Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk badmintonstjärna frias från doping


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Badmintonstjärnan Ratchanok "Nong May" Intanon har friats från alla dopningsanklagelser och kan därmed tävla för Thailand i OS i Brasilien.
Badminton World Federation (BWF) friade Ratchanok vid ett möte i Kuala Lumpur under helgen. "Ingen brott mot regler begicks," meddelade BWF i ett uttalande på sin webbplats. Thailands främsta hopp för ett OS-guld bröt ihop i tårar vid en presskonferens i Bangkok och sade att hon kommer återuppta sin träning inför OS på tisdag.
"Det är min dröm att tävla vid OS. Jag tackar hela teamet som hjälpte mig att åka," sade hon. Hon berättade även att BWF tvingade henne att sluta träna under tiden man undersökte påståendena om doping.

 

c1_1038405_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att man inte har hört något om detta i sportnyheterna här hemma? Det brukar ju komma fram om en sådan stor stjärna har lämnat ett prov som visar en icke godkänd substans i provet och att prov b ochså visar antingen negativt eller positivt och det är Wada som har testat provet.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ingen aning om vem den personen  är men denna mening får mig att fundera lite: " Hon berättade även att BWF tvingade henne att sluta träna under tiden man undersökte påståendena om doping. "

 

Så hon tvingades till att  inte träna, vad blir nästa steg, inte promenera i rask takt heller. Fastbunden i sängen... Konfiskera alla racketar och fjäderbollar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
4 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Ingen aning om vem den personen  är men denna mening får mig att fundera lite: " Hon berättade även att BWF tvingade henne att sluta träna under tiden man undersökte påståendena om doping. "

 

Så hon tvingades till att  inte träna, vad blir nästa steg, inte promenera i rask takt heller. Fastbunden i sängen... Konfiskera alla racketar och fjäderbollar.

Träning inför ett OS är nog på en lite högre nivå än att promenera i rask takt. Hon blev antagligen övervakad att fortsätta en OS toppning pga misstanke om fusk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...