Jump to content
IGNORERAD

Snabb utredning beordras av mord på svensk, Cha-am


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands Nationella Polisbyrå har uppmanat till snabba resultat i fallet med den svenske, 64-årige man som dödades i Cha-am, Phetchaburi, under måndagen.
Den före detta polisen och ägaren av en lokal kennel dödades under avrättningsliknande förhållanden vid sitt hus. Man har ännu inte lyckats fastslå något motiv till dådet, trots intervjuer med personer som stod offret nära. Det sägs dock att han sedan en lång tid tillbaka hade en konflikt med sin före detta fru.
Talespersonen Krissana Patanacharoen sade att polischefen vill se de skyldiga gripna snabbt, bland annat eftersom offret bott i Thailand under så lång tid.

 

s1.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:


 se de skyldiga gripna snabbt, bland annat eftersom offret bott i Thailand under så lång tid.

 

Källa

Det verkar som det är mer angeläget att klara upp brott om man bott länge i Thailand, vi korttidsbesökare är det kanske inte så viktigt med.

Man kommer osökt att tänka på de gamla landskapslagarna där man kunde undgå straff om man slog ihjäl en från ett annat landskap ( en främling)

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som det är mer angeläget att klara upp brott om man bott länge i Thailand, vi korttidsbesökare är det kanske inte så viktigt med.

Man kommer osökt att tänka på de gamla landskapslagarna där man kunde undgå straff om man slog ihjäl en från ett annat landskap ( en främling)

 

Born41

Jag tycker att det är ytterligare ett exempel på vilket föredöme Thailand är som land jämfört med Sverige. De bryr sig främst om de sina och de som vistats länge i landet istället för att vurma för nyinkomna ekonomiska bidragsmigranter...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hmm, " uppmanat till snabba resultat i fallet" vad gör dom med andra mord, låter dom ligga till sig nåt år eller...

Men snabbt är inte alltid bra heller, nu åker väl nån burmes/kambodjan dit igen så det blir snabbt avklarat.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Hmm, " uppmanat till snabba resultat i fallet" vad gör dom med andra mord, låter dom ligga till sig nåt år eller...

Men snabbt är inte alltid bra heller, nu åker väl nån burmes/kambodjan dit igen så det blir snabbt avklarat.

Åker inte ex frugan dit för mord alt anstiftan till mord så får du kalla mig för kalle anka i fortsättningen :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Cavemannen:

Åker inte ex frugan dit för mord alt anstiftan till mord så får du kalla mig för kalle anka i fortsättningen :-)

Låter troligt att hon var med på nåt sätt, då personen lyckades ta sig förbi vakthunden.

 

Är den tränad som vakthund så skulle den varit skjuten/förgiftad/dödad först, men vad jag läst så framgår det inte att jycken skadades.

Ska mycket till innan jag utmanar en hangarhund tex. Men den skulle nog släppa förbi exet om hon bott där tidigare.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Åker inte ex frugan dit för mord alt anstiftan till mord så får du kalla mig för kalle anka i fortsättningen :-)

Hej Kalle Blomqvist

Ring polisen omedelbart och delge din misstanke.

Kan leda till ett snabbt gripande och kanske häktning

Gillar folk med snabb slutledningsförmåga

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej Kalle Blomqvist

Ring polisen omedelbart och delge din misstanke.

Kan leda till ett snabbt gripande och kanske häktning

Gillar folk med snabb slutledningsförmåga

Persistant

Bäste Scherlock!

Jag tror de har full koll

 

mvh/Kalle B

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Bäste Scherlock!

Jag tror de har full koll

 

mvh/Kalle B

 

Nu är väl den största frågan hur pass "connected" ex-frun är, alternativt hur mycket hon kan donera till polisens kamratförening.

 

Men cynikern i mig har förhoppningsvis fel!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Nu är väl den största frågan hur pass "connected" ex-frun är, alternativt hur mycket hon kan donera till polisens kamratförening.

 

Men cynikern i mig har förhoppningsvis fel!

ja precis, annars har hon ju 12rai alldeles bredvid en av HuaHins populäraste Golfbanor, jag antar att marken inte är billig där.

De har mycket mer än Golf där, ett bra gym, 50m bassängen är väldigt populär och restaurangen är väldigt bra, jag åt julbord där 2002, och det var topklass redan då!

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Låter troligt att hon var med på nåt sätt, då personen lyckades ta sig förbi vakthunden.

 

Är den tränad som vakthund så skulle den varit skjuten/förgiftad/dödad först, men vad jag läst så framgår det inte att jycken skadades.

Ska mycket till innan jag utmanar en hangarhund tex. Men den skulle nog släppa förbi exet om hon bott där tidigare.

De är lite speciella de vovvarna :)

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Bäste Scherlock!

Jag tror de har full koll

 

mvh/Kalle B

Hej 

Låter betryggande att du litar på polisen

Förövrigt  stavas mitt namn Sherlock.

Persistant

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 21 juli 2016 at 14:39, skrev born41:

Det verkar som det är mer angeläget att klara upp brott om man bott länge i Thailand, vi korttidsbesökare är det kanske inte så viktigt med.

Man kommer osökt att tänka på de gamla landskapslagarna där man kunde undgå straff om man slog ihjäl en från ett annat landskap ( en främling)

 

Born41

 

Ja, precis! Den äldre Västgötalagen stadgar att "dräpt smålänning må ligga ogill". Något att tänka på för den som överväger deltagande i Västgötaträffen :)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Nu har hans granne åkt dit och erkänt att det var han som sköt honom eftersom han blivit illa behandlad av svensken

 

http://www.bangkokpost.com/news/general/1042601/neighbour-caught-for-killing-swede-in-cha-am

 

Hej

Läste just detta på annan plats. Så nu har vi en ny medlem på MPR , vid namn Kalle Anka . Eller Hur ???

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Persistant:

Hej

Läste just detta på annan plats. Så nu har vi en ny medlem på MPR , vid namn Kalle Anka . Eller Hur ???

 

Japp. Grottmannen Kalle Anka !! :big_smile:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-21 at 22:19, skrev Cavemannen:

Åker inte ex frugan dit för mord alt anstiftan till mord så får du kalla mig för kalle anka i fortsättningen :-)

:hello:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Herr Chang:

 

Ja, precis! Den äldre Västgötalagen stadgar att "dräpt smålänning må ligga ogill". Något att tänka på för den som överväger deltagande i Västgötaträffen :)

 

Herr Chang har talat.

Söker en välrenomerad Thailändska boende i Göteborg som kan vara min livvakt, så att besök på Västgötaträffen blir möjligt för min del.

( jag har bott 55 år i Småland och kan kanske av vissa bli betraktad som Smålänning.)

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev born41:

Söker en välrenomerad Thailändska boende i Göteborg som kan vara min livvakt, så att besök på Västgötaträffen blir möjligt för min del.

( jag har bott 55 år i Småland och kan kanske av vissa bli betraktad som Smålänning.)

Born41

 

Jag kan ju fråga Exfru Chang om hon är intresserad... hon vet ju hur man försvarar sig, åtminstone mot mig :)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Undras om exfrun är inblandad i mordet?:)

 

BTT

Ja konstigt att hon kände till bilen mm, trots att hon hade en konflikt med den mördade.

För det verkade som ex och den döde inte umgicks, ja de får nog gräva lite till i fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
33 minuter sedan, skrev Tekkor:

Ja konstigt att hon kände till bilen mm, trots att hon hade en konflikt med den mördade.

För det verkade som ex och den döde inte umgicks, ja de får nog gräva lite till i fallet.

 

Med tanke på att farangen gifte om sig så kan man ju tänka sig att exfrun kanske förlorade vissa privilegier.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎07‎-‎21 at 17:19, skrev Cavemannen:

Åker inte ex frugan dit för mord alt anstiftan till mord så får du kalla mig för kalle anka i fortsättningen :-)

 

Hej Kalle Anka. :)

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎07‎-‎21 at 17:19, skrev Cavemannen:

Åker inte ex frugan dit för mord alt anstiftan till mord så får du kalla mig för kalle anka i fortsättningen :-)

 

Hej Kalleankamannen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-24 at 12:08, skrev Herr Chang:

 

Jag kan ju fråga Exfru Chang om hon är intresserad... hon vet ju hur man försvarar sig, åtminstone mot mig :)

 

Herr Chang har talat.

Har på känn att hennes levnadskostnader och därmed taxa är över min förmåga att betala även om vi lägger upp en betalningsplan:sweat:

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...