Jump to content
IGNORERAD

Turist ihjälkörd vid övergångsställe i Hua Hin


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En turist från Kazakstan som var på väg över vägen vid köpcentret Market Village i Hua Hin omkom när han kördes på av en tuk tuk på söndagen.
Efter olyckan har många yttrat uppmaningar som att göra något vid det olycksbenägna övergångsstället för att förebygga framtida dödsfall. Enligt ett vittne ska turisten ha varit på väg över vägen med sin fru när olyckan inträffade, och hon tillade att ledningen hos Market Village och lokala myndigheter måste samarbeta för att göra något.
En person som kommenterade på händelsen sade: "Vid ett tillfälle stannade vi vid detta övergångsställe för att låta turister korsa vägen, men på vardera sida om oss vägrade andra motorister att stanna. De måste ha vetat att personer höll på att gå över, men de stannade inte". Andra klagade även på att tuk tuks i Hua Hin kör för fort.

 

22_big.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    9

  • Alarik

    9

  • Boa52

    7

  • Khonis

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

En turist från Kazakstan som var på väg över vägen vid köpcentret Market Village i Hua Hin omkom när han kördes på av en tuk tuk på söndagen.
Efter olyckan har många yttrat uppmaningar som att göra något vid det olycksbenägna övergångsstället för att förebygga framtida dödsfall. Enligt ett vittne ska turisten ha varit på väg över vägen med sin fru när olyckan inträffade, och hon tillade att ledningen hos Market Village och lokala myndigheter måste samarbeta för att göra något.
En person som kommenterade på händelsen sade: "Vid ett tillfälle stannade vi vid detta övergångsställe för att låta turister korsa vägen, men på vardera sida om oss vägrade andra motorister att stanna. De måste ha vetat att personer höll på att gå över, men de stannade inte". Andra klagade även på att tuk tuks i Hua Hin kör för fort.

 

22_big.jpg
Källa

 

Typiskt thai att stannar någon för att släppa igenom/över någon så inte fan stannar dom i filen jämte. Totalt värdelöst trafikbeteende.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte vänta tills man kan gå över utan att bli påkörd? Bara en tanke, men har funkat för mig hittills.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

christer64

senast vi var där så fanns det så kallade trafikvakter har dom försvunnit nu

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Verkar va en farlig plats Hua Hin ungar som slår och sparkar ner engelska pensionärer och Tuk Tuk som kör ihjäl folk

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
14 minuter sedan, skrev christer64:

senast vi var där så fanns det så kallade trafikvakter har dom försvunnit nu

 

Överkörda kanhända. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev christer64:

senast vi var där så fanns det så kallade trafikvakter har dom försvunnit nu

 

Dessa vakter ser bara till att Market Villas kunder kan köra ut säkert på vägen.

 

Dessutom är en busshållplats placerad mitt emot så det är mycket rörigt där. Song Taew stannar som dom vill :(

 

Var nära olycksplatsen i söndags, flera ambulanser och poliser där men troligen för sent.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Myndigheterna måste samarbeta"? Vad är det som behöver göras? Kör man över en gångtrafikanter som går på ett övergångsställe så är det väl ingen tvekan om Vem som bär yttersta ansvaret för olyckan? Fordon ska väl för helvete ta det lugnt och även ha i åtanke att det kan behövas stanna? Vad har man övergångsställe till för annars! Har blivit tutad på när jag gått över på övergångsställen och då åker långfingret upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Typiskt thai att stannar någon för att släppa igenom/över någon så inte fan stannar dom i filen jämte. Totalt värdelöst trafikbeteende.

 

/ SatanG

 

Håller med dig.

Tyvärr finns samma värdelösa trafikbeteende även här i Sverige. Ökar gör det också.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Håller med dig.

Tyvärr finns samma värdelösa trafikbeteende även här i Sverige. Ökar gör det också.

 

Det finns många anledningar till det, förra året blev det ca 170.000 fler anledningar.

Sen minskar antalet Trafikpoliser, fast plåtpoliserna ökar och det är ju bra, billigare i drift och drar in pengar till kassan...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som gående ska ge motorfordon företräde vid övergångsställen i Thailand. Här nonchalansen enormt dålig, i klass med rödljuskörningarna. :( 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom borde kolla upp tuktuksen i hua hin, mycket yabba och kör som idi*ter.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benjamas:

Dom borde kolla upp tuktuksen i hua hin, mycket yabba och kör som idi*ter.

Mest bönder från Isaan, men torde vara samma på andra turistorter

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest bönder från Isaan, men torde vara samma på andra turistorter

Jo ser ju ut som bönder å kör som bönder. Polisen borde kolla dom lika hårt som mopparna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bodde ett par hundra meter längre söderut förra resan och korsade det övergångsstället ett par gånger per dag. Hände många gånger att vi fick stå både 5 och 10 minuter innan vi vågade oss över kvällstid. Helt livsfarligt trots att det vid det övergångsstället fanns trafikljus (dom dock verkade fungera sporadiskt). Enda lösningen med tanke på hur bilisterna kör i Thailand är en gångbro.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
1 timme sedan, skrev Krille:

 Enda lösningen med tanke på hur bilisterna kör i Thailand är en gångbro.

 

/Krille

Nu finns det väl redan en gångbro men ca 150 m norr ut. Men den är det väl aldrig någon som använder. 

 

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48

Jag har använt gångbron många gånger,bra motion och SÄKRARE

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
7 timmar sedan, skrev leifen:

Verkar som gående ska ge motorfordon företräde vid övergångsställen i Thailand. Här nonchalansen enormt dålig, i klass med rödljuskörningarna. :( 

hej leifen jag håller med 100%. När jag bodde i HH (2 mån) så hyrde jag inte så långt från köp-centrat och jag besökte det minst 2 ggr varje dag. Det var med livet som insats när man skulle korsa dessa mycket trafikerade vägar. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, händer mycket i HH,,,,verkar som sagt vara ett farligt ställe....

Misshandlade utlänningar i parti och minut, överkörda trafikvakter o turister mm mm.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 

Håller med dig.

Tyvärr finns samma värdelösa trafikbeteende även här i Sverige. Ökar gör det också.

 

Hahaha! Att ens ta upp Sverige och säga att samma beteende finns där är ju helt hysteriskt komiskt. Mycket underbart finns det i Thailand. Men trafikbeteende är dom helt efterblivna med.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

 

Vad säjer lagen i Thailand gällande övergångsställenÅ

Borde väll vara stopplikt men????

Här i Chiangmai har jag flera gånger fått hoppa tilbaka när jag ska gå över ett övergångsställe.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev hasseryd:

Vad säjer lagen i Thailand gällande övergångsställenÅ

Borde väll vara stopplikt men????

Här i Chiangmai har jag flera gånger fått hoppa tilbaka när jag ska gå över ett övergångsställe.

 

 

Inte har fötgängare något företräde framför motorfordon.

Tror man det så lever man farligt i Thailand.

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Hahaha! Att ens ta upp Sverige och säga att samma beteende finns där är ju helt hysteriskt komiskt. Mycket underbart finns det i Thailand. Men trafikbeteende är dom helt efterblivna med.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

Nja allt tycker jag det blivit värre i Sverige den sista tiden, särskilt dessa cykeldårar i städerna.

Men det tar nog en tid innan man kan jämföra SE-TH ang motordrivna fordons beteende, de är inte ens i närheten, men det är inte så satans illa i Thailand som många försöker få det till, det finns ett visst system i trafiken.

Farligast är alla jävla fyllon, yrkestrafik och moppar, tog man bort dem så skulle det hela vara på en annan nivå.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
57 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nja allt tycker jag det blivit värre i Sverige den sista tiden, särskilt dessa cykeldårar i städerna.

Men det tar nog en tid innan man kan jämföra SE-TH ang motordrivna fordons beteende, de är inte ens i närheten, men det är inte så satans illa i Thailand som många försöker få det till, det finns ett visst system i trafiken.

Farligast är alla jävla fyllon, yrkestrafik och moppar, tog man bort dem så skulle det hela vara på en annan nivå.

Hej SOENG. Tar man bort de 3 grupperna så är det inte så många kvar i trafiken! Jag försöker inte att få det till. Jag kör bil och moppe varje dag och min åsikt är att det är mycket illa i trafiken. Det finns trafikregler men de efterlevs inte. Många kör utan körkort, många moppe förare är minderåriga 10-15-åringar, många kör utan försäkring och sist men inte minst POLISEN gör ingenting för att komma åt problemen! Ibland så är det stort pådrag när det gäller hjälmtvång men sen bryr sig inte polisen. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...