Jump to content
IGNORERAD

Kines gripen för stöld på plan till Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Carl:

Det värsta är att det inte skulle ta mig mer en 30 minuter bort till där du bor.?

Och till vilken nytta?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    13

  • Soengsang

    10

  • rolba

    9

  • Carl

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Och till vilken nytta?

Och vad bryr du dig om det för.

 

Ändrades av Carl
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Carl:

Det värsta är att det inte skulle ta mig mer en 30 minuter bort till där du bor.?

Du är välkommen alla dagar i veckan! Vore kul att se hur ett stolskott ser ut i verkligheten!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Carl:

Till vilken onytta.

Aha, herrn vill ha en utvisning eller rött kort? :haha:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker till bkk på Torsdag för hemfärd till Svedala på lördag natt.

Men står erbjudandet fast tittar jag inom till songkran. Så ska du få se stolpskottet.

Pm:a adress eller skriv ut den här vilket du vill.

Ändrades av Carl
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Aha, herrn vill ha en utvisning eller rött kort? :haha:

Vadandåför. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev thomas001:

Du är välkommen alla dagar i veckan! Vore kul att se hur ett stolskott ser ut i verkligheten!

Åker till bkk på Torsdag för hemfärd till Svedala på lördag natt.

Men står erbjudandet fast tittar jag inom till songkran. Så ska du få se stolpskottet.

Pm:a adress eller skriv ut den här vilket du vill

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Varför just Nikon, känner du någon där eller? Vart ligger det?

 

Bara nyfiken / SatanG

Hej Satang min fru:s äldste son jobbar som super vicer på Nikon fabriken i Auttaya. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
3 timmar sedan, skrev haan:

Hej Jag undrar som några andra här vilken syn vissa här på forumet har om den Thailänska  kvinnan. Jag kallar det förnedring!!!!!! Det går jävligt bra och och åka hit och utnyttja dessa kvinnor och sen snacka skit om dessa kvinnor.  110 000 sek är ungefär 5 års löner för en tjej som jobbar hos Nikons löpande band i Thailand. mvh

Mer än 8000 baht tjänar dom väl i månaden

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Och till vilken nytta?

Han kanske är sugen på god husmanskost

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Sam sip sam:

Mer än 8000 baht tjänar dom väl i månaden

5 arbetsdagar per vecka a 400b ger 8000b i snitt per månad, en massa oavlönade helgdagar drar ner snittet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev born41:

Att hoppas på sex är in11-12-14 003.JPGga vidriga baktankar utan ljuva förhoppningar !

 

personerna på bilden är inte dom som trådstarten handlar om.

 

Born41

Han påminner lite om en äldre variant av Liberalernas kortväxte ledare...

Om att vara rädd om sina pengar så är f#n stolarna på Suvan nere i gaten farliga, har haft turen att upptäcka att plånboken ramlat ur bakfickan... Farligt när man halvligger i tristess och är sur för att man måste till Svedala.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev evert 1:

Det är mer vanligt än ovanligt att frugan har med sig liknande summa i kontanter när vi åker ned, visserligen i tusenlappar men ändå.

Tar inte alls stor plats om sedlarna är oanvända och min fru litar INTE på banker eller kort, det ska bara vara kontanter.

Tror dock inte på att thaitjejen lagt bagaget med pengar på bagagehyllan, tvärtom har hon säkert haft väska tätt intill kroppen.

För övrigt är många thaitjejer djävligt duktiga på att skaka fram pengar UTAN att sälja eller erbjuda sexuella handjobb.

Jo, det var ju så jag funderade också, men det står uttryckligen i Bangkok Post-artikeln (länk i trådstarten) att hon lagt pengarna i sin väska på bagagehyllan.

Men annars borde hon ju gjort som vi båda tycker vore bäst. Jag gissar packen skulle bli ca 2 cm. Men det är ju enkelt att kolla m.h.a. en mikrometer.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Sakhon:

Jo, det var ju så jag funderade också, men det står uttryckligen i Bangkok Post-artikeln (länk i trådstarten) att hon lagt pengarna i sin väska på bagagehyllan.

Men annars borde hon ju gjort som vi båda tycker vore bäst. Jag gissar packen skulle bli ca 2 cm. Men det är ju enkelt att kolla m.h.a. en mikrometer.

Blev lite nyfiken och kollade nu. 10000 i använda femhundringar (svarta) mäter mellan 1,5-2 mm

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
4 minuter sedan, skrev rolba:

Blev lite nyfiken och kollade nu. 10000 i använda femhundringar (svarta) mäter mellan 1,5-2 mm

Så en sedel skulle vara max 0.0002mm tjock, tillåt mig tvivla. På att du har en mikrometer alltså ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Så en skulle vara max 0.0002mm tjock, tillåt mig tvivla.

Jag får det till ca 0,1 mm/sedel

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev rolba:

Jag får det till ca 0,1 mm/sedel

2mm/10.000 skall du väl räkna på. Då flyttar du kommatecknet lika gånger som det finns nollor åt höger (räkna inte med mig, trots att jag är en nolla åxå).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev rolba:

Blev lite nyfiken och kollade nu. 10000 i använda femhundringar (svarta) mäter mellan 1,5-2 mm

Glöm det, alla gånger jag tagit med eller haft pengar 50,000 i varje bibba med 500 hundringar och haft bankens papper runt och är ca 1-1,5cm

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Glöm det, alla gånger jag tagit med pengar 50,000 i varje bibba med 500 hundringar så har de bankens papper runt och är ca 1-1,5CM minst!

Fast nu var det ju svarta pengar rolba hade mätt upp, om det nu har nån betydelse ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

2mm/10.000 skall du väl räkna på. Då flyttar du kommatecknet lika gånger som det finns nollor åt höger (räkna inte med mig, trots att jag är en nolla åxå).

10000 är 20 sedlar (femhundringar) i min värld. 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 minuter sedan, skrev rolba:

10000 är 20 sedlar (femhundringar) i min värld. 

Aha, jag antog att det var 10.000 sedlar. Valören antog jag var oviktig för tjockleken. Tänker inte alltid som alla andra.

EDIT: Sen var jag lite impad på att du hade så mycket sedlar med dig åxå, men nu förstår jag bättre.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev rolba:

10000 är 20 sedlar (femhundringar) i min värld. 

Så små sedelbuntar befattar sig varken banken, KTM eller jag med mig, och ej heller damen som tråden handlade om :-)

sorry, jag läste 100000..........

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Glöm det, alla gånger jag tagit med pengar 50,000 i varje bibba med 500 hundringar så har de bankens papper runt och är ca 1-1,5CM minst!

Stämmer ju ganska bra då. Om mina 10000 är 2mm så borde ju 50000 bli 10 mm

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev rolba:

Blev lite nyfiken och kollade nu. 10000 i använda femhundringar (svarta) mäter mellan 1,5-2 mm

 

Jag blev också lite nyfiken på min egen gissning och kom (naturligtvis) fram till samma som du, alltså ca 0,1 mm/sedel. Blir ju lite drygt detta om sedlarna är begagnade.

Och Cavemannen, det är ju det du också kommit fram till om du räknar en gång till :sure:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Så små sedelbuntar befattar sig varken banken, KTM eller jag med mig, och ej heller damen som tråden handlade om :-)

Det var ju vad jag hade i fickan. Resten ligger på hatthyllan :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...