Jump to content
IGNORERAD

Varning utfärdad för vilda elefanter i Hua Hin


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Motorister på väg till vattenfallet Pa La-u i Hua Hin varnas för möjliga möten med vilda elefanter som nu tagit till vägarna i jakt på mat.
Djuren har setts frekvent av personer på väg till turistattraktionen, enligt tjänstemän i nationalparken Kaeng Kracharn. Skogvaktare i parken uppger att de oroar sig för motoristernas säkerhet, speciellt eftersom den kommande helgen blir en långhelg.
Man uppmanar nu besökare att strikt följa instruktionerna som ges: vid ett möte med en elefant ska man först stanna och observera djurens reaktion; om elefanten går på vänstra sidan av vägen ska man sakta köra förbi på den högra sidan; om djuret går i mitten av vägen är det dock bäst att vänta tills den flyttar sig till sidan. Det viktigaste är dock att motorister inte ska ge dem mat, inte tuta på dem, inte varva motorn och inte blinka med helljusen.

 

590_elephant-wpcf_728x410.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får thailändarna lära sig höger trafik! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Nu får thailändarna lära sig höger trafik! 

Jag hoppas att det var ett skämt 

För det första så ser jag dagligen folk som tränar högertrafik , pga för långt till en U-turn .

För det andra så har jag många ggr kört vägen till PalaU och till Karen village. Visserligen med bil men det kräver vaksamhet

Det har tyvärr skett allvarliga olyckor  ,tom med dödsfall

Uppmaningen är befogad men tyvärr vill många stanna och ta foto av elefanterna , det kan bli en signal för attack från djutets sida

Den sämsta dygnsperioden är när solen är på att gå ned. Då ger sig elefanterna ut på matjakt och blir lätt aggresiva

Ursäkta men det var bara  ytterliggare en  uppmaning , dock ej från juntan .

Ja det är inte riskfritt att leva i Hua Hin 

Det fick jag idag erfara när en taxi backade på mig.

Cela vie !!

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...