Jump to content
IGNORERAD

Pantip Plaza i Bangkok återöppnar efter renovering


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Pantip Plaza, Bangkoks mest berömda shoppingcenter för elektronik, kommer helt slå upp portarna för kunder tidigt nästa månad efter en två år lång renovering för 300 miljoner baht.
Asset World Estate, som driver Pantip Plaza, sade att man återöppnar shoppingcentret den 8:e augusti under namnet Tech Life Mall. "Det renoverade shoppingcentret kommer tillhandahålla en rad olika revolutionerade elektroniska produkter för att tjäna den snabba omvandlingen för kunder som rör sig mot en digital livsstil," sade Sansern Na Patthalung från Asset World Estate.
Under renoveringsperioden har antalet dagliga besökare sjunkit till 20,000, men man tror att denna siffra kommer höjas till 35,000 när man nu öppnar som vanligt. Sansern uttryckte även hopp om att bli ett shoppingcenter utan piratkopierad mjukvara – något som Pantip Plaza varit ökänt för.

 

1876677_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan undra vilka sansen är. När Pantip Plaza hade flera butiker som sålde kopierad mjukvara så var det väldigt populärt. Det var alltid många kunder som ville köpa. På bottenplanet fanns det butiker som sålde tekniska prylar som t.ex adapter till elektriska apparater eller stora klockor med stor LED. När jag var där i april så fanns inget där. Det var istället utställning av nya bilar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Man kan undra vilka sansen är. När Pantip Plaza hade flera butiker som sålde kopierad mjukvara så var det väldigt populärt. Det var alltid många kunder som ville köpa. På bottenplanet fanns det butiker som sålde tekniska prylar som t.ex adapter till elektriska apparater eller stora klockor med stor LED. När jag var där i april så fanns inget där. Det var istället utställning av nya bilar.

Var där för några veckor sen. Då såldes det klockor och dylikt på bottenplanet. Grabben köpte temperd glas till sin telefon på bottenplanet. Dock märktes det att det var renovering på gång.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Då föredrar jag Fortune town istället, fyra våningar med hundratals butiker med allt till mobiler,kameror och datorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tipsa om Zeer Rangsit köpcenter också nära Don Muang som har 3 riktigt stora våningar med elektronik

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Då föredrar jag Fortune town istället, fyra våningar med hundratals butiker med allt till mobiler,kameror och datorer.

Ligger lite väl långt ifrån sukhuwit.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev wUThai:

Ligger lite väl långt ifrån sukhuwit.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Eller inte så långt alls kanske om du som dom flesta andra verkar det som håller till runt soi 4-15.

Ta metron från stationen Sukhumwit några minuter bort till Phra ram 9 så ligger det alldeles utanför.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev wUThai:

Ligger lite väl långt ifrån sukhuwit.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

MRT från Asoke, 2 stationer tror jag. 

Enklare än PP när du bor utefter BTS

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev M33:

MRT från Asoke, 2 stationer tror jag. 

Enklare än PP när du bor utefter BTS

 

 

Från Asoke har du Ploenchit och sedan är du framme vid Pra Ram 9, och Fortune Town-samt även Central Rama 9 om man är sugen på lite annan shopping.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Från Asoke har du Ploenchit och sedan är du framme vid Pra Ram 9, och Fortune Town-samt även Central Rama 9 om man är sugen på lite annan shopping.

Antar att du menar Petchaburi om det är med MRT?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Antar att du menar Petchaburi om det är med MRT?

 

Just det, Ploenchit ligger ju i änden på Sukhumvit...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...