Jump to content
IGNORERAD

Thailands sexindustri kritiseras av turismminister


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands ökända sexindustri får kritik från landets turismminister, som uppger att landet bör göra sig av med de vanligt förekommande bordellerna – detta samtidigt som polisen under de senaste veckorna gjort en rad tillslag mot några av de största inrättningarna i Bangkok.
De som arbetar i industrin säger dock att ett nedslag mot kommersiella sextjänster skulle skada den redan svaga ekonomin, och experter säger att det skulle vara svårt att få bort en så pass ingrodd industri, som dessutom betalar stora summor till tjänstemän och poliser. Thailands utbredda sexindustri vänder sig främst till thailändska män, men horder av turister flockas även till gogo-barer och massagesalonger runtom i landet. Turistminister Kobkarn Wattanavrangkul anser dock inte att sexindustrin spelar en särskilt stor roll i att attrahera besökare till landet.
"Turister kommer inte till Thailand för sånt. De kommer hit för vår vackra kultur. Vi vill att Thailand ska handla om kvalitetsturism. Vi vill få bort sexindustrin," sade hon. Prostitution är illegalt i Thailand, men detta upprätthålls sällan.

 

tnews_1431501053_8755.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om hen har besökt lilla Sverige måntro??:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Härligt, farangpriser, taximaffia, jetskiblåsningar, parasoll- och solstols-fri dag på stranden och kineser med flaggbärare i spetsen, ryssar som tror att dom äger stället lockar ju redan kvalitetsturister.

 

Månne vad en kvalitetsturist är förresten, hur mycket skall man spendera per dag för att räknas in i den skaran ??? Eller är det hur många wattar man sett/dag som avgör kanhända. Slipper jag se en wat till eller en gubbe i ett orangefärgat lakan resten av livet så sörjer jag inte den förlusten alls.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Härligt, farangpriser, taximaffia, jetskiblåsningar, parasoll- och solstols-fri dag på stranden och kineser med flaggbärare i spetsen, ryssar som tror att dom äger stället lockar ju redan kvalitetsturister.

 

Månne vad en kvalitetsturist är förresten, hur mycket skall man spendera per dag för att räknas in i den skaran ??? Eller är det hur många wattar man sett/dag som avgör kanhända. Slipper jag se en wat till eller en gubbe i ett orangefärgat lakan resten av livet så sörjer jag inte den förlusten alls.

Hej

Mitt svar gäller i första hand ordet Kvalitetsturist.

Menar du en svensk i armlös t-shirt som har samma kläder från morgon till kväll

och tycker att pruta , pruta är det bästa , för försäljarna tjänar för mycket pengar.

Bathen är för dyr , men det beror inte på att Sverige devalverar utan att Thailand

kör turismen i botten

Betr. första stycket så är mycket en sanning men till stora delar vårt eget fel, endast en avvikande , det är solstolsfridag för städning , där hade behövts en kampans , Håll Thaialand rent

 

Persistant

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Härligt, farangpriser, taximaffia, jetskiblåsningar, parasoll- och solstols-fri dag på stranden och kineser med flaggbärare i spetsen, ryssar som tror att dom äger stället lockar ju redan kvalitetsturister.

 

Månne vad en kvalitetsturist är förresten, hur mycket skall man spendera per dag för att räknas in i den skaran ??? Eller är det hur många wattar man sett/dag som avgör kanhända. Slipper jag se en wat till eller en gubbe i ett orangefärgat lakan resten av livet så sörjer jag inte den förlusten alls.

 

Jag gissar att en kvalitetsturist är en turist som spenderar hyggligt med pengar och då främst inom de legala rörelserna.

Dvs spenderar pengarna på finare hotel, restauranger, utflykter, shopping istället för att t.ex. supa och umgås offentligt med de lokala serviceflickorna under längre perioder. Särskilt illa när detta dokumenteras och läggs ut på diverse sociala medier och fläckar Thailands rykte. Nästan allt får göras här, bara det sköts snyggt och det gör det inte när de bruna prostituerade glädjeflickorna från Isarn spatserar hand i hand med turister på t.ex. Siam Paragon etc.   

Hur mycket som behövs spenderas för att ingå i kvalitetsturisternas skara vet jag inte, det behövs nog inte så mycket utan är främst ett ändrat beteende.

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
5 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag gissar att en kvalitetsturist är en turist som spenderar hyggligt med pengar och då främst inom de legala rörelserna.

Dvs spenderar pengarna på finare hotel, restauranger, utflykter, shopping istället för att t.ex. supa och umgås offentligt med de lokala serviceflickorna under längre perioder. Särskilt illa när detta dokumenteras och läggs ut på diverse sociala medier och fläckar Thailands rykte. Nästan allt får göras här, bara det sköts snyggt och det gör det inte när de bruna prostituerade glädjeflickorna från Isarn spatserar hand i hand med turister på t.ex. Siam Paragon etc.   

Hur mycket som behövs spenderas för att ingå i kvalitetsturisternas skara vet jag inte, det behövs nog inte så mycket utan är främst ett ändrat beteende.

 

/ SatanG

 

Funderar på om en 2WM räknas som kvalitetsturist eller inte... Troligen inte.

 

 

 

Ragson träffar rätt ibland, väldigt rätt. Fast jag tror han hade lite ont i halsen/stämbanden efter den inspelningen om jag kommer ihåg rätt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Funderar på om en 2WM räknas som kvalitetsturist eller inte... Troligen inte.

 

 

 

Ragson träffar rätt ibland, väldigt rätt. Fast jag tror han hade lite ont i halsen/stämbanden efter den inspelningen om jag kommer ihåg rätt.

 Lite ACDC där asså! :good:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/17/2016 at 13:16, skrev kitungmakmak:

Härligt, farangpriser, taximaffia, jetskiblåsningar, parasoll- och solstols-fri dag på stranden och kineser med flaggbärare i spetsen, ryssar som tror att dom äger stället lockar ju redan kvalitetsturister.

 

Månne vad en kvalitetsturist är förresten, hur mycket skall man spendera per dag för att räknas in i den skaran ??? Eller är det hur många wattar man sett/dag som avgör kanhända. Slipper jag se en wat till eller en gubbe i ett orangefärgat lakan resten av livet så sörjer jag inte den förlusten alls.

Hej

Har ytterliggare ett svar till dig

Kvalitetsturist ???

Enligt  prognos så kommer det ung. 32 miljoner turister till Thailand år 2016.

30 % är kineser dvs i runda tal 10 miljoner

Kineser spenderar i snitt 6400 bath per dag . Genomsnittsturisten spenderar 5700 bath per dag.

Vad är kvalite för den Thailändska turistnäringen ???

Man får tycka vad man vill om kineser och andra men så länge det gäller vem som spendersr mest så är valet enkelt

I mitt jobb hade jag många beställare som jag avskydde , men så länge jag tjänade pengar på dem  så fick jag svälja förtreten

Money talks

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte så konstigt att Thailand har en politisk ambition att minska sin prostitution.

Verkar vettigt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...