Jump to content
IGNORERAD

Lejd mördare gripen i Thailand efter 15 år


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En professionell mördare och tillika dömd mördare har efter 15 år på rymmen gripits i distriktet Lat Krabang i Bangkok.
52-årige Chaiyant Intharawichit arresterades vid infarten till Soi Sriyoo under torsdagen av ett lag från polisens Brottsbekämpningsdivision. Den misstänkte har rankats på första plats bland Nakhon Si Thammarats efterlysta brottslingar och har två efterlysningar för mord på sig. Chaiyant dömdes 1998 för att tillsammans med två medhjälpare ha mördat en man i Nakhon Si Thammarat. Han dömdes till döden av en lägre instans men släpptes detta till trots mot borgen, varpå han flydde.
2010 tror man att han tillsammans med tre andra misstänkta sköt ihjäl inflytelserike Suriya Mukkhawat i Nakhon Si Thammarat, och han misstänks därefter ha skjutit ned Suriyas far vid ett kafé. Han nekar till alla anklagelser, men polisen säger sig ha bevis för hans inblandning i en rad brott i provinsen.

 

c1_1018037_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

" Han dömdes till döden av en lägre instans men släpptes detta till trots mot borgen " det händer nog inte i så många andra länder med dödsstraff tror jag. Incitamentet för att fly blir ju ganska hög, flyktbenägen tror jag det kallas ibland. Jag hade dragit som ett skållat troll i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Han blir väl släppt mot borgen igen om jag nu skall försöka använda thailändsk logik.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
40 minuter sedan, skrev Nemo:

Nakon Sri Thammarat....igen.

Alla Thailands värsta brottslingar kommer just därifrån, läser man vad brottslingarna som härjar i Phuket så är det just från Nakhon si Thammarat

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...