Jump to content
IGNORERAD

Sänkta taxipriser föreslås på Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Under dagen hölls ett möte på Phuket mellan representanter för förare av tuktuks, taxibilar och limousiner, chefen för Phukets Provinspolis samt armén angående en eventuell sänkning av ortens taxipriser.
"Jag beslutade att hålla detta möte på grund av klagomålet en passagerare nyligen yttrade om höga taxi- och tuktuk-priser," sade Sommai Sutkhao – chef för Phukets Landtransportkontor. I dagsläget finns ett fast pris på 200 baht, och Sommai föreslog under mötet att detta skulle sänkas till 100 baht i turistområden såsom Kata och karon för resor på upp till en kilometer eller inom samma strandområde.
Representanterna höll dock inte med om förslaget, men ombads diskutera frågan så att man kan komma till en slutsats inom en månad.
Frågan togs upp efter att en västerländsk man som talar thai skapade en video (nedan) där han klagar på de höga priserna.

 

 

1466681361_1-org.jpg

 

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Sjukt system, kör på meter som i BKK. Startavgift+meter och det är det man skall betala. Inte fast pris inom stan.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

200bht för en km, pissråttor!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

200bht för en km, pissråttor!

Det är några helvetes svin, och det skulle bli bättre Haha aldrig i livet det blir, parkerar gör dom på alla bästa ställen så man får gå flera kilometer för att komma dit man skall, skulle man hitta en plats och smita in där blir man jagad bort eller dom skär sönder däcken

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Tuk tuk maffian styr i Phuket

Jo så är det väl, men dom får väl se till att Prayuten kommer ner till Phuket och styr upp det hela om dom vill ha förändring!

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Juntans makt är stor men inte oändlig. Med hjälp av polisen  försökte man ju att rensa upp bland taximaffian på Phuket när de tog makten 2014.

 

Såhär gick det då (2014) för den ansvarige polisen. 

PHUKET: The undercover policeman who busted open Phuket's taxi ''mafia'' and was about to begin investigating the holiday island's jet-ski extortion gangs has been suddenly transferred to a less demanding role in another province. 

Major General Paween Pongsirin is the latest in a string of police officers and administrators whose desire to straighten out Phuket's problems appears to have led to them being prematurely ''promoted'' before being able to complete their tasks. 

 

Total failure.

 

Samme polis tror jag som sedan  fick äran att försöka röja upp i traffickingen i seafood industrin. Då räckte det inte med förflyttning, han flydde väl till Australien och sökte politisk asyl

 

paween.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bojkott inte lätt får de inga körningar börjar de väl misshandel av gående 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
On 2016-06-24 at 07:43, skrev burrabus:

Bojkott inte lätt får de inga körningar börjar de väl misshandel av gående 

555, jo dom som går snor ju pengarna från taxi/mc/tuktuk när dessa ligister går istället. Fan vad jag saknar lite Thailändskt tänk i den Svenska vardagen. Så det blev lite ordning på saker och ting. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...