Jump to content
IGNORERAD

Funderar!


thomas001

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Tommy:

Utan att veta skulle jag strunta i intercoolern i den texten, det som faktiskt påverkar är nog "Variable Geometry Turbo".

En Turbo som ställer om sej för att ge extra mycket luft redan vid låga avgasflöden fungerar säkert!

 

 

MVH Tommy

 

Och det är ju vad det står också. Intercoolern är ju med i "paketet" och ger ju lite högre effekt på alla varvtal med hjälp av den kylda insugningsluften (högre densitet).  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    35

  • Tallviking

    14

  • Kenneth4618

    12

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Jive:

:D Klart man skall ha kul!

Spriten ska plockas ur innan inbytet. 6 års extra lagring måste ju funka!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎07‎-‎22 at 11:08, skrev Tallviking:

 

Det är mer att den blir väldigt varm när bilen står ute i solen och man hoppar in och sätter sig som inte är så skönt

 

 

 

Förstår ärligt inte vad du pratar om. Riktig skinnklädsel (som jag har i alla mina personbilar) blir inte varmt, så man bränner sig. Däremot händer det att det finns fusk skinn som blir väldigt varmt.

Lider nog mera av värmen i övrigt i bilen innan AC,n hunnit göra sitt när jag hoppar in i min fortuner i 40 graders värme när den stått i solen.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev thomas001:

Väntade på den! Du är inte den forste som har påtalat detta for mig! Men det har varit kul under tiden.

stereo.jpg

Se där, nu ser man vad din avatarbild föreställer :)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Förstår ärligt inte vad du pratar om. Riktig skinnklädsel (som jag har i alla mina personbilar) blir inte varmt, så man bränner sig. Däremot händer det att det finns fusk skinn som blir väldigt varmt.

Lider nog mera av värmen i övrigt i bilen innan AC,n hunnit göra sitt när jag hoppar in i min fortuner i 40 graders värme när den stått i solen.

 

 

Round 3: Hot Weather
Besides price, the biggest beef against leather is how hot it gets in July and August.

“I literally fry my buns in the summer, to the point that I’m hesitant to even sit down knowing that the backs of my legs will scream,” said Julie Nor. On top of that, she said, “I’m embarrassed to get out of my car knowing that my legs will be dripping in sweat post-sitting.”

Now here’s the kicker: Nor lives in Wisconsin. What about the poor souls who suffer in sultry Florida? “During the summer,” said Marty Strasen of Tampa, “the seats can get hot enough to melt the elastic in your underwear.”

If you leave the windows up on a sunny summer day in Arizona, the temperature in the car can exceed 200 degrees. Unlike cloth, leather—especially black leather—absorbs heat. According to the National Safe Kids Campaign, “Skin that touches a car-seat surface over 150 degrees Fahrenheit can be severely burned in 1 second.”

When it comes to hot weather, leather isn’t just the least preferred; it’s dangerous!

 

http://blog.consumerguide.com/cloth-vs-leather/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Round 3: Hot Weather
Besides price, the biggest beef against leather is how hot it gets in July and August.

“I literally fry my buns in the summer, to the point that I’m hesitant to even sit down knowing that the backs of my legs will scream,” said Julie Nor. On top of that, she said, “I’m embarrassed to get out of my car knowing that my legs will be dripping in sweat post-sitting.”

Now here’s the kicker: Nor lives in Wisconsin. What about the poor souls who suffer in sultry Florida? “During the summer,” said Marty Strasen of Tampa, “the seats can get hot enough to melt the elastic in your underwear.”

If you leave the windows up on a sunny summer day in Arizona, the temperature in the car can exceed 200 degrees. Unlike cloth, leather—especially black leather—absorbs heat. According to the National Safe Kids Campaign, “Skin that touches a car-seat surface over 150 degrees Fahrenheit can be severely burned in 1 second.”

When it comes to hot weather, leather isn’t just the least preferred; it’s dangerous!

 

http://blog.consumerguide.com/cloth-vs-leather/

 

 

OK du hänvisar till någon okänd amerikan som källa utan att ha personliga erfarenheter av det du skriver?

Personligen skriver jag ur personliga erfarenheter. Många som tror att dom har lädersäten har köpt en bil med omklädda säten i fusk skinn. Därav tror man att det är läder som blir så varmt.

Riktiga originalsäten i skinn blir intr mycket varmare än tygsäten.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

 

OK du hänvisar till någon okänd amerikan som källa utan att ha personliga erfarenheter av det du skriver?

Personligen skriver jag ur personliga erfarenheter. Många som tror att dom har lädersäten har köpt en bil med omklädda säten i fusk skinn. Därav tror man att det är läder som blir så varmt.

Riktiga originalsäten i skinn blir intr mycket varmare än tygsäten.

 

Jag talade från början av personlig erfarenhet eftersom jag varit aktiv i bilbranschen i många år och handlat med bilar men eftersom du "inte förstod" vad jag pratade om länkade jag till en av USA:s stora konsumentvägledningssiter

 

Testa att googla på "cloth leather heat car" så får du hundratals länkar till folk som har diskuterat detta och kommit fram till samma som mig

 

Eller nöj dig med att vi har olika uppfattningar för mina uppfattningar är mina uppfattningar

 

Du får ha vilka uppfattningar du vill !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

 

Förstår ärligt inte vad du pratar om. Riktig skinnklädsel (som jag har i alla mina personbilar) blir inte varmt, så man bränner sig. Däremot händer det att det finns fusk skinn som blir väldigt varmt.

Lider nog mera av värmen i övrigt i bilen innan AC,n hunnit göra sitt när jag hoppar in i min fortuner i 40 graders värme när den stått i solen.

 

 

Det handlar om att äkta skinn / läder andas. Konstläder, dvs plast andas ej och man blir varm och svettig som fan.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Jag talade från början av personlig erfarenhet eftersom jag varit aktiv i bilbranschen i många år och handlat med bilar men eftersom du "inte förstod" vad jag pratade om länkade jag till en av USA:s stora konsumentvägledningssiter

 

Testa att googla på "cloth leather heat car" så får du hundratals länkar till folk som har diskuterat detta och kommit fram till samma som mig

 

Eller nöj dig med att vi har olika uppfattningar för mina uppfattningar är mina uppfattningar

 

Du får ha vilka uppfattningar du vill !

Väntade på den! Under mina år här på MPR har du ju varit expert och jobbat inom snart alla områden!

Nu även inom bilbranchen. Kan inte du för en gång skull berätta vilka områden du inte är expert inom....

Minns något inlägg där du även var expert inom kosmetika.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev thomas001:

Väntade på den! Under mina år här på MPR har du ju varit expert och jobbat inom snart alla områden!

Nu även inom bilbranchen. Kan inte du för en gång skull berätta vilka områden du inte är expert inom....

Minns något inlägg där du även var expert inom kosmetika.

 

Kanske är TV en allvetande stenbordsexpert i allting.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev thomas001:

Väntade på den! Under mina år här på MPR har du ju varit expert och jobbat inom snart alla områden!

Nu även inom bilbranchen. Kan inte du för en gång skull berätta vilka områden du inte är expert inom....

Minns något inlägg där du även var expert inom kosmetika.

 

 

Dom här som känner mig privat vet att jag haft bilhandel som verksamhet i många år. Har du svårt för det så är det inte mina problem

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

 

Det handlar om att äkta skinn / läder andas. Konstläder, dvs plast andas ej och man blir varm och svettig som fan.

 

 

Nej

 

Det handlar om att yttemperaturen på äkta skinn blir bra mycket högre än den blir på tyg när en bil står i solen och därför bränns när man sätter sig på den.

Särskilt i varma trakter där man har lätta kläder och får bar hud direkt mot den extremt varma ytan.

Barn som har känsligare hud än vi vuxna kan lätt bränna sig om dom hoppar in i en solvarm bil med läderklädsel, särskilt om det är mörk klädsel.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Väntade på den! Under mina år här på MPR har du ju varit expert och jobbat inom snart alla områden!

Nu även inom bilbranchen. Kan inte du för en gång skull berätta vilka områden du inte är expert inom....

Minns något inlägg där du även var expert inom kosmetika.

 

Ett par hundra års yrkeserfarenhet är inte fel i ens CV. :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 minuter sedan, skrev leifen:

Ett par hundra års yrkeserfarenhet är inte fel i ens CV. :) 

Inte att vara bilnasare heller. Det ökar kredibiliteten. Köp en taxi billigt som inte gått många mil, only for you my friend.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev Mr atm:

Inte att vara bilnasare heller. Det ökar kredibiliteten. Köp en taxi billigt som inte gått många mil, only for you my friend.

 

Går det att betala i Bitcoin? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Går det att betala i Bitcoin? 

Nä (dom) tar bara i natura.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

Nä (dom) tar bara i natura.

Bakifrån då? :rotfl::rotfl::big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev thomas001:

Har två stora hundar som gärna vill åka med plus en jävla massa grejer som ska köras. Varje gång jag ska till byggshopen måste jag låna en av svågrarnas pickisar. Har haft en suv i sex år nu. Är jävligt opraktiskt där jag bor. Frugan kommer att sakna den. Hon kör med släkten ett par ggr till Issan med fullastad suv. Men det överlever jag.

 

Köp en släp.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Da shit.

fac0ff0fe7b1b8d155f7fe88a620c366.jpg

Ska köpas till hösten.

Vill man haula bulk så vill man.

Min nuvarande hauler.

6df1dd8041dc5d0edafae3146b409c9a.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Don efter person och behov, som bonde har man givetvis en picks, då en två dörrars för last kapaciteten och last utrymmet, vidare har man givetvis en rejäl dragkrok så man kan transportera sin Kubota traktor och grävare, tråkigt nog har dom nyare väldigt töntigt små motorer, 3 liters diesel är ett minimum enl. mitt tycke och smak, och om man inte har behoven varför ska man ha en picks, att köra folk på flaket är ju helt horribelt och ser för jäkla illa ut.

Chan201420160724_093316.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har full förståelse att Kenneth4618 och Samsipsam kör hela tjocka släkten på flaket, nej förresten glöm Samsipsam, han har aldrig varit i närhet av någon bilkörning i Thailand, varken hyrt eller ägt, ingen som undrar över varför bonden har 2 eluttag till släpet, ett vitt och ett svart, om någon vet svaret bjuder jag på en öl eller en flaska av fruns eminenta fruktvin vid något tillfälle.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Chan2014:

Jag har full förståelse att Kenneth4618 och Samsipsam kör hela tjocka släkten på flaket, nej förresten glöm Samsipsam, han har aldrig varit i närhet av någon bilkörning i Thailand, varken hyrt eller ägt, ingen som undrar över varför bonden har 2 eluttag till släpet, ett vitt och ett svart, om någon vet svaret bjuder jag på en öl eller en flaska av fruns eminenta fruktvin vid något tillfälle.

Chan2014

 

Jag hade också två kopplingsdosor på gamla bilen.

En sexkablars och en sju.

Beroende på om vi flyttade släp eller husvagn.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Jag hade också två kopplingsdosor på gamla bilen.

En sexkablars och en sju.

Beroende på om vi flyttade släp eller husvagn.

Fel tyvärr

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte en till släpet och en till elektriska arbetsredskap man behöver el till.

Vinner jag går priset till.... BTT som alla hackar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tekkor:

Är det inte en till släpet och en till elektriska arbetsredskap man behöver el till.

Vinner jag går priset till.... BTT som alla hackar på.

Fel, frågan var vad bonden använder dom till, här finns ju massor av experter men jag ska hjälpa er lite, den svarta är givetvis släpvagn kopplingen, men vad används den vita till, har nämnt det här med Kubota.

Även om du hade haft rätt så hade du blivit diskvalificerad, priset är personligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...