Jump to content
IGNORERAD

Förrymd, thailändsk lyxmunk gripen i USA


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Wirapol Sukphol – tidigare känd som munken Luang Pu Nen Kham – har gripits av amerikanska myndigheter, tre år efter att han flytt från Thailand.
Den ökända munken har varit efterlyst av Thailands Myndighet för specialundersökningar (DSI) för misstankar om datorbrott, pengatvätt, kidnappning av barn och våldtäkt av en flicka under 15 år. Munkens olämpliga beteende uppdagades under 2013 när en video som visar hur han satt i ett privatplan med en dyr Louis Vuitton-väska och dyra solglasögon fick spridning. Det visade sig därefter att han ägde fler än 100 lyxbilar och flertalet stora markområden.
Han flydde från Thailand samma år och sades ha tagit sig till Frankrike innan han flyttade till USA. Myndigheter har beslagtagit över 380 miljoner baht från hans bankkonton, men enligt rapporter lyckades han föra ut både kontanter och guld ur landet. DSI tror att chansen är hög för att han kommer utelämnas till Thailand, och man har redan skickat in nödvändiga dokument för att genomföra proceduren.

 

c1_1041789_160722135136_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas och vill tro att de flesta munkarna är seriösa och bra men det finns tyvärr många dåliga ägg i korgen också.:y8: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar finnas en form av storhetsvansinne hos en del munkar som tror att de är oåtkomliga hjältar. Diktator Muammar Gadaffi gick också i bruna "munk-kläder" och solglasögon ibland, för honom gick det heller inte bra. Stäng in dessa munkar i grottor och försegla ingången. Låt de sitta där och meditera sin framtid till nästa liv.

 

Trodde att jag hade sluta förvånats över saker som händer i "paradiset", The land of smile. Får nog vänta med det ett tag till.

 

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

DSI tror att chansen är hög för att han kommer utelämnas till Thailand, och man har redan skickat in nödvändiga dokument för att genomföra proceduren.

 

Jävligt bra! :clapping:  Hoppas bara att det går rätt till i rättegången (trots hans förmodade kontakter) och att han sätts dit riktigt ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 minut sedan, skrev Tallviking:

Pösmunk !!

 

Lyxmunk?

 

lyx1.png

 

???

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Rospigg:

Det verkar finnas en form av storhetsvansinne hos en del munkar som tror att de är oåtkomliga hjältar. Diktator Muammar Gadaffi gick också i bruna "munk-kläder" och solglasögon ibland, för honom gick det heller inte bra. Stäng in dessa munkar i grottor och försegla ingången. Låt de sitta där och meditera sin framtid till nästa liv.

 

Trodde att jag hade sluta förvånats över saker som händer i "paradiset", The land of smile. Får nog vänta med det ett tag till.

 

Gadaffi han var väl en musselmunk isåfall. Den värsta sorten.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

 

Lyxmunk?

 

lyx1.png

Hej

Ja vad är han egentligen ???

Rubriken lyder Lyxmunk detta trodde jag var en kaka att köpa på Svenska bageriet

I texten heter det lyxmunk . ja ha för att han har glsögonkopior och kopierade väskor. Men kanske hans bilar ger honom lyx status

Med förhoppning om ett kännbart straff

Persistant

 

???

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Lyxmunk?

 

lyx1.png

 

???

 

 

 

 

 

haha, den fick upp mitt nuvarande leende lite till [emoji2]

skickat från min eller annans mobil någonstans out there

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...