Jump to content
IGNORERAD

Svensk slagen medvetslös av fem i Patong, Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En tuk tuk-chaufför och fyra medhjälpare greps under måndagen för att ha attackerat en svensk turist och slagit honom medvetslös tidigt på måndag morgon i Patong, Phuket.
Den 32-årige svensken hittades medvetslös vid slutet av Soi Bangla klockan 03:45 och skickades till Bangkok Phuket Hospital. Enligt vittnen ska den till synes berusade svensken ha stapplat ut från Soi Bangla till Patongs strandväg och där börjat gräla med en 27-årig tuk tuk-chaufför.
Duon började därefter slåss, varpå flera lokalbor anslöt sig för att hjälpa chauffören. Efter att ha granskat övervakningsbilder grep polisen samtliga fem, och alla misstänks nu för misshandel. Svenskens skador var inte allvarliga och han har lämnat sjukhuset.

 

bangla-road.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    3

  • Tommy

    2

  • Nemo

    2

  • Alarik

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Här ligger svensken

1467081034_1-org.jpg

BTT ???

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

5 thailändare för att klå en full svensk - vad säger det er?

Kan tänka mig att tuk tuk chauffören ville ha hutlöst med betalt för att köra svensken dit han ville - dessutom i förskott om jag känner taxichaufförerna på Phuket rätt - dessutom är det inte säkert att de kör:yuush:

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev evert 1:

5 thailändare för att klå en full svensk - vad säger det er?

 

Käfta inte om du inte har muskler för det enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast inte den enes fel om fem träter mot en 

Att det var 5 thai betyder inget, 4 av dom visste ändå inte vad det handlade om mer än att bonka på en turist.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
28 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

BTT ???

Nej, fotot är ju taget i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 minuter sedan, skrev GreenValley:

Nej, fotot är ju taget i Thailand.

555

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Här ligger svensken

1467081034_1-org.jpg

 

Då är han nysvensk eller norrlänning enligt bild.

Svårt att hålla isär dessa i dessa tider med hård invandring, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Då är han nysvensk eller norrlänning enligt bild.

Svårt att hålla isär dessa i dessa tider med hård invandring, hehe.

Jag tycker nog att det ser ut som en AIKare.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Vad jag har fått för mig så är det inte ens fel när två träter, ingen har försökt nita mig i alla fall. Och nu kan det väl bero på att jag har en vän med mig nästan hela tiden som håller dessa personer borta och jag går inte ut sent och på fyllan.

 

Men tjejen i Thailand går inte ens hem själv mitt i natten - man får ju tänka lite själv åxå. Jag har lite stenar i fickan för byrackorna, och dom verkar komma ihåg mig dessutom. Ett par skottlossningar i Kambodja har jag råkat ut för men mig höll dom vännerna där undan sånt så jag inte var i nån fara.

 

Skulle aldrig få för mig att börja tjafsa med en Thailändare jag inte känner, tjejens brors fru däremot kan jag reta när hon vill att jag skall köpa laokhao åt henne. Ibland får hon lite pengar av mig och ibland inte.

 

Vill man så går det att råka i trubbel, men är man lite försiktig så tror jag inte det är nåt problem - tja förutom hundarna, men då har jag stenarna.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det obegripligt att det finns folk som försvarar det ynkliga beteendet att angripa flera mot en.

 

Det spelar ingen roll vad denna svensk sagt eller gjort, inget rättfärdigar att fem fega thailändare trygga i grupp tillsammans angriper en människa. Det strider mot all normal etik, och jag undanber mig ursäkter om thailändska seder. De thailändare som beter sig så är enligt min mening bottenskrapet.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Då är han nysvensk eller norrlänning enligt bild.

Svårt att hålla isär dessa i dessa tider med hård invandring, hehe.

Svenskklingande namn .

Alltså Thailand visar sitt fula ansikte mer och mer ofta.

Vore det inte för damen så har det varit slutrest dit,finns många andra länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det är en IS anhängare som har tränat lite, det ser man nästan på skägget. Gissning nummer två är att någon var bög, tja i alla fall om man skall tro GROTESCO i Sverige, för de är roten till allt ont.

 

 

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Rospigg:

Jag tror det är en IS anhängare som har tränat lite, det ser man nästan på skägget.

 

Skägget kan han ju ha köpt på Buttericks.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag tycker nog att det ser ut som en AIKare.

 

MVH Tommy

Nä, det är en Jurgårdare! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hej När jag började båtluffa mellan öarna (mycket populärt på sin tid ) i Grekiska övärlden. De första åren var vi besökare mycket välkommen. Alla var glada ( de flesta greker). Men åren gick och grekerna blev mer och mer trötta på oss turister som söp, brydde sig inte om de regler som gällde i grekland  och var ohövliga mot grekiska öborna. Detta som hände i Thailand  är kanske utlopp för hur thailändaren egentligen känner mot farangen i allmänhet efter så många år med turister. Turister kan bete sig mycket illa mot den thailänska befolkningen . Titta hur kineserna tror att de kan göra när de är på BESÖK i Thailand. Jag vet hur jobbig en svensk kan bli när denne är full i sverige och jag tror inte det förändras när hen kommer till Thailand. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

 

Skägget kan han ju ha köpt på Buttericks.

 

Är detta något du vet, eller tror du bara?  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Är detta något du vet, eller tror du bara?  ;)

 

Vad tror du?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
3 timmar sedan, skrev kenneth073:

Svenskklingande namn .

Alltså Thailand visar sitt fula ansikte mer och mer ofta.

Vore det inte för damen så har det varit slutrest dit,finns många andra länder.

mMn hör många som säger så ja..

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev audirs2:

Nä, det är en Jurgårdare! :big_smile:

Tyresö= Djyrgårdare, uppfattat!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste hålla med Haan. Inte många thailändare som i grund och botten gillar turister (utlänningar över huvud taget). Thailändarna är i grund och botten väldigt rasistiska, och vilka är egentligen inte det, men nu till problemet.

Thailändarna står inte sällan i en beroendeställning till turisternas pengar, dock inte till någon speciell turist. Kan man inte tjäna pengar på personen i fråga, ja då kan man behandla honom på det sätt man själv finner bäst för tillfället.

Gör denna enkla test

Försök fråga en thailändare om vägen till något, eller ett billigt alternativ till något och du får oftast ett svar dummare än den dummaste man kan tänka sig.

Visst undantag finns men i grund och botten är thaiändarnas leende ansikte endast ett hånleende ansikte.

För övrigt tror jag inte vi svenskar skulle vara annorlunda än vad thailändarna är om vi hamnar i motsvarande situation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...