Jump to content
IGNORERAD

FBI-efterlysta hackare gripna av thailändsk polis


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En rysk man och en uzbekisk kvinna har gripits av Thailands turistpolis för sin misstänkta inblandning i en transnationell hackinghärva, där man lurat till sig över en miljard baht från fler än 50 personer.
Den 44-årige ryssen och den 25-åriga kvinnan har varit efterlysta av amerikanska myndigheter för att ha hackat sig in i en personlig finansdatabas. Fler än 50 personer från länder såsom USA, Australien, Japan och Storbritannien har svindlats på stora summor pengar av de två misstänkta.
Amerikanska FBI ska ha sökt assistans från den thailändska polisen med att spåra de två misstänkta efter att man observerat finansiella transaktioner av hackarna därifrån. Den ryske mannen ska ha chartrat ut yachter i Pattaya medan kvinnan arbetade på ett hotell på Koh Chang i Trat. De misstänkta ska ha erkänt att de använt mjukvara för att få åtkomst till privata datorsystem och därmed offrens finansiella information.

 

c1_1041237_160722041612_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nilsson68

    4

  • Kenneth4618

    3

  • Nemo

    3

  • hamnoi

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bra, lås in dom å glöm dom!:Bang2:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev audirs2:

Bra, lås in dom å glöm dom!:Bang2:

 

Kan bli värre med fruntimmret, rätt snygg.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Thailändska polisen fixade detta åt FBI. Nu bör ambassadör Davies träda fram och inte bara när han skall kritisera Thailand

Men kan vi tro att amerikanare tackar ngn annan än dem själva

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej

Thailändska polisen fixade detta åt FBI. Nu bör ambassadör Davies träda fram och inte bara när han skall kritisera Thailand

Men kan vi tro att amerikanare tackar ngn annan än dem själva

Persistant

 

Jag håller inte helt med om det där.

 

För det första är detta knappast en sak för den amerikanska ambassaden (om den inte agerat mellanhand i poliskontakterna, vilket jag inte tror behövs). Det hela är nog en alltför futtig sak för en ambassadör att sysselsätta sig med. Det kan snarare bli fråga om konsulära ärenden för de ryska och uzbekiska ambassaderna eftersom deras medborgare sitter frihetsberövade i utlandet.

 

För det andra har ju uppenbarligen den transnationella brottsligheten flyttat sin verksamhet till Thailand och blir därmed den thailändska polisens ansvar gentemot omvärlden. Så tacksamhetsskulden borde rimligen vara åtminstone ömsesidig. Du kan ju också se det som att FBI gjorde Thailands polis en tjänst som tipsade. De respektive poliskårerna har nog redan gratulerat varandra för bra samarbete, kan man gissa.

 

Om man inte tycker att USAs ambassad skall lägga sig i thailändsk politik kanske man inte borde ge råd till den amerikanska ambassadören heller. Han tar råd från Washington, inte MPR.

 

Sedan kan man ju ha åsikter om USAs utrikespolitik i största allmänhet och även när det gäller Thailand. Där står vi nog närmare varandra. Med att kritisera ambassadören i detta fall är att hoppa i galen tunna. Det finns mer relevanta saker att kritisera USA för.

 

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Celsius:

 

Jag håller inte helt med om det där.

 

För det första är detta knappast en sak för den amerikanska ambassaden (om den inte agerat mellanhand i poliskontakterna, vilket jag inte tror behövs). Det hela är nog en alltför futtig sak för en ambassadör att sysselsätta sig med. Det kan snarare bli fråga om konsulära ärenden för de ryska och uzbekiska ambassaderna eftersom deras medborgare sitter frihetsberövade i utlandet.

 

För det andra har ju uppenbarligen den transnationella brottsligheten flyttat sin verksamhet till Thailand och blir därmed den thailändska polisens ansvar gentemot omvärlden. Så tacksamhetsskulden borde rimligen vara åtminstone ömsesidig. Du kan ju också se det som att FBI gjorde Thailands polis en tjänst som tipsade. De respektive poliskårerna har nog redan gratulerat varandra för bra samarbete, kan man gissa.

 

Om man inte tycker att USAs ambassad skall lägga sig i thailändsk politik kanske man inte borde ge råd till den amerikanska ambassadören heller. Han tar råd från Washington, inte MPR.

 

Sedan kan man ju ha åsikter om USAs utrikespolitik i största allmänhet och även när det gäller Thailand. Där står vi nog närmare varandra. Med att kritisera ambassadören i detta fall är att hoppa i galen tunna. Det finns mer relevanta saker att kritisera USA för.

 

Hej

Tyvärr så har du missuppfattat mig . Det var en syrlig pik för att Davies leker världspolis istället för att syssla med det som han är tillsatt för

Jag tycker inte att USAs ambassadör skall LÄGGA SIG I Thailändsk politik men däremot ha synpunkter , det är en viss skillnad.

Gör en jämförelse att USAs ambassadör i Sverige gjorde ngt liknande . Vad hade du då tyckt ???

Ok vi har idag en junta styrd regering men skitsnack hjälper föga mot den typ av regim

Men annars är vi antagligen överens

Persistant

Jag vet mycket väl att detta ärende kommer antagligen att hamna på nivå

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej

Thailändska polisen fixade detta åt FBI. Nu bör ambassadör Davies träda fram och inte bara när han skall kritisera Thailand

Men kan vi tro att amerikanare tackar ngn annan än dem själva

Persistant

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon adim som kan kolla hackaren här på MPR.

När jag tittar i Tapatalk ser det ut så här vid vad gör du just nu.

5c530b3801772a82ff7cce561c01353d.jpg

Ser direkt att Kenneth inte gjort detta inlägg.

Jag kör ett test inlägg.

Kenneth står på framsidan som in läggare.

Hitta den idi*ten omgående som beter sig på det viset.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackare? Jag gissar på nåt i din mobil för den tråden finns inte på forumet.

Kolla utan Tapatalk i mobilen så kan du ju se om det den appen som är infekterad.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser det ut just nu.

Framsida.

d77b6a22069a01340eb006d5b4191e1b.jpg

Öppnad tråd.

bdd30a274b1de1bedf92e7f1cced260f.jpg

Skumt värre.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

d77b6a22069a01340eb006d5b4191e1b.jpg Bilden på kärleksparet kunde jag också se i min Tapatalk.Men klickade jag så kom jag till rätt bild.

Ändrades av B747

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vist finns den. Under Allmänt om Thailand.

Ser ut så här på internet.

63221857052f144311958ce7c1b14c6d.jpg

25e155afe7df3fb8b892736fabd74a79.jpg

09a595598cdabfcae986fc1d5e661804.jpg

Så finns nog en hackar rackare där ute.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då är det er Tapatalk som krånglar, jag använder bara webläsare och ser det normalt ut

både i mobil och PC:n

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
34 minuter sedan, skrev B747:

d77b6a22069a01340eb006d5b4191e1b.jpg Bilden på kärleksparet kunde jag också se i min Tapatalk.Men klickade jag så kom jag till rätt bild.

Ser ut som att Kenneth köper torkarblad med HE :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev jlh66:

Ser ut som att Kenneth köper torkarblad med HE :big_smile:

Det måste man prova.:yes:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev wUThai:

Hahahaha! Ja, jävlar vilka snuskgubbar här finns! :mdr:

 

Två mexikanskor i bingen:surprised:, tror nog att Khonis får vara king ett tag;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
3 minuter sedan, skrev hamnoi:

 

Två mexikanskor i bingen:surprised:, tror nog att Khonis får vara king ett tag;)

Den missade jag!? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wUThai:

Den missade jag!? :)

 

Missade, var väl den du kommenterade? Fast att det stod inte Khonis och originalet låg i "vad gör du just nu", raderat givetvis:rap:

 

5c530b3801772a82ff7cce561c01353d.jpg.png

 

 

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev hamnoi:

 

Missade, var väl den du kommenterade? Fast att det stod inte Khonis och originalet låg i "vad gör du just nu", raderat givetvis:rap:

 

 

Hmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det fanns en förklaring. Upplevelser på andra sidan jorden kan framstå som det sker kring Uppsala ?

Cyber rymden slutar aldrig förvåna ?

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 timmar sedan, skrev Nilsson68:

Skönt att det fanns en förklaring. Upplevelser på andra sidan jorden kan framstå som det sker kring Uppsala ?

Cyber rymden slutar aldrig förvåna ?

Tapatalkat

Var förbi Biltema idag igen men nu var brudarna borta :doubt:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/27/2016 at 16:45, skrev Nilsson68:

Är det någon adim som kan kolla hackaren här på MPR.

När jag tittar i Tapatalk ser det ut så här vid vad gör du just nu.

5c530b3801772a82ff7cce561c01353d.jpg

Ser direkt att Kenneth inte gjort detta inlägg.

 

 

Nä förmodligen inte, men klotjohan nedanför gillar ju sånt där. Kolla upp honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Nä förmodligen inte, men klotjohan nedanför gillar ju sånt där. Kolla upp honom.

Du är bara avis på honom för du har ett så torftigt liv själv :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...