Jump to content
IGNORERAD

Ett års visa


windrode

Recommended Posts

logo.png   https://www.allavisum.se/kontakta-oss

 

Hej är det någon som har erfarenhet av denna firma i Stockholm ?

Jag vill söka OA visa och har 600.000 bath eller 228. 000 skr som det står på Thai Embassy hemsida ...

Är det bästa alternativet att åka på en singel turist  resa till Bkk och stoppa inn 600. 000 bath på konto i Thailand och söka OA  på immigration?

Har tidigare åkt på double entry för att sedan resa "ut" för den sista single entry då min ticket har varit på 9 månader. (senaste var i Hongkong som jag varmt rekomanderar )

 

Måste dom 600k thb stå på Thai konto hela året ? Blir förvirrad av alla olika uppgifter som florerar ....

 

tack på förhand

Per

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hasseigöteborg

    8

  • SatanG

    8

  • Nemo

    5

  • Niro

    2

Mest aktiva i denna tråd

Har inte någon erfarenhet av firman.

 

Jag sökte ett tre månaders visa Non imm O sk. Pension retired i Stockholm, som jag ändrade i Thailand till ett Non Imm OA sk long stay kostar 1900 Thb för single entry.  I Thailand krävs inte utdrag ur straffregistret och inte heller läkarintyg. 

 

För Non Imm OA krävs intyg från konsulat eller amnassaden om inkomst 65 000 THB per månad före skatt, eller 800 000 THB på  Thailändskt konto i tre månader vid ansökan. Går också bra med en kombination av inkomst och bank. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Vad är detta för skit du har hittat, glöm det där Per

 

Tala om då Gottland va som är det bästa för mig... Åker inn i dag och hör va dom har att seja ...Hör av mig senare med rapport. glad mittsommar på dig din gamla sjöbuse 5555

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev windrode:

 

Tala om då Gottland va som är det bästa för mig... Åker inn i dag och hör va dom har att seja ...Hör av mig senare med rapport. glad mittsommar på dig din gamla sjöbuse 5555

Du har ett PM

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Om du söker ett NON IMG O-A på ambassaden (eller via ombud där allavisum är en) så får du ett ettårigt visum. Detta innebär att du då kommer att få ett års uppehållstillstånd varje gång du åker in till Thailand under detta år. 
Ex . Visumet utfärdas 1 aug. Du åker in 1 sep. Du får då ett uppehållstillstånd till 31 aug.  Och du sedan åker ut och in igen före 1 aug 2017 får du ett nytt uppehållstillstånd på 1 år. Ex du gör inresan 15 juli så får du ett nytt uppehållstillstånd till 14 juli 2018. Alla inresor efter 1 aug 2016 måste sedan ske med re-entry permit som du köper innan du åker ut. 

Om du däremot vill söka i Thailand på imigration så kan man inte söka O-A där. Det heter inte så utan du söker ett ettårigt extension. (förlängt uppehållstillstånd). 
För att söka detta måste du dock tidigare minst ha ett uppehållstillstånd basserat på NON IMG O (eller O-A). 

Därför gör många på detta vis. Man söker ett NON IMG O (singel) på ambassaden/konsulatet. Det kostar 600:- och ger ett uppehållstillstånd på 90 dagar. När man sedan har varit i Thailand 60 dagar kan man gå till imigartion och söka ett års extension. Då krävs att man haft pengarna på kontot i Thailand (800000thb) minst 2 månader. 
När du sedan vill förlänga året efter så gäller 3 månader för pengarna. Och summan kan ju minskas om du har pensionsinkomster. Summan pension per år + sparande skall vara minst 800000 thb. 

Och både O och O-A + extensions kräver att du är 50+ år gammal. 

 

hf
 

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förtydliga: OA visum söks alltså i Sverige (eller ditt hemland) och de 800.000 kan vara på en svensk bank. När du senare söker s.k. förlängning i Thailand skall pengarna finnas i Thailand. Kolla ambassadens hemsida, det är inga konstiga saker att söka OA så det borde du klara utan mellanhänder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Windrode, gör så som folk säger här och sök pensionärsvisa. Det är inte krongligt och man behöver ingen firma till hjälp. När du kommer till Chiangmai finns det många experter som kan berätta hur du ska göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev hasseigöteborg:

Om du söker ett NON IMG O-A på ambassaden (eller via ombud där allavisum är en) så får du ett ettårigt visum. Detta innebär att du då kommer att få ett års uppehållstillstånd varje gång du åker in till Thailand under detta år. 
Ex . Visumet utfärdas 1 aug. Du åker in 1 sep. Du får då ett uppehållstillstånd till 31 aug.  Och du sedan åker ut och in igen före 1 aug 2017 får du ett nytt uppehållstillstånd på 1 år. Ex du gör inresan 15 juli så får du ett nytt uppehållstillstånd till 14 juli 2018. Alla inresor efter 1 aug 2016 måste sedan ske med re-entry permit som du köper innan du åker ut. 

Om du däremot vill söka i Thailand på imigration så kan man inte söka O-A där. Det heter inte så utan du söker ett ettårigt extension. (förlängt uppehållstillstånd). 
För att söka detta måste du dock tidigare minst ha ett uppehållstillstånd basserat på NON IMG O (eller O-A). 

Därför gör många på detta vis. Man söker ett NON IMG O (singel) på ambassaden/konsulatet. Det kostar 600:- och ger ett uppehållstillstånd på 90 dagar. När man sedan har varit i Thailand 60 dagar kan man gå till imigartion och söka ett års extension. Då krävs att man haft pengarna på kontot i Thailand (800000thb) minst 2 månader. 
När du sedan vill förlänga året efter så gäller 3 månader för pengarna. Och summan kan ju minskas om du har pensionsinkomster. Summan pension per år + sparande skall vara minst 800000 thb. 

Och både O och O-A + extensions kräver att du är 50+ år gammal. 

 

hf
 

 

Likadant, fast lägre summa på banken, när man är under 50 men gift?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

För att förtydliga: OA visum söks alltså i Sverige (eller ditt hemland) och de 800.000 kan vara på en svensk bank. När du senare söker s.k. förlängning i Thailand skall pengarna finnas i Thailand. Kolla ambassadens hemsida, det är inga konstiga saker att söka OA så det borde du klara utan mellanhänder.

 

För att slippa och hålla på med överföringar med pengar, så kan han ju även söka ett Non O i Vientiane och sedan göra en förlängning av det på närmaste Immi.

 

Gjorde ett låtsasköp på AllVisa och det skulle kosta 1300 kr att få ett 90 dagars Non O, jämfört med 1000Baht (kostade det i alla fall för ett antal år sedan). Så det finns ju en del pengar att spara om man är intresserad av det. Kostar i och för sig att åka dit, men man får ju uppleva Laos lite grann. :)

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nemo:

 

För att slippa och hålla på med överföringar med pengar, så kan han ju även söka ett Non O i Vientiane och sedan göra en förlängning av det på närmaste Immi.

 

Gjorde ett låtsasköp på AllVisa och det skulle kosta 1300 kr att få ett 90 dagars Non O, jämfört med 1000Baht (kostade det i alla fall för ett antal år sedan). Så det finns ju en del pengar att spara om man är intresserad av det. Kostar i och för sig att åka dit, men man får ju uppleva Laos lite grann. :)

 

Hur funkar det att fixa multiple entry visa där, NON O? Smidigt om man är gift? Ser följande på ambassadens hemsida men fattar inte riktigt vad de menar med:

NON-IMMIGRANT ( Multiple Entries ) 5,000 Thai Baht (ONLY for Resident Applicants)

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Hur funkar det att fixa multiple entry visa där, NON O? Smidigt om man är gift? Ser följande på ambassadens hemsida men fattar inte riktigt vad de menar med:

NON-IMMIGRANT ( Multiple Entries ) 5,000 Thai Baht (ONLY for Resident Applicants)

/ SatanG

 

NON IMG O (multiple) kostar 1500:- och du söker det på ambassaden/konsulatet i Sverige. 
Visumet gäller 1 år från utfärdandet. Och man kan resa in hur många gånger man vill under detta år. 

Vid varje inresa får man 90 dagars uppehållstillstånd. Sedan måste man ut och kan sedan komma tillbaks och få 90 nya dagar. 
Så i praktiken kan man vara i Thailand  1år och 3 månader (men med ett antal visaruns) . Minus några dagar för man kan ju inte få visumet utfärdat samma dag som man reser in första dagen.

Det är mycket enkelt att få detta. Bara man har vigselbeviset (svenskt och/eller Thai)

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Hur funkar det att fixa multiple entry visa där, NON O? Smidigt om man är gift? Ser följande på ambassadens hemsida men fattar inte riktigt vad de menar med:

NON-IMMIGRANT ( Multiple Entries ) 5,000 Thai Baht (ONLY for Resident Applicants)

/ SatanG

 

NON IMG O (multiple) kostar 1500:- och du söker det på ambassaden/konsulatet i Sverige. 
Visumet gäller 1 år från utfärdandet. Och man kan resa in hur många gånger man vill under detta år. 

Vid varje inresa får man 90 dagars uppehållstillstånd. Sedan måste man ut och kan sedan komma tillbaks och få 90 nya dagar. 
Så i praktiken kan man vara i Thailand  1år och 3 månader (men med ett antal visaruns) . Minus några dagar för man kan ju inte få visumet utfärdat samma dag som man reser in första dagen.

Det är mycket enkelt att få detta. Bara man har vigselbeviset (svenskt och/eller Thai)

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev hasseigöteborg:

NON IMG O (multiple) kostar 1500:- och du söker det på ambassaden/konsulatet i Sverige. 
Visumet gäller 1 år från utfärdandet. Och man kan resa in hur många gånger man vill under detta år. 

Vid varje inresa får man 90 dagars uppehållstillstånd. Sedan måste man ut och kan sedan komma tillbaks och få 90 nya dagar. 
Så i praktiken kan man vara i Thailand  1år och 3 månader (men med ett antal visaruns) . Minus några dagar för man kan ju inte få visumet utfärdat samma dag som man reser in första dagen.

Det är mycket enkelt att få detta. Bara man har vigselbeviset (svenskt och/eller Thai)

 

hf 

 

Saken är att jag inte har några planer på att åka till Sverige i år om jag inte måste.

Kan jag istället ta något närmare ställe gör jag hellre det.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev hasseigöteborg:

NON IMG O (multiple) kostar 1500:- och du söker det på ambassaden/konsulatet i Sverige. 
Visumet gäller 1 år från utfärdandet. Och man kan resa in hur många gånger man vill under detta år. 

Vid varje inresa får man 90 dagars uppehållstillstånd. Sedan måste man ut och kan sedan komma tillbaks och få 90 nya dagar. 
Så i praktiken kan man vara i Thailand  1år och 3 månader (men med ett antal visaruns) . Minus några dagar för man kan ju inte få visumet utfärdat samma dag som man reser in första dagen.

Det är mycket enkelt att få detta. Bara man har vigselbeviset (svenskt och/eller Thai)

 

hf 

 

Saken är att jag inte har några planer på att åka till Sverige i år om jag inte måste.

Kan jag istället ta något närmare ställe gör jag hellre det.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Hur funkar det att fixa multiple entry visa där, NON O? Smidigt om man är gift? Ser följande på ambassadens hemsida men fattar inte riktigt vad de menar med:

NON-IMMIGRANT ( Multiple Entries ) 5,000 Thai Baht (ONLY for Resident Applicants)

/ SatanG

 

Jag gör alltid mitt Non O marrige i Penang. Det är enkelt och billigt att flyga dit från Bangkok. Provade en gång i Kualalumpur men de ger bara singel entry där.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Niro:

Jag gör alltid mitt Non O marrige i Penang. Det är enkelt och billigt att flyga dit från Bangkok. Provade en gång i Kualalumpur men de ger bara singel entry där.

 

Ja det är min erfarenhet också, jag fick bara single entry där och pga jobb hjälpte det inte mycket.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Hur funkar det att fixa multiple entry visa där, NON O? Smidigt om man är gift? Ser följande på ambassadens hemsida men fattar inte riktigt vad de menar med:

NON-IMMIGRANT ( Multiple Entries ) 5,000 Thai Baht (ONLY for Resident Applicants)

/ SatanG

 

Har för mig att @stefan5300 gjorde det nyligen, så han kan nog svara på hur?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör alltid mitt Non O marrige i Penang. Det är enkelt och billigt att flyga dit från Bangkok. Provade en gång i Kualalumpur men de ger bara singel entry där.

För Non O utan marriage i Penang så måste man nu för tiden visa intyg på att man är pensionär, räcker inte att vara 50 med 800k längre. Vietiane däremot funkar det utan pensionsintyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
14 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Saken är att jag inte har några planer på att åka till Sverige i år om jag inte måste.

Kan jag istället ta något närmare ställe gör jag hellre det.

 

/ SatanG

Det är jag inte säker på. 

 

På Thai Ambassad sidan i Vietnam står det  (  http://www.thaiembassy.org/hochiminh/en/services/2886/46902-Non-Immigrant-Visa-%22O%22---Accompanying-Th.html )

Citat

 

3. VISA FEE

80 USD for Single Entry Visa

200 USD for Multiple Entry Visa (for spouse of Thai nationals only)

 

 

Kanske Lars på Facebook vet detta.  (Gruppen https://www.facebook.com/groups/1042642672413243/ )

 

 

hf

 

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Enligt lars gick det bra förra året i Savannakhet  Laos.
Ev med lite tillägg. "signed copies of your wife's house book registry and ID card"

hf

 

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jvla stropp den där Lars, tror att han kan allt å ingen annan vet nåt. Vad som gick förra året är ingen garanti för vad som funkar nu. Har hänt en del på visa fronten sista tiden, bla krav på pensions intyg på vissa håll och hur det kommer spridas till övriga ambassader eller tas bort igen vet vi inte, att lita på årsgammal info är inte att rekommendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev hasseigöteborg:

Enligt lars gick det bra förra året i Savannakhet  Laos.
Ev med lite tillägg. "signed copies of your wife's house book registry and ID card"

hf

 

Jag gjorde det senast i Savannkhet. Januari i år. Kopia vigselbevis, kopia frugans husbok,kopia mitt pass, kopia frugans id-kort. Hade även med kopia på gula boken....men inte nodvändigt. Lämna ena dagen, hämta ut dagen efter.  Vi gjorde den snabba varianten. Pyntade lite extra under bordet och fick tbx det samma dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Var får väl tycka vad man vill om Lars. Hans grupp fungerar ju iallafall. Och det finns många andra som svarar där också. 

Som i detta fall.  Dom som varit där på sista tiden har fått lite nya krav. 
 

Citat

Man behöver också ett papper från ampur Office som garanterar att frun vet om att hon är gift! Nytt sedan ryssarna fixade till det utan att Thai frun visste om att hon var gift! Kommer inte ihåg vad pappret heter dock. Jag glömde ta med original äktenskspsbeviset men det ska också visas upp!
 Foton med frugan och dig själv framför bostaden ska också vara ett nytt krav...

 

hf
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ok, måndag blir det Vientiane så får se om det blir ett NON-O multiple entry eller inte. Antagligen inte!

Men om de bara ger single entry, hur omvandlar man det till multiple på immigration? Någon slags tidsgräns?

Jag undrar för jag är inbokad på Seminarium i Singapore 14-17 Aug och då förbrukas ju single entryt.

Hinner inte göra något där utan det blir hjärntvätt för hela slanten under dom dagarna.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...