nöjer sig med 20 bathsbuketterna man köper vid trafikljusen 

Funkar även som Wunderbaum ;)

 

Om du nu mot förmodan inte ville ha kladd i taket på en ny bil för över miljonen skulle det inte var ett lika stort hån mot dig då från hennes sida ?

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

HUVA  :waaaht:  Att släppa in in munk å kladda i taket på en sprillans ny bil skulle iallafall inte jag tillåta

Vi gjorde det under motorhuven. Jag tvärvägrade att ha det i Taket. Good Luck Munk sa att det var okey

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Vi gjorde det under motorhuven. Jag tvärvägrade att ha det i Taket. Good Luck Munk sa att det var okey

 

Finns alltid medelvägar att gå. Man kan till exempel hänga  amuletter i backspegeln eller ha något ovanpå instrumentbrädan

 

Men det viktigaste är att var och en gör som de själv vill

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev thomas001:

Nu bor jag i Thailand! Plus att jag är gift med en mycket hängiven Buddhist. Skulle vara ett stort hån mot min fru om jag vägrar att gora detta!!!!   Har haft tre bilar,kort mer än 25.000 mil utan några olyckor. Så någon nytta gor det kanske. 

 

Du är en snäll gubbe du Tompa.

Finns inte en chans i helvete att någon hade kladdat i min nya bil, oavsett vilka tomtar o troll dom tror på.

Får vara någon måtta på dumheterna i "religionernas namn".

 

Antar att den fromma munken fick några sedlar för besväret med:)

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev hamnoi:

 

Du är en snäll gubbe du Tompa.

Finns inte en chans i helvete att någon hade kladdat i min nya bil, oavsett vilka tomtar o troll dom tror på.

Får vara någon måtta dumheterna i "religionernas namn".

 

Antar att den fromma munken fick några sedlar för besväret med:)

Givet sa den snälle Tompa!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev M33:

 

Kan de inte kladda på något mot fortkörningsböter också....

Har testat! Men funkar tyvärr inte.............

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan kom instormande en tidig morgon när vi köpt vår bil, väckte mig och sa att hon ville ha bilnyckeln för att budda var här, hon fick nyckeln och jag somnade om.

 

När jag gick ut till bilen nästa gång så hängde det knytaruntarmensnöre runt rattstången, bra sa jag till frugan, här har jag steksnören om mina skulle försvinna hon bara blängde på mig och sa något obegripligt.

IMG_0315.JPG

 

Men någon hedenhösmålning i taket blev det inte.

IMG_0314.JPG

 

Har sett några thaiägda bilar i Sverige utan hedenhösmålningar i taket så det går nog bra utan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev stefan5300:

Frugan kom instormande en tidig morgon när vi köpt vår bil, väckte mig och sa att hon ville ha bilnyckeln för att budda var här, hon fick nyckeln och jag somnade om.

 

När jag gick ut till bilen nästa gång så hängde det knytaruntarmensnöre runt rattstången, bra sa jag till frugan, här har jag steksnören om mina skulle försvinna hon bara blängde på mig och sa något obegripligt.

IMG_0315.JPG

 

Men någon hedenhösmålning i taket blev det inte.

IMG_0314.JPG

 

Har sett några thaiägda bilar i Sverige utan hedenhösmålningar i taket så det går nog bra utan.

Barn hela högen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tur för mig då att min fru nöjer sig med 20 bathsbuketterna man köper vid trafikljusen 

Funkar även som Wunderbaum ;)

 

Om du nu mot förmodan inte ville ha kladd i taket på en ny bil för över miljonen skulle det inte var ett lika stort hån mot dig då från hennes sida ?

Varför skulle jag ha någonting emot lite kladd i taket. Bor i Thailand,bilen ska rulla i Thailand. Ca 90 procent av befolkningen är buddhister.

lite kladd i taket har inget med andrahandsvärdet att göra här. Är ju en jävla skillnad om detta vore i Svedala.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev thomas001:

Varför skulle jag ha någonting emot lite kladd i taket. Bor i Thailand,bilen ska rulla i Thailand. Ca 90 procent av befolkningen är buddhister.

lite kladd i taket har inget med andrahandsvärdet att göra här. Är ju en jävla skillnad om detta vore i Svedala.

 

Är du en av dem?  :rolleyes:  Vad jag menar är att bara för att man är i landet, så behöver man ju inte göra som buddhisterna om man inte är buddhist.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev thomas001:

Varför skulle jag ha någonting emot lite kladd i taket. Bor i Thailand,bilen ska rulla i Thailand. Ca 90 procent av befolkningen är buddhister.

lite kladd i taket har inget med andrahandsvärdet att göra här. Är ju en jävla skillnad om detta vore i Svedala.

För att det är så förbannat barnsligt och naivt.

Är väl mycket bättre om de öppnar ögonen och lär sej att uppföra sej klarsynt i trafiken och inte lägga skeendet i händerna på nån jävla sagofigur.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Jive:

För att det är så förbannat barnsligt och naivt.

Är väl mycket bättre om de öppnar ögonen och lär sej att uppföra sej klarsynt i trafiken och inte lägga skeendet i händerna på nån jävla sagofigur.

For min fru är inte Buddha någon s.k sagofigur!! Och det respekterar jag till 100%. Hennes tro är varken barnslig eller naiv. 

Själv är jag 110% ateist och ger inte mycket for någon tro men på det sättet som min fru lever efter  Buddhas lära så har jag mycket att lära mig som mäniska.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Är du en av dem?  :rolleyes:  Vad jag menar är att bara för att man är i landet, så behöver man ju inte göra som buddhisterna om man inte är buddhist.  :)

Nej,det är jag inte. Är 110% ateist. Men min fru är en av dom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...